Afmetingen trailer zijn er extra grote maten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

herintreder1

Afmetingen trailer zijn er extra grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 23:19

Heb sinds kort een eigen paard. Met zijn schoft van ruim 170 cm heb ik hem in de trailer (2 paards ) gehad en dat gaf geen problemen. Heb echter wel het idee dat de trailer een tikje krap was qua hoogte. Kan iemand hier iets over zeggen> Zijn er zogenaamde grote maten trailers? Zijn er überhaupt richtlijnen/regels voor dit verschijnsel? Ben benieuwd naar reacties.

ikke20

Re: Afmetingen trailer zijn er extra grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:24

er zijn trailers die hoger zijn. heb een henra en die is 2.35. normale trailers zijn 2.20/2.25
je hebt geloof ik ook van hotra nog 1 die naar 2.40 gaat maar veel hoger zijn ze er niet geloof ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:42

Er zijn ook trailers die gewoon lager zijn en wellicht had je er zo eentje te pakken? vooral oudere trailers zijn er in verschillende hoogte maten, ook qua lengte tussen de bomen kunnen ze te krap zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:48

Keek op google en kwam bijvoorbeeld deze tegen:
•RUIME EN SUPER HOGE 2 paardstrailer
(binnenbreedte 1.68 en binnenhoogte 2.40) SARIS NAIROBI, Ledig gewicht 680 kg, laadvermogen 1.320 kg, maximum totaal gewicht 2.000 kg.

(vorige week kwam een kennis aanzetten met een 3 paards trailer.... Had ik echt nog nooit gezien!! Wat een bak!)

Linda714

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:49

ik heb een xxtrail met een verhoogde kap

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:53

ik heb een hotra elegance, die is iets van 2.32m mijn paard van 1.75 past hier mooi in!

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:58

Ik heb een humbauer maximus voor mijn paardje (ze is 1.80m)
binnemaat hoogte is 2.35
past ze prima in.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:59

Je hebt ook 4 paardstrailers, dan staan de paarden schuin naast elkaar, de Jean Luc Fautras Oblic +4 bijvoorbeeld.
Maar dan heb je wel een dijk van een auto nodig om dat geheel te trekken (trailer + laadgewicht 3500kg) en grote parkeerplaatsen (bijna 7 m lang). Maar qua hoogte zijn ze niet hoger dan een gewone trailer.

herintreder1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 17:51

cissy schreef:
Er zijn ook trailers die gewoon lager zijn en wellicht had je er zo eentje te pakken? vooral oudere trailers zijn er in verschillende hoogte maten, ook qua lengte tussen de bomen kunnen ze te krap zijn.

Ik heb een blomert van 1980. Misschien dat het oude model debet is aan mijn idee. Kun je daar iets over zeggen? Overigens is de trailer in puike conditie.
Zal naar aanleiding van jullie opmerkingen ook nog met een meetlint in de trailer maten opnemen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:35

"oudere" trailers zijn vaak wat lager, nieuwere trailers zijn hoger en langer omdat de paarden tegenwoordig ook groter zijn.

Meten is aan te bevelen, het ene merk is eerder de maten aan gaan passen dan het andere merk.
Een vriendin van me is ook met meetlint aan het kopen geweest, ze had een groot paard die zowel in de lengte als in de hoogte niet goed in mijn oude trailer kon. Zij had toen een bockmann en daar pastte het paard wel prima in.
De meeste verkopers zeiden dat er weinig verschil was, maar dat was er wel degelijk en ze heeft gewoon de trailers opgemeten voordat ze een keus maakte.

Zij heeft nu weer een bockmann en ik een nieuwe humbauer en beide trailers zijn ruim en hoog genoeg. (gelukkig want mijn nieuwe paard is ook 1,75 en past er gelukkig prima in).

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:48

Wij hebben hotra comfort is 2,5 paards en ook hoog.
Hebben er wel allu bodem in laten leggen maar verder top trailer is nu jaar of 13 keer nieuwe banden gehad en dan bodem.
Wanden allu en kap polyester

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:51

Kentaro schreef:
Keek op google en kwam bijvoorbeeld deze tegen:
•RUIME EN SUPER HOGE 2 paardstrailer
(binnenbreedte 1.68 en binnenhoogte 2.40) SARIS NAIROBI, Ledig gewicht 680 kg, laadvermogen 1.320 kg, maximum totaal gewicht 2.000 kg.

