Paard in volpension of leasing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yutah

Paard in volpension of leasing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 00:28

Dag allemaal ...
Vandaag een beetje (veel ) gefrustreerd....
Mijn dochter en ik hebben ieder een paard (recreatiepaarden ) ... en nog een 3de paard in volpension omdat mijn dochter met dat 3de paard wedstrijd gaat doen als hij er klaar voor is (moet nog 4 j worden ) ... Wij hebben dat paard van privé eigenaars . Mijn dochter rijd er dik 3x per week op , voor de rest wordt hij iedere dag ook uitgelaten . Nu vandaag is mijn dochter ongelukkig omdat de eigenaars daar anderen laten op rijden , gisteren is daar mee gaan wandelen en mee gesprongen .... terwijl mijn dochter dat allemaal graag als met hem had willen doen voor de 1ste keer .
Er is een contract opgemaakt en wij respecteren dat volledig ... maar ik ga niet 100% van de kosten op mij nemen voor een paard waar anderen plezier van hebben . De eigenaars van dat paard zijn thans lief genoeg en hebben het beste voor met mijn dochter .... daarom valt het mij ook moeilijk om met hun gaan praten .... maar ik moet het toch doen ...
Je kan toch niet als eigenaar van een huis of app dit verhuren en dan daar te pas en te onpas binnen vallen ...
Hebben jullie suggesties hoe ik dat het beste aanpak ?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:34

Staat er in het contact dat ze jullie paard mogen gebruiken.
Als dat niet zo is zou ik zeker gaan praten vind het niet normaal eerlijk gezegt en kan me voorstellen dat jullie gefrustreerd raken zeker omdat je dochter er zelf mee aan de slag wilt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:35

Wie betaald er nu wat voor het paard (wie de stalling en onderhoud)?

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 00:37

IK betaal stalling , hoefsmid , kolieken verzekering en wat er bij komt kijken ... 50% dierenarts en extra eten voor dikker te worden omdat die toen die 2 jaar was ondervoed is geweest en nu in volle groei is , krijgt die extra bij ...

Nee in het contract staat er niks van gebruik van het paard ... maar ik heb de papieren en we mogen er mee doen wat we willen hebben ze gezegd ...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-04-13 02:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

walithe

Re: Paard in volpension of leasing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:43

dan zou ik zeker een gesprek aan gaan ! wat hier de bedoeling van is

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 00:59

Ja dat was ik ook van plan ... alleen hoe het aanpakken ... ik ben iemand nogal zeer direkt en ik wil dat hier toch wel voorzichtig doen want het zijn toch wel lieve mensen maar een beetje koppig ;/

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:14

Als jullie de volledige lease hebben zou ik dit ook niet toestaan, mits er hier andere afspraken over gemaakt zijn natuurlijk.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:19

yutah schreef:
Ja dat was ik ook van plan ... alleen hoe het aanpakken ... ik ben iemand nogal zeer direkt en ik wil dat hier toch wel voorzichtig doen want het zijn toch wel lieve mensen maar een beetje koppig ;/

Juist goed dan om direct te zijn!
Ik ben ook altijd heel direct maar ook daarin kun je gewoon vriendelijk blijven maar met zoete broodjes bak je niks! Wees heel duidelijk in wat je vind en zet dit dan ook op papier. Nadeel van zo'n overeenkomst, paard is niet van jullie maar van hen en waarschijnlijk zien zij er dus totaal geen kwaad in en hebben ze er geen verkeerde bedoelingen mee, dus juist belangrijk om dit duidelijk naar elkaar uit te spreken. Ook duidelijk uitleggen dat je dochter er wedstrijden mee gaat rijden dus dat het van belang is dat een jong paard nu door 1 iemand getraind wordt.
Wellicht erover denken om er vaker zelf naar toe gaan en het paard dus volledig zelf te doen, dan voorkom je dit ook.
Succes ermee in ieder geval en laat er niet te lang overheen gaan.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:27

als jij het paard volledig huurt en alles betaald dan ben jij de enige die er aanspraak op kan maken.
En ik zou dat zeker ook gewoon zonder omweg zeggen.
Gewoon recht voor zijn raap.
Jij de kosten en een ander het plezier dit kan alleen met jou toestemming
Lieve mensen of niet het is jou portemonnee als het paard verpest word dan kost het jou geld
Willen ze niet naar je luisteren dan is het heel jammer en kun je kiezen tussen stoppen of ermee doorgaan
Wel kun je het op een vriendelijke manier zeggen maar er niet omheen draaien wees duidelijk.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:28

Volpension bedoel je dat je het paar least? Is dat voor 3 dagen in de week of voor de hele week?

