Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 12:12

Geen idee of dit topic hier goed staat, anders graag verplaatsen.

Even kort samengevat. Mijn paard is eind Augustus 2012 geblesseerd geraakt. Na 3 maanden stappen, mocht ik gaan opbouwen. Na 3 maanden bezig geweest te zijn, heeft hij een terugval gehad. Ik mocht toen wel blijven draven ong. 10 minuutjes en dat dan 4 a 5 dagen in de week. Zat inmiddels al op een klein half uurtje rijden incl. beide kanten een paar rondjes galop. Hij is toen mee naar school gegaan, maar daar had hij moeite met aarden en at hij niks meer en lag hij voortdurend op stal en als ik hem eruit haalde kon hij alleen nog maar gestresst weg willen galoperen(zowel aan de hand als onder het zadel) Dus na overleg met de dierenarts besloten hem buiten te zetten.

Ik een fijn plekje gezocht waar hij kon staan, overdag buiten en 's nachts op stal, veel toezicht en fijne omgang. Nadat hij daar 4 weken stond, ben ik voor controle naar de dierenarts gegaan en was hij weer goed en mocht ik gaan opbouwen. Gewoon richting een B proef. Dus grote lijnen en dergelijke (voltes, gebroken lijnen) en galopje mag ik mee pakken. Ik heb toen besloten om hem te laten staan en later op te pakken. Aangezien ik nu in mijn examen periode zit en hij op school niet echt op zijn plek is. De staleigenaar vroeg er toen naar en ik heb toen gezegt dat ik rond de meivakantie er weer een keer op wilde gaan zitten maar hem iig tot eind juni daar laat staan. Toen zei hij dat het wel oke was en we even zouden kijken hoe en wat. Nu vroeg ik het gister aan hem, nog een keer voor de zekerheid. Zei hij dat hij het ging overleggen met zzijn vrouw/vriendin, maar ik kon rekenen op een nee. Hij gaf mij eigenlijk 2 opties., of ik laat hem daar staan en ga er niet op, maar wacht tot ik hem in juli weer mee naar huis neem(huis is manege in de buurt) of ik haal hem zo snel mogelijk weg daar en neem hem nog een paar maandjes mee naar school. Waar ik niet elke dag genoieg tijd voor hem heb en hij niet naar buiten kan.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. In principe had hij toegezegd.

De stal waar hij staat is een rusthuis,met 1 pensionklant en af en toe een revalidatie.
Ik betaal al 30 euro p/m meer dan de rest, vind dat dit wel, iets is wat ze kunnen toestaan.

Wie kan mij helpen??

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:18

Ja dat is lastig het is natuurlijk hun terrein dus ze mogen zelf de regels bepalen. Maar ik zou hem dan daar laten staan tot Juli. Je kan niet eerder terecht bij die manege? Ik zou hem niet mee naar school nemen als je paard daardoor niet naar buiten kan dat is geen oplossing.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:20

Ik vind het niet netjes van hem dat hij je weg wilt sturen na dat hij al ja heeft gezegd. Maar ok, als dat niet opfelost kan worden door te praten dan zou ik dan maar even wachten met opbouwen. Wacht totdat jij uit je examens bent. Dat is het beste. Je paard kan naar buiten en heeft aandacht, jij kan je beter concentreren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:22

Als ik het goed begrijp, wil de staleigenaar dus niet dat je rijdt :?

Verder is de verstandhouding goed en wordt je paard prima verzorgd en behandeld ?

japielover

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:27

volgens mij geeft je ouderschrift al antwoord..

het is idd niet netjes van hem maar zijn er niet meer plekjes in de buurt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:31

Ik denk dat het voor de stalhouder iets genuanceerder ligt dan `dat hij niet wil dat je rijdt`. Zo te lezen heeft hij een soort paardenrusthuis met 1 of 2 plaatsen voor revaliderende paarden. Het paard van TS is weer OK en voldoet dus niet meer aan de voorwaarden, namelijk revaliderend zijn, om daar te staan. Als de TS echter net doet alsof het paard nog revaliderend is, kan ie daar blijven.
Eigenlijk is de staleigenaar haar wel ter wille en heeft een compromis aangegeven. Ik zou je paard daar lekker laten staan en je concentreren op school.

DMZSniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:38

Het is wat vreemd dat de eigenaar zo van mening verandert, maar de keuze is enigzins begrijpelijk. Echter is het nog vreemder dat ook al betaal je de eigenaar, er nog steeds discussie is over of het paard mag blijven staan als je erop wil rijden om te trainen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:21

Ik zou hem laten staan, is voor hem wel het beste lijkt me.
Wel sneu dat die man zo van gedachten veranderd.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 22:14

Op zich is de eigenaar prima voor mijn paard hoor, hij krijg genoeg hooi en staat heel de dag buiten.
Het is alleen een opstapeling van een aantal kleine dingetjes en dan dit er bovenop, doet mij nogal twijfelen te blijven.
Sinds het paasweekend is de eigenaar al aan het klagen dat mijn paard te energiek is met buiten zetten, Toran heeft ook sinds het paasweekend al een spasme met naar binnen en buiten gaan, hij schiet stal in en wilt er nauwelijks uit. Kwam ik vanavond had hij een wond op zijn heup zitten toen ik aankwam. Zegt ie doodleuk, ja als ik hem 's ochtends naar buiten breng, dan schiet hij stal uit en stoot vaak zijn heup, maarja, ga hem niet met halster buiten zetten, dat kost te veel moeite. De paddock waar hij in staat, ligt zeg maar aan zijn stal vast. Dus het is ook een kwestie van deur open doen en paard staat buiten. Maarja, als dit gebeurt en gewoon bijna iedere dag, dan is dat halster omdoen(wat gewoon aan zijn box hangt, en hem zo buiten zetten toch geen moeite kom nou.

Bovendien vind ik opbouwen, wel bij de revalidatieperiode horen. Zit nu, na hem vandaag zo aan te treffen en te horen dat hij dat dus sinds het paasweekend al zo naar buiten schiet, nog meer te twijfelen. Want wil Toran zijn buiten uurtjes niet afpakken, maar op zo een manier is het ook niet de bedoeling.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:05

En een andere stalling? Je hebt in de omgeving van Deurne best wel veel opties waar je paard en buiten kan en waar je wel mag rijden...Aan de andere kant, als je het toch druk hebt en je het niet erg vind om wat later te beginnen kan je hem natuurlijk ook gewoon de zomer nog lekker op de wei laten staan...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 20:57

Ik zoek een plek omgeving den haag. Sowieso laat ik hem de zomer niet buiten staan, haal hem dan eind juni naar binnen. En een excemer en die wordt gek als ik hem een zomer buiten cadeau doe. Dan vind hij mij vrees ik niet zo aardig meer.

Maar heb al een oplossing gevonden. Een vriendin van mijn zus, haar zusje heeft haar pony aan huis staan en die staat nu alleen dus zoeken ze een ander. Ga van de week kijken en dan zet ik hem wrss over naar hun.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:33

Goede keuze, zou zonde zijn als je paard straks vanwege het gedrag van de stalhouder een grotere blessure heeft dan voorheen :+ ....

Ik weet trouwens ook nog een goede stal met drafbaan( ideaal om te revalideren ) in de buurt van den haag :') .