(vorige week kwam een kennis aanzetten met een 3 paards trailer.... Had ik echt nog nooit gezien!! Wat een bak!)

Hoe breed is die dan wel niet? :oo

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:52

3 paards is langer en staan paarden schuin in. Ifor williams heeft die geloof ik

herintreder1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 16:45

ingvdh schreef:
"oudere" trailers zijn vaak wat lager, nieuwere trailers zijn hoger en langer omdat de paarden tegenwoordig ook groter zijn.

Meten is aan te bevelen, het ene merk is eerder de maten aan gaan passen dan het andere merk.
Een vriendin van me is ook met meetlint aan het kopen geweest, ze had een groot paard die zowel in de lengte als in de hoogte niet goed in mijn oude trailer kon. Zij had toen een bockmann en daar pastte het paard wel prima in.
De meeste verkopers zeiden dat er weinig verschil was, maar dat was er wel degelijk en ze heeft gewoon de trailers opgemeten voordat ze een keus maakte.

Zij heeft nu weer een bockmann en ik een nieuwe humbauer en beide trailers zijn ruim en hoog genoeg. (gelukkig want mijn nieuwe paard is ook 1,75 en past er gelukkig prima in).

Kom na opmeten inderdaad uit op breedte: 152 cm en ruim 210 cm hoog. dan weet ik wat me te doen staat. Dank voor jullie reacties.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:01

dat was dus een kleinere trailer :) heb je ook de maat tussen de voor en achterstang mee gemeten? Ook daarin zit veel verschil en je wilt niet je paard als een sardientje tussen de stangen hoeven te proppen...

herintreder1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 21:03

cissy schreef:
dat was dus een kleinere trailer :) heb je ook de maat tussen de voor en achterstang mee gemeten? Ook daarin zit veel verschil en je wilt niet je paard als een sardientje tussen de stangen hoeven te proppen...

Nee die maat heb ik nog niet opgenomen. En hoewel mijn paard er absoluut geen problemen mee lijkt te hebben vind ik ook dat je m niet in de kar moet proppen.
Ik heb deze kar gekocht in de tijd dat ik nog shetlanders fokte. Daarvoor was het de perfecte kar. Maar voor nu zal ik toch maar omkijken naar een grotere trailer. Ik gun mijn paard ook enig comfort. En immers alles wat je investeert in je paard krijg je terug.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:57

Helemaal goed! +:)+ je denkt er in ieder geval over na hoe en waarin je je paard wilt vervoeren, veel mensen lenen klakkeloos een trailer en kijken niet naar staat van onderhoud of dat paard wel in de trailer past. Voorbeelden zat meegemaakt helaas... :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:41

De Henra Easyline XL of de Henra Adventure, een binnenlengte van 335 cm, binnenhoogte 235 cm en 170 cm breed. De Henra Easyline is iets smaller.
De Hotra Eforce, maar ondanks dat er qua afmetingen heel goed twee hele grote paarden inpassen, is het niet de degelijkste trailer.

Wij hebben destijds een nieuwe houten Hotra Eforce gekocht omdat we twee grote paarden hadden, 1.76 mtr. Voorheen hebben ze met z'n tweeën als haringen in een ton in een 1 3/4 Henra met tussenschot gestaan, die had een hoogte van 220 cm.

Trailer bevalt goed, maar we vinden hem niet degelijk genoeg, voor grote zware paarden. Die van onze is keihard, bj 2004, omdat we altijd binnen stallen en meteen de mest en urine verwijderen na gebruik.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:54

Volgens mij is de IFW 403 niet de hoogste en de breedste (anderhalfpaards), mijn paard is 1.72 en die past er prima in. Fijne trailer, bil en borststang is ook nog in hooge verstelbaar.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:12

Ik heb de anderhalfpaards Xtrail Garnet - standaard model.
Mijn paard (bijna 1.80) past er prima in. Een zelfde model paard (1.80, zwaar gebouwd) heeft er ook ingestaan op weg naar Utrecht met een beknelde darm. Kan je vertellen dat het laatste paard veel kracht en echt pijn had, maar de trailer heeft het prima gehouden.

Voordeel van X-trail is dat ze gewoon degelijke no-nonsens trailers bouwen voor een redelijke prijs.