paardenvrachtwagen inrichten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evita2

paardenvrachtwagen inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 15:53

hallo allemaal,

wij hadden een DAF paarden vrachtwagen waar 4 paarden in kunnen en 3/4 deel is leef gedeelte deze hebben wij verkocht omdat hij voor ons niet praktische genoeg was. nu kopen wij een DAF 65 die we zelf willen gaan inrichten. Deze vrachtwagen is in totaal 10 meter waarvan 8 meter oplegger. hiervan willen we 4 meter benutten om de paarden in te zetten (is al uitgerekend dat daar 5 paarden in kunnen) we hebben ook al 6 schoten (dus geen paard komt tegen de muur aan te staan) we willen ook 2 ingebouwde zadelkasten die vanaf de buitenkant te bereiken zijn dus de paarden hoofden komen er boven. is dit praktische? ook zou ik graag willen weten hoe groot 1 zadelruimte waar alleen 6 zadels in gehangen worden moeten zijn. en hoe groot de andere (automatische even groot als de andere) zadelkast moet zijn hier willen wij dekens poetskisten en hoofdstelen in kwijt. ook wil ik graag weten hoe breed een zeilader moet zijn (is te realiseren met deze schoten). en ik zou ook graag van jullie horen hoe jullie de living zouden inrichten. er moet zowiezo een keukenblok, bank (die naar 2 persoons-bed omgebouwd kan worden), wc en een kast in komen te staan. de oppervlakte van de living is 4 meter bij 2,5 meter.

en weet er misschien ook iemand waar je paarden ramen kunt kopen (met prijzenlijst erbij)

Met vriendelijke groet, Evita

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:25

Ik zou eens beginnen met kijken waar en hoe je de laadklep gaat maken. Dat is namelijk veruit het lastigste om zelf te doen en heel erg duur. Als dat haalbaar is, kan je verder kijken. Verder zie ik totaal het nut niet van 6 schotten als je maar 5 paarden neer wilt zetten, kost alleen maar ruimte.

Zadelkasten waar de paarden met het hoofd boven staan, kun je dan nog wel alle paarden bereiken? Ik weet niet hoe je dit precies voor je ziet, maar het lijkt mij persoonlijk erg handig als je in geval van nood ook als je vrachtwagen dicht is al je paarden kunt bereiken.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 09-04-13 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Re: paardenvrachtwagen inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:33

5 paarden, dus ik vermoed dat die dwars op de rijrichting komen. Dan heb je geen ruimte genoeg om bij je paarden te komen als je daar een kast maakt. Ik weet verder niet wat je precies wil qua afstanden reizen, etc., maar hoe veilig (diefstal) zijn die kasten dan? Op een parkeerterrein bv is er makkelijk ongezien aan de zijkant van veel vrachtwagens te rommelen, zeker langs de grote weg of op een druk concoursterrein.

evita2

Re: paardenvrachtwagen inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 22:03

We willen met 5 paarden gaan riezen en de paarden staan heel rustig in de vrachtwagen. Dus het zal geen probleem zijn wat betreft er niet bij kunnen komen want dat is niet nodig. Bij onze oude vrachtwagen zat de zadelkast ook aan de zijkant alleen niet bij het paarden gedeelte en deze was ook gewoon op slot te doen dus dat is geen probleem. Ook die zijlader is geen groot probleem want mijn pa die heeft dat al vaker gedaan. En ook ingeval van nood zoubje de paarden kunnen bereiken want voor de kasten is nog een kleinen doorgang. Voor de rest reizen wij niet heel ver op 1keer in het jaar na dan reisen we ong 100 km naar een camping waar we met de paarde op vakantie gaan

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:21

evita2 schreef:
We willen met 5 paarden gaan riezen en de paarden staan heel rustig in de vrachtwagen. Dus het zal geen probleem zijn wat betreft er niet bij kunnen komen want dat is niet nodig. Bij onze oude vrachtwagen zat de zadelkast ook aan de zijkant alleen niet bij het paarden gedeelte en deze was ook gewoon op slot te doen dus dat is geen probleem. Ook die zijlader is geen groot probleem want mijn pa die heeft dat al vaker gedaan. En ook ingeval van nood zoubje de paarden kunnen bereiken want voor de kasten is nog een kleinen doorgang. Voor de rest reizen wij niet heel ver op 1keer in het jaar na dan reisen we ong 100 km naar een camping waar we met de paarde op vakantie gaan

Totdat je in een ongeluk verdaagt....... Ik vind dat zeer zeker wél iets om goed over na te denken.