Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
__Astrid schreef:Wel vreemd dat er geen enkel contract is?
Hoeft uiteraard niet, maar toch...
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar ik denk dat het wel soortgelijk zal zijn aan de Belgische regeling.
Ondanks dat er geen 'papiertje' is, is er wel degelijk een overeenkomst.
En het hangt ervanaf wat de partijen hebben overeengekomen kwa 'aard' van overeenkomst.
Mij lijkt het dat het gaat om een huur: genot van de accomodatie/faciliteiten in ruil voor een bedrag.
In dat geval moet de verhuurder enkel het genot verlenen en is hij dus niet aansprakelijk voor dingen die aan je spullen gebeuren.
Je zou eventueel wel (contractuele) aansprakelijkheid kunnen vorderen door het feit dat de verhuurder zelf de leidingen heeft aangelegd en hierdoor een (contractuele) fout heeft begaan, aangezien een contractant instaat voor fouten in de uitvoering én fouten bij de keuze van het materiaal...
Oja: misschien even mijn achtergrond situeren: ben eerste jaars rechtenstudent, momenteel is verbintenissenrecht één van mijn hofdvakken
Shinedown schreef:Misschien is het mogelijk voor de staleigenaar om te zeggen tegen de verzekering dat het zijn eigen zadels zijn en nu dus schade hebben opgelopen? (Ik weet niet of dat fraude is)
Want mocht dat verkeerd aangelegd zijn, dan kun je richting de pensionhouder stappen. Mocht het door bevroren leidingen komen waardoor er scheurtjes ontstaan zijn etc. is het al een ander verhaal. En een stalling zonder contract betekent dat er een mondelinge overeenkomst is. Je hebt toch mondeling afgesproken om bij de pensionhouder voor bedrag x jouw paard/pony x maanden te stallen? En is het dan een mondelinge overeenkomst tot verhuur/huur van de stalruimte of behelst het meer? Dus wat heb je precies afgesproken?