Trailer verzekeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Trailer verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:45

Hallo,

Nadat ik gisteren heb te horen gekregen dat ik ben geslaagd voor mijn Havo-diploma :), krijg ik misschien van mijn ouders een 2 paards-trailer, ik moet gaan uitkijken naar een goede trailer. Alleen ik moet hem wel laten verzekeren, ik weet niet hoe het zit met het verzekeren van een trailer. Is deze automatisch verzekerd bij de autoverzekering of moet je deze apart laten verzekeren?

Als jullie het weten hoor ik graag van jullie :)

Groetjes

Asciugamano

Re: Trailer verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:30

Hangt er vanaf waartegen je hem wilt verzekeren? Als ie achter je auto hangt, is hij wel verzekerd volgens mij.
Maar afgekoppeld, bij de manege ofzo, is dat niet zo vanzelfsprekend.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:34

Je MOET helemaal niks, maar er kan vanalles.

Wanneer de trailer achter de auto hangt, is je WA-deel meeverzekerd bij de auto (verzekeringscode AF op de groene kaart).
Dit is de enige wettelijke verplichting en die wordt dus ondervangen door de autoverzekering.

Daarnaast ben je vrij om een vorm van casco-verzekering af te sluiten en dat kun je zo groot of klein maken als je zelf wil. Laat je daarover informeren door je verzekeringsmaatschappij. Tip: het is meestal het goedkoopst om dit mee te verzekeren op de polis waar ook de trekkende auto op verzekerd is.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 15:32

Ah dus het is net zoals bij een aanhanger? Maar wat is het voordeel van een casco verzekering erbij? En wat ben je kwijt aan zn verzekering?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:35

Het voordeel is dat als er schade door eigen schuld aan de trailer is je de schade kunt claimen en laten vergoeden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:42

Maar ook diefstal valt daaronder, evenals schade terwijl ie ergens geparkeerd staat.

Ik heb geen idee wat een casco-verzekering kost.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 15:49

Die verzekering lijkt mij zeer aantrekkelijk, maar weet iemand de kosten ervan?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:13

tegen wat wil je hem laten verzekeren?
hoe oud gaat de trailer zijn die je gaat kopen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:42

Die verzekering kost ca €75 per jaar.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:35

Charmy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:27

mijn trailer ( 2 paards trailer Westfalia XL ) kost mij 25 EUR per jaar aan verzekering...

ik lees hierboven dat er gezegd wordt dat die niet afzonderlijk hoeft verzekerd te worden... ik twijfel hieraan hoor.. volgens mij moet die wel degelijk afzonderlijk verzekerd worden... het is trouwens een aparte nummerplaat....
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-07-13 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:33

Hoeft niet, de trailer is WA gedekt achter het trekkende voertuig. Casco/diefstal is optioneel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:47

De meeste verzekeringen keren geen schade uit aan trailer als dat veroorzaakt is door het dier wat vervoerd wordt in de trailer of aan de trailer staat gebonden.

Onlangs zelf mee te maken gehad, onze trailer is verzekerd bij Univé, trailer is 9 jaar oud maar verkeerde :7 in uitzonderlijk goede staat, helaas zou de schade volgens de toen geldende voorwaarden NIET gedekt worden.
Ons paard schrok van een motor naast te trailer en ze heeft toen maar een open dak in de trailer gemaakt.
De motorrijder reed op een haas of zijn naam was haas, die reed natuurlijk door, geen kenteken niets van hem kunnen noteren.
En op dat moment maakten wij ons meer zorgen om het paard.

Inmiddels zijn de voorwaarden gewijzigd en is Univé coulant geweest en heeft de schade minus eigen risico vergoed.
Kosten per jaar ongeveer € 60,-, volledig casco verzekerd.

Interpolis heeft ook een volledig casco verzekering die schade door eigen dier in/rond de trailer staat/loopt, voorwaarde is wel dat trekkende voertuig ook via Interpolis verzekerd is.

Zonder extra verzekering dekt de WA verzekering van het trekkende voertuig de schade aan derden die bijvoorbeeld veroorzaakt is door een losschietende trailer, maar als die trailer dus tegen je eigen auto knalt, heb je pech tenzij je auto volledig casco (all risk) is verzekerd.
Ik durf even niet te zeggen als schade aan de trailer in het geval van alleen een volledig casco verzekering van de auto, ook gedekt wordt.

Verzekeraars kunnen ook schade bij uitlenen buiten de dekking laten vallen.

Inmiddels een toch een nieuwe trailer besteld een Henra XL easyline, verzekering kost rond € 80,- bij Univé, volgens de nieuwe voorwaarden.
Schade door paard aan de trailer wordt vergoed, schade bij uitlenen wordt verzekerd, diefstal; ook als ie achter de auto wordt weggehaald.
Alleen een ER van € 140,-