Keuzes keuzes, welke auto goede keus?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Keuzes keuzes, welke auto goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 13:31

Wij zijn aan het orienteren op de koop van een 'nieuwe' (dus tweedehands ;)) auto voor onze trailer.
Auto zal vrijwel enkel gebruikt worden voor kortere stukken en om met de trailer op pad te gaan, dus we willen wel voor een benzine gaan imv de wegenbelasting. Nou is mijn oog gevallen op een paar modellen, maar wat is nu een goede keuze... Lees verschillende verhalen en ben benieuwd naar de meningen (of nieuwe inzichten!!) hier!

Wat op het moment op ons lijstje staat:
-Land Rover Freelander
-Hyundai Tucson
-Suzuki Grand Vitara

Trailer is mtm 1200, dus dat zit bij alle wagens wel goed, we hebben er nu een Toyota station voor die het op zich ook wel trekt, maar heb liever iets meer over zeg maar. Iets stabieler op de weg...

Brand los!

8nnemiek

Re: Keuzes keuzes, welke auto goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:35

Mijn pa heeft een Tucson, maar eentje zonder vierwielaandrijving en dat is toch niet handig als het geregend heeft, dus daar zou ik wel op letten :j
Verder heb ik er weinig verstand van :Y)

RTM

Re: Keuzes keuzes, welke auto goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 13:37

Dat probleem heb ik nu ook :')

4WD staat wel op het lijstje indd!

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:37

Wij hebben een Tucson, mag 1600kg trekken en doet dit ook prima. Gebruik met name woon-werk verkeer (kleine afstanden) en natuurlijk de trailer. Hij slurpt veel benzine op kleine afstanden en met trailer erachter (maar dat zullen de andere auto's die je noemt waarschijnlijk ook doen). Grote afstanden (vakantie buitenland) valt dan wel weer mee, ongeveer hetzelfde benzineverbruik als 'normale gezinsauto'.
Weet niet of je een zadelkamer in je trailer hebt, maar de Tucson zit vrij snel vol :+ . Achterbak is niet zo heel ruim (tenminste, ik had meer verwacht als je het model auto ziet).

Nog even toevoeging, wij hebben 4wd maar gebruiken het praktisch nooit.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:42