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 08:38

Dank je wel voor je reacties ... Ik kan een rugsteuntje gebruiken . Ga er vandaag werk van maken want heb er niet van kunnen slapen pppfff zo ben ik nu eenmaal :-( ...
Jullie hebben gelijk .. geen doekjes omwinden en recht voor de raap zeggen dat dit niet kan . IK alles betalen en aan ander plezier eraan hebben . Vooral het plezier om dit paard alles te leren en als 1ste dingen samen doen wordt ontnomen aan mijn dochter .... dat raakt je als moeder toch wel . En als hun dat niet zint ... pech dan stoppen we , kopen zelf een derde paard en dan zoeken zij maar iemand om hun paard te onderhouden , wat ze niet kunnen hebben ze gezegd .

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:06

Zoals je het nu formuleerd klinkt het wel knap bot ook al heb je gelijk.. Waarom zeg je niet dat jullie dachten door het betalen het alleen recht te hebben maar dat uit hun acties blijkt dat jullie je hebben vergist en dat je graag even wilt praten over hoe hun eea zien. En als zij dan zeggen dat ze het paard door iedereen willen laten gebruiken kun je altijd nog, vriendelijk, aangeven dat jullie daar niet voor willen betalen en dan liever, ook al vinden jullie dat vervelend, het willen opzeggen. Zo blijf je vrienden maar ben je wel duidelijk!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:08

troi schreef:
Zoals je het nu formuleerd klinkt het wel knap bot ook al heb je gelijk.. Waarom zeg je niet dat jullie dachten door het betalen het alleen recht te hebben maar dat uit hun acties blijkt dat jullie je hebben vergist en dat je graag even wilt praten over hoe hun eea zien. En als zij dan zeggen dat ze het paard door iedereen willen laten gebruiken kun je altijd nog, vriendelijk, aangeven dat jullie daar niet voor willen betalen en dan liever, ook al vinden jullie dat vervelend, het willen opzeggen. Zo blijf je vrienden maar ben je wel duidelijk!

Natuurlijk zal ze dit netjes bespreken.
Het klinkt nu een beetje bot maar het beschrijft wel hoe dwars het haar zit.
Ik denk dat ze het gewoon even kwijt moest.

LuckyPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:31

Je betaald alles voor het paard, je hebt alle papieren, alleen officieel ben je niet de eigenaar. Dan zou ik toch zeker even met de eigenaar gaan praten. Want als er iemand anders van alles mee gaat doen (met het paard) betaald die dan mee met de kosten? Waarschijnlijk niet.. Dus dan zou ik persoonlijk heel duidelijk zijn dat of hun de kosten op zich nemen en mogen beslissen wie er wat mee doet of jullie de volledige zeggerij geven omdat jullie alles voor dat paard doen en niemand erop Laten mits dat met jullie besproken wordt

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 18:05

Voila ... vandaag een fijn gesprek gehad met de eigenaars ... goed verlopen met toch enkele snif snif emoties want ze bedoelden het goed ... Wat ik absoluut wel wil geloven .
Jullie allen ... dank je wel voor mij de nodige steun te geven .
Groetjes en allen nog veel rijgenot ;-)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:53

Helemaal super om te horen!!
Jullie nog heel veel plezier met het paard!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:29

Fijn te horen dat het gesprek goed is gegaan.
Veel plezier en succes met jullie paard toegewenst.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:17

Fijn dat het gesprek goed is verlopen
Ik verleas ook 1 pony en heb afgesproken dat ik er zelf wel nog op wil rijden als ik er zin in heb. Zij betaal dook echt maar een hele kleine bijdrage hiervoor. Anderen zou zelden voorkomen, maar als ik eens met een vriendin zou willen rijden, dan bespreek ik dit eerst met de leasser.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:28

ik snap dat het je echt niet lekker zat zeg.. Wel heel fijn dat het gesprek goed is verlopen :) en nu maar hopen dat er geen onverwachte dingen meer gebeuren achter jullie om !