overleden vader

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_es

overleden vader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 19:54

Ik heb even een vraagje over iets waar ik nogal mee zit. Ik heb een hele goeie vriendin waar ik al sinds mijn 8e beste vriendin mee ben (ben nu 19). Mijn vader werd een jaar geleden ongeneeslijk ziek. Zij is na een half jaar voor een half jaar naar australië gegaan. Toen mijn vader was overleden is zij niet terug gekomen om mij te steunen of om naar de begravenis te komen. Dit heeft mij best veel pijn gedaan, maar nu is mijn vraag. Zouden jullie terug komen voor een begravenis van een ouder van een vriendin die heel dicht bij je staat? Of niet? Ik weet niet of ik dit van haar had mogen verwachten.

Ibbel

Re: overleden vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:55

Vanuit Australië? Nee.
Bellen, skypen, schrijven, ja, maar 'even' op een vliegtuig stappen? Nee dus.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:55

Eigenlijk denk ik niet dat je dit van haar mag verwachten, tenzij jij haar aanbied om haar ticket te betalen. Je kunt namelijk iemand wel willen steunen maar als de prijs zo hoog is dan kan het vaak simpelweg niet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:57

Was het voor haar financieel gezien wel mogelijk om terug te komen? Ik zou het hebben overlegd met de betreffende vriendin (of zij zou willen dat ik ervoor terug kwam).

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:59

Dat kost een flinke zak duiten, even vanuit Australië komen. Gezien jullie leeftijd zal je beste vriendin het geld ook niet op de rug groeien, dus ik vind eigenlijk ook niet dat je dit mag verwachten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:59

Esmee_es schreef:
Ik heb even een vraagje over iets waar ik nogal mee zit. Ik heb een hele goeie vriendin waar ik al sinds mijn 8e beste vriendin mee ben (ben nu 19). Mijn vader werd een jaar geleden ongeneeslijk ziek. Zij is na een half jaar voor een half jaar naar australië gegaan. Toen mijn vader was overleden is zij niet terug gekomen om mij te steunen of om naar de begravenis te komen. Dit heeft mij best veel pijn gedaan, maar nu is mijn vraag. Zouden jullie terug komen voor een begravenis van een ouder van een vriendin die heel dicht bij je staat? Of niet? Ik weet niet of ik dit van haar had mogen verwachten.

Ik kan me voorstellen dat je vriendin geen kans zag om vanuit Australie terug te komen.
Zoek voor de gein eens op wat een acute trip Australie-Nederland kost. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze dat simpelweg niet kon betalen op dat moment. Tussen willen en kunnen kan een wereld aan onmogelijkheden zitten........

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:01

Gezien de prijzen van de tickets; nee, dat had je niet mogen verwachten.
Heeft ze je verder wel zo goed mogelijk ondersteunt?

saskiakefie

ehm,, nee? Mijn 'tweede moeder' zat in Spanje ja was op vakantie is er ook niet bij geweest toen mijn vader overleed, ehmm jammer ja maar ben er totaal geen moment boos om geweest, niet eens gedacht om er boos om te worden ofzo eigenlijk.

edit: of gekwetst
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 25-06-13 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Monica24

Ik snap dat je gekwetst bent, maar ik denk niet dat je dat van haar mag verwachten. Je mag wel van haar verwachten dat ze je regelmatig belt of via andere communicatiemiddelen spreekt, je moed inspreekt, je vraagt hoe de begrafenis was en dat je haar altijd kan bellen als je in de put zit. Het gaat er niet om dat iemand lijfelijk aanwezig is. Daarnaast is Australië ook erg ver weg, om van de kosten van heen en weer vliegen maar niet te spreken. Kortom: nee, dit mag je niet van haar verwachten. Ik ga ervan uit dat zij je op alle mogelijke andere manieren steunt.

furious

Hebben jullie wel contact gehad ik die periode. Via Skype e.d.?

