kosten nieuwe klep en bodem trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

kosten nieuwe klep en bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 10:32

Mijn trailer begint slechte plekjes te krijgen, 1 heel kleine in een hoek van de klep en 1 op dezelfde hoek, in de bodem

Op zich doen wij erg veel zelf, hubbie is erg handig met klussen. Is dit iets wat we zelf kunnen doen en erna laten controleren/ keuren, of wat we echt moeten laten doen?

Wat zijn dan de kosten als ik het laat doen, of als we het zelf doen?
Waar moeten we opletten als we het laten doen, of zelf doen?

friesiszwart

Re: kosten nieuwe klep en bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:46

Het beste is contact op te nemen met de leverancier en een offerte vragen en eventueel elders een 2e offerte.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 14:41

maar dan heb ik nog geen idee wat het zou kosten al sik alles zelf zou doen aan materialen.
het is trouwens een anderhalf paards trailer Hotra

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:12

Joh, ik heb een complete trailer opnieuw gebouwd. Ik heb twee dingen uitbesteed, omdat ik dat echt niet zelf kan:
1) opnieuw galvaniseren van delen
2) stralen en scopperen van delen

Het zaagwerk heb ik samen met mijn neef gedaan omdat hij betere apparatuur heeft, maar met enig beleid en tactisch bestellen van hout is dat niet per se nodig.

Houdt er wel rekening mee dat zo'n "nieuwbouwproject" een slordige 500 - 1500 euro aan materiaal kost, afhankelijk hoeveel je aanpakt. Vraag je af of de trailer dat waard is, in verhouding tot inruil op een betere (wellicht ook beter merk?)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 20:23

als ik de bodem zou laten doen bij bedrijf zou me dat rond de 400- kosten, enige nadeel is dat dit bedrijf niet bepaald in de buurt ligt maar zeker 1.5 uur rijden is.

Alleen de klep en bodem moeten nieuw de zijwanden ed zijn goed
trailer heb ik 3 jaar geleden gekocht voor 1750.- euro, maar moet helaas buiten staan en is paar keer ingeregend

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:32

Lynn_Nikita schreef:
als ik de bodem zou laten doen bij bedrijf zou me dat rond de 400- kosten, enige nadeel is dat dit bedrijf niet bepaald in de buurt ligt maar zeker 1.5 uur rijden is.

trailer heb ik 3 jaar geleden gekocht voor 1750.- euro, maar moet helaas buiten staan en is paar keer ingeregend

Het klopt dat een bedrijf de bodem wel voor die 400 euri's kan vervangen, maar daar durven ze geen 10 jaar garantie op te geven. Bovendien heb je dan nog een klep. Gaat niet lukken voor 100 euro......

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 01:54

Ikke; zijn er bedrijven die wel 10 jaar garantie kunnen geven op een bodem? Ik denk dat je het dan toch echt zelf moet doen en dik in de (boot)lak moet zetten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 09:17

ikke schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Het klopt dat een bedrijf de bodem wel voor die 400 euri's kan vervangen, maar daar durven ze geen 10 jaar garantie op te geven. Bovendien heb je dan nog een klep. Gaat niet lukken voor 100 euro......

het is een vrij bekende bokker die die prijs hanteerd. Ik heb geen prijs genoemd over de klep, ook nergens gezegd dat dat voor 100- euro zou moeten
Maar als ik alles zelf doen,w at zou ik aan hout kwijt zijn dan?

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:25

voor die €400,- heb je alleen maar de kale vloerplaat erin liggen en dan komt er nog een rubberen mat overheen , in de hotra s zitten meestal een gietvloer daar kun je niks meer mee .
bij de oploopklep heb je misschien hetzelfde probleem daar zit gedurig een granulaatmat erop verlijmd die is ook niet meer te hergebruiken en de normale oploopmatten met klimlatten die zijn wel te hergebruiken .
welke kleur is de achterklep ?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:34

Mijn vader heeft alles zelf gedaan, alleen dat rubberen spul op de vloer heeft hij uitbesteed.
Hij had het erover dat zo`n vloerplaat rond de 500 euries kost voor een 2 paards trailer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:51

odenxia schreef:
Mijn vader heeft alles zelf gedaan, alleen dat rubberen spul op de vloer heeft hij uitbesteed.
Hij had het erover dat zo`n vloerplaat rond de 500 euries kost voor een 2 paards trailer.

De vloerplaat (305x153) in 25mm watervast verlijmde buitenkwaliteit zal nu wel ergens bij de 500 euro kosten. Vervolgens moet je 'm op maat zagen, gaten boren en, als je het echt goed wil doen, degelijk in de hufterproof lak zetten. Daarna monteren. Met name dat lakwerk ben ik nog nooit tegen gekomen bij de trailerbouwers........

