Trailer oplaadhulp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irma1984

Trailer oplaadhulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:01

Lynn_Nikita

Re: Trailer oplaadhulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:27

Ik heb er geen ervaring mee maar voor die 13 euro zou ik het gewoon eens uitproberen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:29

Ik gebruikte voorheen altijd een longeerlijn, dat is hetzelfde idee. Gelukkig heb ik aan het probleem gewerkt en lopen ze nu zonder poespas de trailer op. We hebben aan de angst gewerkt ipv ze te dwingen en de angst niet weg te nemen.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:31

ik heb hem ook!
mijn paard is zoooo irritant als hij de trailer in moet!
het werkt super goed!!!!!!
paard loopt makkelijk de trailer in als hij het ding al ziet!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:12

ik heb hem ook gebruikt :j

paard wilde de trailer niet meer in na vele kliniek bezoeken en ik wilde niet teveel aan zijn hoofd trekken
heb de band om gedaan , en wat fijn is is dat je alleen kan laden ,je handen doe je in de lussen en je trekt :D
het heeft ruim een uur gekost maar hij ging erin
en nu is hij er door.... hij laad weer makkelijk
ik vind het een handig ding :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:13

Ik denk dat je beter kunt werken aan het probleem en aan een manier om te laden zonder al die druk. Als je paard in de staak gaat en achteruit loopt met dit ding om dan ben je nog verder van huis.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:19

Ik gebruik een gewone longeerlijn Als aapje het weer te druk heeft met van alles en nog wat :+
Is het zelfde principe werkt erg goed.
Ik klik hem vast aan het oog van de klep haak en kan hem zo zelf laden en voorkomen dat ie er weer uit waggelt :+

Ik leid hem dus gewoon maar op het moment dat ie weer andere interesses ziet druk ik hem wat op met de lijn.
Voorheen liep ie haast uit zichzelf de trailer op maar zins de mormoontjes wat aan het werk zijn is het helaas niet zo vanzelfsprekend meer.
Ik hoop dat het terug komt tegen de tijd dat ie zijn verstand weer terug krijgt :P

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:19

Zelf heb ik met mijn pony trailerlaad lessen gehad. Zij loopt er nu zo in.
Ik heb hem wel eens gezien op wedstrijd, ik wist toen niet wat het was dus even aan de eigenaar gevraagd,
Werkte super bij de pony, door dat ding loopt hij er nu ook zo in, maar ze wou toen geen risico nemen.
Dus zij was er erg tevreden over! :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:21

Mij lijkt het ook beter om gewoon aan het probleem te werken, maar dit kan er wel bij helpen denk ik :) veel succes!

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:26

Ik zou aan het probleem zelf werken als je paard bang is. Als het meer eigenwijsheid is kan dit wel helpen denk ik

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:27

je werkt dan toch aan het laad probleem?

mijn paard gaat er nu weer in na 1x met de trailerlaadhulp

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:29

Ik heb die ook gehad :j werkte super, zijn ook bij divoza te koop.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:30

Het kan helpen als je als eigenaar niet genoeg overwicht hebt op dat moment. Maar sommige paarden vinden het echt eng. Die zul je niet erover heen helpen met zon hulp.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:53

misschien dat het bij echt bange paarden niet helpt, maar mijn paard had er gewoon geen zin in
en mijn overwicht was te weinig :+
nu na 1x de tijd nemen is het probleem gelukkig weer opgelost. :j

een oud stalgenootje heeft haar paard er ook alleen mee leren laden en was er erg tevreden over en raadde het mij aan.
ik neem hem straks als ik op pad ga mee in de auto.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:59

mirgino schreef:
je werkt dan toch aan het laad probleem?

mijn paard gaat er nu weer in na 1x met de trailerlaadhulp

Nee, hiermee werk je (mijns inziens) aan de symptomen. Er is een reden dat je paard de trailer niet op wil. Is de trailer te donker, ruikt het er raar, wordt er vervelend mee gereden? Of is er misschien in het verleden ruw mee gereden, is er iets gebeurd op de trailer en is het angst. Het kan ook nog dominantie zijn, niet met jou mee willen dat hokje in, omdat ze simpelweg geen reden zien om met jou mee te lopen.

We moeten als je met een paard en een trailer werkt rekening houden met het feit dat een paard van nature niet in een grot woont, maar juist houdt van open ruimte aan alle kanten zodat ze weg kunnen als ze zich bedreigd voelen. Een trailer is dus een onnatuurlijke en in je paard z'n ogen potentieel gevaarlijke situatie.

Dat houdt in dat je paard erin dwingen met longeerlijnen, bezems, zwepen etc. alleen maar een negatief effect zal hebben op lange termijn, de kans dat ze zich ertegen gaan verzetten is groot.

