Iemand ervaringen hiermee?? Mijn banden van nu hebben de maten 185/70 R13. Nu weet ik dat er voldoende draagvermogen per band moet zijn maar verder kom ik niet
Iemand tips?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
habotrading schreef:Voor een tweepaards trailer die incl, laadvermogen 2000 kg weegt dienen banden onder te zitten die elk minimaal 500kg mogen hebben.
Tevens dienen het aanhanger banden (absoluut géén gewone autobanden) te zijn.
Kijk eens op Busscher.nl
Daar staan banden incl nieuwe velgen speciaal voor aanhangwagens voor rond de 70 euro per stuk.
Let op het gewicht en de bandenmaat
Brainless schreef:habotrading schreef:Voor een tweepaards trailer die incl, laadvermogen 2000 kg weegt dienen banden onder te zitten die elk minimaal 500kg mogen hebben.
Tevens dienen het aanhanger banden (absoluut géén gewone autobanden) te zijn.
Kijk eens op Busscher.nl
Daar staan banden incl nieuwe velgen speciaal voor aanhangwagens voor rond de 70 euro per stuk.
Let op het gewicht en de bandenmaat
Wat is het verschil tussen autobanden en aanhangerbanden?
speurneusc schreef:gewone autobanden zijn te zacht niet wat betreft het profiel maar juist het dragende gedeelte de ring die op de velg gaat.
geadviseerd wordt om te kiezen voor banden die onder bussen gaan, ik had onder mijn vito's en trailer merk klebers, 425 4 stuks met onderleggen en afvoer oude banden uitlijnen. via euromaster.
speurneusc schreef:dat er onder de range rover ws hetzelfde type banden onder zitten als bij een vito (banden voor bus) maar niet dezelfde banden als onder de audi a4 en volvo (banden voor personenauto)