Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
manumol schreef:Ja vind ik wel.... ten eerste had het niet gebeurt als hun er niet hadden gereden, en hun WA kan het zo vergoeden dus merken hun er niets van....
Ik denk dat ik ook weet waar het gebeurt is.....is het in Santpoort richting het bos Beeckestijn gebeurt? Anders de gemeente Velsen aansprakelijk stellen..... het is daar zo een rot punt... zelfs fietsers kunnen elkaar niet eens normaal passeren.....en dit is de enige weg om in het bos te komen, van af Velserbroek of de stallen die daar langs de weg liggen...
Ik hoop dat alles goed komt met je paardje!
Je kan de aanspanning niet aansprakelijk stellen omdat ze er reden? Om die reden vermoed ik ook niet dat de WA verzekering dit gaat vergoeden, het is niet gebeurd dankzij hun paard oid maar omdat de bijrijdster op dat moment geen controle over haar paard had. manumol schreef:Ja vind ik wel.... ten eerste had het niet gebeurt als hun er niet hadden gereden, en hun WA kan het zo vergoeden dus merken hun er niets van....
Ik denk dat ik ook weet waar het gebeurt is.....is het in Santpoort richting het bos Beeckestijn gebeurt? Anders de gemeente Velsen aansprakelijk stellen..... het is daar zo een rot punt... zelfs fietsers kunnen elkaar niet eens normaal passeren.....en dit is de enige weg om in het bos te komen, van af Velserbroek of de stallen die daar langs de weg liggen...
Ik hoop dat alles goed komt met je paardje!
Dobel schreef:heeft je bijrijdster wel aangegeven dat ze een plaats zocht om te passeren? Als ik iemand tegen kom die van zijn paard stapt en rustig langs het kantje gaat lopen denk ik namelijk dat deze persoon mij de kans geeft te passeren.. Was ze middenop de pad gaan lopen had de aanspanning er niet langs gekunt en was het ook niet gebeurd..er zitten altijd twee kanten aan een verhaal en natuurlijk kies jij je eigen kant maar dit doet de tegenpartij ook
xTammyy schreef:Had je bijrijdster de aanspanning niet al zien aankomen voordat ze op dit punt was?
Lastige zaak.. Vind het erg asociaal dat de bestuurder van de aanspanning niet reageert, als hij even rustig zou hebben gewacht had het waarschijnlijk niet gebeurd. In mijn ogen heeft hij dus wel degelijk schuld.
Judith_ schreef:manumol schreef:Ja vind ik wel.... ten eerste had het niet gebeurt als hun er niet hadden gereden, en hun WA kan het zo vergoeden dus merken hun er niets van....
Wat een rare redenatie? Als de bijrijdster er niet had gereden was het ook niet gebeurd.Je kan de aanspanning niet aansprakelijk stellen omdat ze er reden? Om die reden vermoed ik ook niet dat de WA verzekering dit gaat vergoeden, het is niet gebeurd dankzij hun paard oid maar omdat de bijrijdster op dat moment geen controle over haar paard had.
Ik mis in dit geval de kant van de aanspanning en vind het daardoor lastig te beoordelen. Ik zou het bij de rechtsbijstand neer leggen.
Judith_ schreef:Omdat je aangeeft dat je ze aansprakelijk kan stellen aan gezien het niet gebeurd was als ze er niet hadden gereden. Dat vind ik nog al een bijzondere redenatie. Paard van TS raakt op dat moment in paniek, wij als bokkers krijgen maar 1 kant van het verhaal mee.
zacharyhill schreef:Ik heb geen ervaring met paard en wagen, maar mag je met paard en wagen over een fietspad rijden?? Als ik het zo lees reden zowel ruiter en paard als de aanspanning op een fiedspad. Het lijkt mij dat je met een aanspanning op de rijbaan moet rijden. of ben ik nu heel dom?
jiehaaa schreef:Ik adviseer je om met de politie contact op te nemen om te vragen of je aangifte kan doen vanwege doorrijden na een ongeval. Dat iemand is achtergebleven is fijn, maar dat de bestuurder van de aanspanning niet gestopt is om zelf hulp te bieden, gegevens uit te wisselen enzovoorts, dat is niet hoe het hoort.
Als je aangifte kan doen, zeker doen.
zacharyhill schreef:Ik heb geen ervaring met paard en wagen, maar mag je met paard en wagen over een fietspad rijden?? Als ik het zo lees reden zowel ruiter en paard als de aanspanning op een fiedspad. Het lijkt mij dat je met een aanspanning op de rijbaan moet rijden. of ben ik nu heel dom?