Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:Er zijn ook trailers die gewoon lager zijn en wellicht had je er zo eentje te pakken? vooral oudere trailers zijn er in verschillende hoogte maten, ook qua lengte tussen de bomen kunnen ze te krap zijn.
Kentaro schreef:Keek op google en kwam bijvoorbeeld deze tegen:
•RUIME EN SUPER HOGE 2 paardstrailer
(binnenbreedte 1.68 en binnenhoogte 2.40) SARIS NAIROBI, Ledig gewicht 680 kg, laadvermogen 1.320 kg, maximum totaal gewicht 2.000 kg.
(vorige week kwam een kennis aanzetten met een 3 paards trailer.... Had ik echt nog nooit gezien!! Wat een bak!)
ingvdh schreef:"oudere" trailers zijn vaak wat lager, nieuwere trailers zijn hoger en langer omdat de paarden tegenwoordig ook groter zijn.
Meten is aan te bevelen, het ene merk is eerder de maten aan gaan passen dan het andere merk.
Een vriendin van me is ook met meetlint aan het kopen geweest, ze had een groot paard die zowel in de lengte als in de hoogte niet goed in mijn oude trailer kon. Zij had toen een bockmann en daar pastte het paard wel prima in.
De meeste verkopers zeiden dat er weinig verschil was, maar dat was er wel degelijk en ze heeft gewoon de trailers opgemeten voordat ze een keus maakte.
Zij heeft nu weer een bockmann en ik een nieuwe humbauer en beide trailers zijn ruim en hoog genoeg. (gelukkig want mijn nieuwe paard is ook 1,75 en past er gelukkig prima in).
heb je ook de maat tussen de voor en achterstang mee gemeten? Ook daarin zit veel verschil en je wilt niet je paard als een sardientje tussen de stangen hoeven te proppen... cissy schreef:dat was dus een kleinere trailerheb je ook de maat tussen de voor en achterstang mee gemeten? Ook daarin zit veel verschil en je wilt niet je paard als een sardientje tussen de stangen hoeven te proppen...