Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Duhelo schreef:Ik heb het wel eens gezien, maar er staat me iets bij van aluminium op metaal dat de combi daarvan oxideert en je steunbalken wegroesten, maar het is iets van een klepel en een klok, dus ik weet het noet exact juist ...
Anne_GTI schreef:Dat mag wel maar kost een beste klap geld. Je gaat in gewicht wel naar beneden maar houdt er rekening mee dat bij het bepalen van het gewicht van de trailer op papier er geen asseccoires op zitten. Het werkelijke gewicht van elke trailer ligt een stuk hoger dan wat er op papier staat.

tienus63 schreef:Anne_GTI schreef:Dat mag wel maar kost een beste klap geld. Je gaat in gewicht wel naar beneden maar houdt er rekening mee dat bij het bepalen van het gewicht van de trailer op papier er geen asseccoires op zitten. Het werkelijke gewicht van elke trailer ligt een stuk hoger dan wat er op papier staat.
Onlangs hoorde ik dat er tegenwoordig geen type goedkeuring wbt gewicht van een trailer wordt afgegeven, maar dat de trailer zoals ie wordt afgeleverd vanuit de fabriek en op kenteken wordt gezet, wordt gewogen.
Voorheen woog bijv trailer A op kenteken 760 kg, ongeacht of er een zadelkamer, hengstenrek e.d. aanwezig zijn. Werkelijke gewicht kon dan wel hoger zijn door al deze toevoegingen.
Als je een polyester dak vervangt door aluminium, scheelt dat?
We hebben onze stallen zelf gebouwd (uitgetekend, materialen gezocht en gekocht, gebouwd), zelfde met onze hooizolder en zadelkamer, zelfde met mijn zadelkast, ons huis dat verbouwd wordt doen we ook met onze eigen handen, dus om werk verlegen? Niet echt
Maar de trailer die ik op het oog had was eigenlijk net 50kg te zwaar en de verkoper zei dat we die wel lichter konden maken, daarom de vraag omdat ik er werkelijk géén idee van heb of het kan. Mi_Amore schreef:Oke, volgende vraagAls je een polyester dak vervangt door aluminium, scheelt dat?