Paarden in het verkeer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GlenFiddich

Paarden in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 20:10

Beste bokkers en boksters,

Ik heb een opdracht gekregen om een brochure op te stellen voor paarden in het verkeer. Het luik wetgeving wordt opgesteld door de Lokale Politie, maar daarnaast had ik graag enkele tips in het documentje gezet. Daarom had ik graag om wat tips gevraagd aan mensen die dikwijls met hun rijdier de baan op gaan. Deze brochure is ook voor "de gewone weggebruiker", dus maak het niet te technisch. Wat zou je zelf in zo'n brochure willen zien?

Alvast bedankt.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:23

doe geen rare fratsen als je een dier passeert ,
je hebt met een dier te maken welke onvoorspelbare reacties kan geven (bijv. opzij kan springen)

ik kom hier weleens mensen tegen die gas bij geven of luid gaan toeteren , dit is levens gevaarlijk .
het dier hoef maar van een vogeltje in het gras te schrikken en het springt zo de weg op .

en houd honden uit de buurt , als een paard je hond trapt is de kans groot dat het dier het niet overleeft !!!!

en haal een dier niet zomaar aan , sommige paarden kunnen zenuwachtig worden van de plotselinge vreemde aanrakingen . en houd zeker de kinderen in de gaten .

voor de ruiter :
zorg dat je opvalt , er zijn bijv. veel reflecterende artikelen te koop .
zorg ook dat je altijd iets van een reflectie jasje bij hebt , mocht het weer omslaan ben je voorbereid.
als je een nieuwe route wil rijden , ga dan eerst een keer met de fiets zodat jij de omgeving kent .
ook zou het mooi zijn als je met z'n 2en kan gaan .

met mennen heb ik altijd een zakmesje bij , mocht er paniek uitbreken kan je eventueel je paard lossnijden van het tuig (dit kan je uiteraard altijd doen)
en zowel onder het zadel als voor de wagen heb ik een halstertouw bij (gewoon voor het geval dat )

ik hoop dat je folder overal word uitgebracht , er zijn er nog een hoop die er van kunnen leren .
ik kan vast ook nog wel wat opsteken , en wacht af of er meer reacties komen :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:24

Je topic hoort op STW, maar daar mag je pas na 25 zinvolle berichten posten, of je moet aangemeld zijn voor 1 september 2006. Vandaar dat ik het topic ga sluiten.

Meer over deze 25-posts regel kun je hier in de Help over lezen. Je moet je daarnaast nog even zelf aanmelden voor de Kudde. Dat kan via deze link.