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:55

Ik heb er zelf absoluut geen verstand van, maar mn vader is nou eenmaal erg handig en heeft dit tussen zijn werk door als projectje gedaan. Trailer op de zaak neer gezet, opbouw eraf, helemaal gestript en vanaf het onderstel weer helemaal opnieuw opgebouwd. Het mooie is dat hij goedkoop (lees gratis) aan de materialen kon komen, dus het was puur en alleen de tijd die hij erin stak.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:58

Pff wat een bedragen worden hier genoemd zeg.
Informeer eens bij gap hier op bokt. Die verkoopt nieuwe trailervloeren. Ik heb vorige week nog rondgebeld en onder de 200,- heb je echt wel een vloer.De klep is het punt niet, dat is over het algemeen een 18 betonplex plaat. ff op marktplaats kijken en ook die heb je voor normaal geld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:30

icl monteren 400- bij GAP, maar dat is ruim 1.5 uur enkele reis voor mij
bedankt voor je reactie

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:47

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:38

uit m'n hoofd:

+/- 200 euro voor het hout van de vloer (hardhout, restpartij)
+/- 125 euro voor rubber mat op de vloer

+/- 60 euro voor het hout van de klep
+/- 130 euro voor rubber met ingegoten rubber 'latten' voor de klep

kijk wel even of de vloer eruit kan zonder de wanden te verwijderen, want wanneer dit niet kan moet je hele trailer uit elkaar en het is maar de vraag of je alle schroeven los krijgt zonder slijptol.

ik heb hierboven geen bevestigingsmateriaal meegeteld. daarvoor hebben wij alleen rvs gebruikt, maar dat heb ik in één keer voor de hele trailer gehaald bij de groothandel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 13:38

@loulou, dat valt mee dan!
Ik heb geen idee of het rubber en latten op de klep nog te herbruiken zijn. Zit dit gelijmd?
Ik ben bang dat ik alles eraf aan het halen kom. Nu is de trailer geschilderd en is dit door de vorige eigenaar erg snel gedaan en laat de verf nu op plekken los. Ik wilde toch al alles loshalen en opschuren, gronden en verven met extra sterke lak ( botenlak?)

habotrading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:07

Een bruine (betonplex) trailer schilderen, lakken is niet mogelijk.
Alle betonplex soorten bevat olie en treed er uit.
Voel en kijk maar eens goed naar nieuwe betonplex !
Dat is ook de reden dat alle betonplex trailers die over geschilderd zijn gaan bladderen na ca 2 jaar.
Er zijn mensen die beweren daar iets speciaals voor te hebben, maar ook die gaan bladderen (kogelijk houd die het een jaartje langer vol).
Zonde van evt hele dure verven/lakken.
gewoon om het jaar schuren en weer behandelen wil je hem netjes houden !

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:18

Mijn vriend heeft een paar weken geleden onze trailer voorzien van nieuwe bodem, klep en houten wanden. Zal hem vanavond eens vragen wat dat gekost heeft en dan meld ik het hier wel even :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 15:39

habotrading schreef:
Een bruine (betonplex) trailer schilderen, lakken is niet mogelijk.
Alle betonplex soorten bevat olie en treed er uit.
Voel en kijk maar eens goed naar nieuwe betonplex !
Dat is ook de reden dat alle betonplex trailers die over geschilderd zijn gaan bladderen na ca 2 jaar.
Er zijn mensen die beweren daar iets speciaals voor te hebben, maar ook die gaan bladderen (kogelijk houd die het een jaartje langer vol).
Zonde van evt hele dure verven/lakken.
gewoon om het jaar schuren en weer behandelen wil je hem netjes houden !

De vorige eigenaar heeft hem al geschilderd, maar bnegint nu idd te bladeren. Bedoel je afschuren tot de houtleur zichtbaar is en dan blank lakken?

habotrading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:07

Als hij eenmaal geschilderd is zal hij om het jaar geheel kaal geschuurd moeten worden en dan geschilderd
Hij zal na ca 2 a 3 jaar weer gaan bladderen, het is niet anders.
Het beste is, als men een betonplex trailer heeft deze jaarlijks (liefst 2 x) in de olie zetten, blijft hij heel mooi van.
Helaas is die van jou al geschilderd en word gewoon kaal schuren en lakken.
Te overwegen valt om er bvb (voordeligste) wit PPL in te laten zetten.
Kijk eens op de site van gekapaardentrailer

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:53

monica08 schreef:
Mijn vriend heeft een paar weken geleden onze trailer voorzien van nieuwe bodem, klep en houten wanden. Zal hem vanavond eens vragen wat dat gekost heeft en dan meld ik het hier wel even :)

Wij waren rond de 700 euro voor de bodem (hout + gietvloer) en de klep met oploopmat. Besteld via www.bosrubber.nl , kan je in principe alles krijgen voor de trailer.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:48

Lynn_Nikita schreef:
Mijn trailer begint slechte plekjes te krijgen, 1 heel kleine in een hoek van de klep en 1 op dezelfde hoek, in de bodem

Op zich doen wij erg veel zelf, hubbie is erg handig met klussen. Is dit iets wat we zelf kunnen doen en erna laten controleren/ keuren, of wat we echt moeten laten doen?

Wat zijn dan de kosten als ik het laat doen, of als we het zelf doen?
Waar moeten we opletten als we het laten doen, of zelf doen?

Hoe oud is je trailer ??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:49

Zou ik na moeten kijken, ik meen eind jaren 90

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:06

Ik heb ook eens opgevraagd wat ik zou moeten betalen. Voor een compleet nieuwe vloer zou ik 750,- kwijt zijn bij de dealer.
Ga ik naar toeran en laat ik 'm vervangen voor een aluminium bodem dan zou het me 1000,- kosten