Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SanneJas schreef:Hoi Allemaal,
Omdat ik wat meer vrijheidheid wil en niet meer afhankelijk wil zijn van andere heb ik besloten om een vrachtwagentje voor B rijbewijs aan te schaffen.
Dit omdat ik niet met een trailer durf te rijden, en ik geen grootrijbewijs heb voor een echte vrachtwagen.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar een oldtimer, dit vooral omdat deze goedkoper zijn in aanschaf, wegenbelastingvrij zijn (nog wel) en de verzekering een stuk goedkoper is.
Maar ik wil natuurlijk wel dat mijn paard veilig vervoerd wordt, dus ik twijfel wel of dit de beste keuze is, of dat ik beter een nieuwere aan kan schaffen die goedkoper is in onderhoud, maar wel meer kost qua aanschaf, verzekering en wegenbelasting.
Dus nu is eigenlijk mijn vraag: wie heeft er een oldtimer of heeft er ervaring mee, en waar zouden jullie voor kiezen en waarom?
Hij zal zeker in het begin niet veel gebruikt worden, mijn paard is net 3 dus hij zal gebruikt worden om te wennen aan het vervoeren, en misschien een fotoshoot ofzo via bokt.
In de toekomst als hij goed ingereden is wil ik wedstrijden gaan rijden, naar het strand kunnen en dat soort dingen, dus zal hij vaker gebruikt gaan worden.
Amalarab schreef:let even op, de oldtimer vrijstelling qua wegenbelasting gaat misschien vervallen!
magriet schreef:Ik heb zelf geen eravaring ermee maar als je een oldtimer koopt dien je eentje van 40 jaar of ouder te kopen. Is die tussen de 25 en 40 jaar dan betaal je minder wegenbelasting en mag je in de winter er 3maanden niet mee op de weg komen.