MarisdB

Ga met bovenstaande reacties mee, en kan me voorstellen dat het voor je vriendin ook heel rot moet zijn geweest dat zij zo ver weg zat en niet in staat was om je te steunen.

Het is heftig om je vader zo jong te moeten verliezen, sterkte met alles wat er is gebeurd.

Esmee_es

Re: overleden vader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 20:06

Ze heeft me wel ge whats appt als er internet was, bellen was te duur. Ze heeft daar ook een vriendje gekregen en ik kreeg ook een beetje het idee dat ze liever bij hem wilde zijn. Misschien daarom mijn gevoelens. Ja jullie hebben ook wel gelijk. Nu ze weer in Nederland is is ze zowat altijd bij die vriend en hij woont niet in Nederland. Ik voel me een beetje laten zitten, dat is het denk ik meer. x

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:07

Esmee_es schreef:
Ze heeft me wel ge whats appt als er internet was, bellen was te duur. Ze heeft daar ook een vriendje gekregen en ik kreeg ook een beetje het idee dat ze liever bij hem wilde zijn. Misschien daarom mijn gevoelens. Ja jullie hebben ook wel gelijk. Nu ze weer in Nederland is is ze zowat altijd bij die vriend en hij woont niet in Nederland. Ik voel me een beetje laten zitten, dat is het denk ik meer. x

Tja als er van alles om heen is dan snap ik het wel, misschien toch niet echt een vriendin dan. :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:29

Esmee_es schreef:

Het is een troost als je vrienden bij je zijn in deze omstandigheden. Ik heb net vorige week afscheid van mijn moeder genomen, dus ik weet precies hoe je je voelt. Maar het is een gunst, niet iets dat je af kunt dwingen.

En pas als je het zelf hebt meegemaakt, zelf een ouder hebt verloren, dan snap je dat. Ik was toen ik jong was ook 'slordig' met naar begrafenissen gaan. Tot mijn vader overleed en al mijn vrienden er waren. Tot mijn eigen verbazing en ontroering. Ik had dat nl niet verwacht. Want zij kenden mijn vader helemaal niet, dus waarom zouden ze komen? En ik had me ook helemaal niet gerealiseerd hoeveel troost dat gaf.

Sindsdien ga ik naar begrafenissen van ouders van goede vrienden als ik maar enigszins kan. En ik ben al wat ouder, dus dat zijn er al wat geweest ondertussen. Maar als je jong bent en er nog niemand in je omgeving is overleden, realiseer je je dat niet. Dat kun je je vriendin niet verwijten. Dat gaat ze vanzelf (helaas) een keer ervaren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:37

Ondanks dat ik veel heb meegemaakt, zou ik ook niet verachten dat mijn beste vriendin terugkomt. Dat hoeft voor mij ook niet. Ticket is duur en het is een flinke afstand (dus het is ook maar de vraag of je dan op tijd er kunt zijn).
Zelfs toen mijn oma erg ziek was, hadden wij de afspraak; komt ze te overlijden, wij komen er niet voor terug. Klinkt hard, maar de afstand was erg groot en de vakantie erg duur. 'Gelukkig' is oma na die tijd overleden.

(Maar ik ben zelf wel heel trouw als het gaat om uitvaarten. Als het in mijn macht ligt, dan ga ik zeker. Als ik aan de andere kant van de oceaan ben, dan wordt het wel lastig.)

Sterkte nog met je verlies :(:)

Je leert je vrienden wel echt kennen in tijd van nood, soms op een hele fijne manier, maar soms is het 'helaas'

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:46

Je topic hoort op LZP, maar daar mag je pas na 25 zinvolle berichten posten, of je moet aangemeld zijn voor 1 september 2006. Vandaar dat ik het topic moet sluiten.
Meer over deze 25-posts regel kun je hier in de Help over lezen. Je moet je daarnaast nog even zelf aanmelden voor de Kudde. Dat kan via deze link.

Heel veel sterkte met het verlies.