Misschien hebben jullie een idee.
Ik breng sinds kort een merrie,Kampari, uit op wedstrijd van een vriendin van mij.
Het probleem was eerst dat ze niet graag de trailer op wilde/durfde.
Hier hebben we regelmatig met haar geoefend. En dit is ondertussen geen probleem meer.
Ze loopt er zo op.
Ook met mijn andere paard, Warempel, erbij, loopt ze er prima op.
Dus afgelopen zondag ben ik met ze voor het eerst op wedstrijd geweest.
Voor Kampari, was het sowieso de eerste keer dat ze op wedstrijd ging met de trailer.
Ze gedroeg zich top! Ik mocht met haar als eerste starten, en haalde haar eraf.
Naar even groot doen, heb ik toch met haar gereden.
Warempel was natuurlijk wat aan het schrapen en hinniken, maar goed klep dicht en weglopen, die stopt wel.
En dat gebeurde dus ook.
Nadat ik haar gereden had, had ik haar weer op de trailer gezet. Geen probleem ze liep er zo op.
Na een half uurtje moest ik Warempel gaan klaar maken.
TOen Warempel er dus afging, was ze onrustig, maar nog te doen.
Helaas ging ze helemaal door het lint
toen ik echt weg ging met WArempel, en zij alleen stond.Uiteindelijk hebbem ze haar eraf gehaald, als resultaat een onhandelbaar paard met een uur vechten.
Als het alleen wat schreeuwen en trappen was dan hadden ze haar niet eraf gehaald. Warempel doet dat ook, maar dat is klepdicht en weglopen.
Maar ze werdt dus echt lijp, onder en over de stang willen. Ze had zelfs de elastiek kapot getrokken, waar ze mee vast stond.
Nu hebben wij 27 april een nieuwe wedstrijd en wil ik dan dus sedatie meenemen, zodat ze dat krijgt na het rijden, in de hoop dat ze dan leert rustig zijn.
Ik wil tot die tijd wel met haar oefenen. Maar hoe? Haar alleen erop zetten en laten staan, is tot nu toe geen probleem geweest, ik ga het vandaag weer proberen.
Maar is het beste om de volgende keer, Warempel erbij te zetten, 1 minuut eraf en dan weer erop en dit steeds verlengen?
Ik hoor graag jullie ideeen!

groetjes Iris