NDG (Nederlandse Databak Gezelschapsdieren)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

NDG (Nederlandse Databak Gezelschapsdieren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 17:31

Hallo allemaal,

door een topic kwam ik terecht op de site van het NDG. Nou leek het mij erg handig om mijn paard te laten registreren. Echter nu ik het chipnummer ingevuld heb krijg ik een hele vragenlijst. Nu is die vragenlijst natuurlijk geen probleem- de antwoorden helaas wel.
Op sommige vragen zoals zijn geboortedatum heb ik geen antwoord. Verder weet ik ook niet wie de chipper is en wanneer en waar de chip geplaatst. Verder staat er een hokje 'eigenaar is houder'. Nou vind ik natuurlijk dat ik de eigenaar ben, maar ik heb dat nooit ergens laten registreren oid. Is dit verplicht voordat je het dier kan aanmelden bij de NDG?

Ik hoop dus dat een van jullie mij hier bij kan helpen!

Groetjes,
Manon

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:00

Kun je daar niet gewoon n.v.t invullen.
Als je weet hoe oud je paard is prik je gewoon een datum en anders neem je 1 januarie van dat jaar.

Ik zou er niet te zwaar aan trekken. Op de dierenambulance werken we veel met NDG en soms staat er alleen een telefoon nummer.
Belangrijkste zijn naam, adres, telefoon nummer en eventueel ras en naam van het paard.

ManonGrr

Re: NDG (Nederlandse Databak Gezelschapsdieren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 21:05

Bedankt voor je antwoord! nvt staat er niet tussen helaas, en de antwoorden op de vragen over de chipper zijn verplicht. Volgens jou dus gewoon iets aanklikken?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:35

Staat er niet iets in je paspoort wie en waar de chip is geplaatst.

wat voor ras is het? Ben je de eerste eigenaar na de fokker?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:54

Nee er staat helaas niets in. Het is een haflinger die bij het NRPS staat ingeschreven. Ik ben de tweede eigenaar na de fokker maar ook de fokker staat niet in het pasport. Eigendommutaties is helemaal blanco. Het enige dat in het paspoort staat zijn de gegevens van de entingen..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:09

Wat voor chip heeft ie? Je hebt bijv. voor Back home chips ook een aparte databank.
Beetje raar dat ze zo moeilijk doen over die vragen, ik zou ze gewoon is een mailtje sturen met de vraag of t ook anders kan omdat je die info niet hebt! :-)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 00:34

Ik vind het wel vreemd dat zijn geboortedatum niet in het paspoort staat. Verder weet ik van mijn vorige paard dat ik hem zelf heb laten chippen op een dag in Blokker door iemand van het KNHS, maar wie het heeft gedaan weet ik niet. De datum van chippen ( ongeveer) staat wel in het paspoort. Dus dat lijkt me dat dat bij jou er ook in moet staan.
Ik zou het vakje eigenaar is houder gewoon aanvinken, ik denk niet dat NDG dat na ga trekken.
Misschien kan je het NRPS met jouw gegevens die je wel hebt mailen en hun vragen om meer informatie?

Han_lageland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:15

Heb je gekeken of het chipnummer al bekend is in de databank. In veel gevallen wordt het dier direct na het chippen al geregistreerd bij de databank.
In dat geval is het misschien voldoende om de contact gegevens te laten veranderen.

YvonnevanD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:18

Ook mijn paard heeft een chipnummer welke nergens geregistreerd staat, kan ook niet, want zijn chipnummer is wel echt, maar helaas zijn paspoort niet. Hij heeft een zogenaamd BES paspoort, dat staat voor Belgisch Europees Stamboek, dit paspoort kregen wij bij de aankoop via dressuur stal Eygenhof te Kinrooi, net over de grens in België. Dus, zelfs als je paard een chipnummer heeft, wil dat niet altijd betekenen dat je er iets aan hebt. Succes ermee.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:43

ik wil dit topic even omhoog gooien. niet zozeer met de vraag van de topic starter. maar puur om mensen er even op te wijzen hun dieren te laten registeren zodat als deze weglopen of wat dan ook weer terecht komen bij de eigenaar.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 21:11

Mijn paard is er nog steeds niet ingeschreven door dezelfde problemen als in de op..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:11

Als jij eigenaar bent hoef je dat nergens te laten registreren. Alleen dus wel bij de ndg