Je kunt dus beter werken aan die angst, aan die dominantie (en jullie verstandhouding) etc. dan te grijpen naar dit soort kunstgrepen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:15

hij liep er zo in totdat we een paar keer naar de kliniek geweest zijn en hij steeds versuft terug naar huis [ 1.5 u] moest en verder ging hij niet ergens heen alleen kliniek
na 2x begon hij terug moeilijk te doen en dat werd steeds erger

ik heb nu 1x een rondje gereden ,eruit gehaald even binnen gezet en weer erop en laden is nu na 1x met de lader geen probleem meer

volgens mij geen symptoom, maar gewoon deze oude gewoonte van ik wil er niet op , doorbreken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:17

En waarom niet tijd en energie besteden in het trailerladen?
Zodat je paard vertrouwd raakt met het fenomeen trailer en uit zichzelf de trailer oploopt zonder trailerlaadhulp?

Als je er even tijd en energie in steekt, heb je daar des te langer profijt van.

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:27

mirgino schreef:
hij liep er zo in totdat we een paar keer naar de kliniek geweest zijn en hij steeds versuft terug naar huis [ 1.5 u] moest en verder ging hij niet ergens heen alleen kliniek

ik heb nu 1x een rondje gereden ,eruit gehaald even binnen gezet en weer erop en laden is nu na 1x met de lader geen probleem meer

volgens mij geen symptoom, maar gewoon deze oude gewoonte van ik wil er niet op , doorbreken.

Dan verbind hij negatieve dingen met de trailer maar heel goed dat je even wat anders hebt gedaan zodat hij er weer op wil

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:29

ijssnuiver schreef:
Zodat je paard vertrouwd raakt met het fenomeen trailer en uit zichzelf de trailer oploopt zonder trailerlaadhulp?

Als je er even tijd en energie in steekt, heb je daar des te langer profijt van.

heb je het tegen mij?

ik steek er erg veel tijd in, bijna elke week zetten ze de trailer voor me klaar zodat ik hem kan laden
en dat gaat nu ook prima :j

ik heb geen hulp meer nodig, dat is maar 1x nodig geweest, en dat is na 5x oefenen geweest dat hij niet verder dan de klep ging en op rust ging staan :+
toen gaf iemand de tip om het met de lader te doen en sinds die ene! keer laad hij weer makkelijk.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:29

_hoi schreef:
mirgino schreef:

Dan verbind hij negatieve dingen met de trailer maar heel goed dat je even wat anders hebt gedaan zodat hij er weer op wil

:D dat dacht ik ook :j

hij moest dat negatieve doorbreken

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:30

mirgino schreef:
ijssnuiver schreef:

heb je het tegen mij?

ik steek er erg veel tijd in, bijna elke week zetten ze de trailer voor me klaar zodat ik hem kan laden
en dat gaat nu ook prima :j

ik heb geen hulp meer nodig, dat is maar 1x nodig geweest, en dat is na 5x oefenen geweest dat hij niet verder dan de klep ging en op rust ging staan :+
toen gaf iemand de tip om het met de lader te doen en sinds die ene! keer laad hij weer makkelijk.

Nee ik doelde op de vraag van de TS :) . Las jou reactie later pas.

(Op rust staan op de klep word vaak verkeerd begrepen. Meestal is het gewoon overmatige spanning, waardoor paarden zich afsluiten. Echt niet op rust gaan staan omdat ze zo relaxed zijn.)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:38

nee relaxt was mijn paard zeker niet, erg gespannen zelfs

maar toch is dat nu een eind over, we gaan nu nog leuke dingen doen dus een stukje met de trailer op uitladen en grazen of rijden en dan weer terug
mijn hoop is dat ik hem straks helemaal alleen kan laden en alleen op pad kan met de trailer
met Cheyenne ging ik jaren alleen op pad ook ritten van 3 uur voor een weekend weg :j

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 00:48

Die van mij gaat de trailer wel op maar het duurt zoooo lang.. blijft er gewoon voor staan en ik moet hem voetje voor voetje erop zetten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:56

Ja Sorry maar ook ik gebruik altijd een longe bij het laden, hij zit niet eens tegen haar aan maar het is voor haar wel de bevestiging van dr in 1 keer op lopen.
Waarom zou ik haar tot het zweet in de stress werken zonder iets, als ze met longe er heel rustig op loopt?
Ja dat is een gewoonte, maar 1 om prima mee te leven.

Deze hulp werkt voor mij ook, maar ik laad mijn pony nooit alleen dus is een longe makkelijker.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 07:31

irmaroossien schreef:
Die van mij gaat de trailer wel op maar het duurt zoooo lang.. blijft er gewoon voor staan en ik moet hem voetje voor voetje erop zetten.

Dat is dus echt een kwestie van veel oefenen en eens een les nemen!
Ik weet niet waar je woont, maar ik kan je http://www.equinama.nl/ aanbevelen, neemt alle tijd voor jou en je paard en je krijgt mooie handvatten mee om daarna zelf verder te gaan.
Zij is opgeleid bij Eddy Modde :) .