Opzegtermijn stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paarden321

Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 17:47

Hoi Bokkers,

Ik lees al heel lang mee op bokt, maar zit nu met een probleempje waar ik graag jullie mening over hoor.
Vandaar dat ik nu een account aanmaak!

Ik sta sinds 3 februarie met mijn paardje op een pensionstal,
hij gaat hier in een groep naar buiten. normaal vond ik dit geen probleem.
echter zit er nu een paard bij, wat mijn paard zijn deken sloopt, en slaat.

ik ben ontzettend bang dat mijn paard nog meer blessures oploopt.
en zou daarom graag naar een andere stal gaan, waar hij wel alleen naar buiten mag.

nu heb ik een contract met 1 maand opzegging, geld dit ook als je ergens nog niet eens een maand ben?

Hoor graag jullie advies.

Peerke_

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:48

In de meeste contracten is een proefperiode van 1 maand opgenomen..
Maar het beste kun je even overleggen met de eigenaar van de stal :j

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:50

Ja, dat lijkt me wel, bij mijn weten is de tijd dat je er staat niet van belang. Maar is het niet mogelijk om te overleggen met de staleigenaar dat je paard een apart stukje krijgt?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:51

even overleggen inderdaad, zou wel zo netjes zijn dat je er meteen weg mag met het oog op de gezondheid van je paard.
is het niet mogelijk die etter in een andere kudde te zetten?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:56

Ik zou gewoon vragen of je paard niet in een andere kudde mag, of dat ander paard ergens anders mag?
Ook is hij er pas, en zijn ze bezig met de rangorde te bepalen. toen mijne nieuw was in de kudde, werd hij ook geslaan en zijn dekens werden ook gesloopt.. Alle dekens binnengedaan en heb er dan ook zo'n spul opgedaan met een vieze smaak zodat ze van de dekens bleven. Dat geklop en gesla ga wel over, als hét echt te erg word zou ik vragen of je paardje niet in een andere kudde mag, ...

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:57

kan je niet eerst met de stal eigenaar praten? vragen of je paard op een ander stuk mag staan? :)

Paarden321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 18:00

Ze hebben maar 1 kudde, en als ie daar dan uitgaat staat ie helemaal alleen, dat is ook niet handig :(

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:03

bijde paarden staan daar dus pas op stal, grote kans dat de rangorde dus nog niet bepaald is.
ik zou dus nog even wachten met naar een andere stal gaan waar je paardje alleen komt te staan, paarden alleen vind ik erg zielig en zou er dus alles aan doen om dat te voorkomen.
desnoods spuit je iets van antiebijt op je dekens zodat die iig heel blijven.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:04

Een stukje voor hem af zetten dan misschien, zodat het andere paard er niet bij kan komen en hij niet helemaal alleen staat? Maar op je nieuwe stal komt hij toch ook alleen te staan trouwens?

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:57

En zou je niet eens zorgen dat je een back-up stal gevonden hebt? Of heb je die toevallig al... Je hoort soms wel eens dat staleigenaren totaal nieeeet blij zijn als je verteld dat je weg wilt en je bij wijze van direct van t erf wil schoppen. Dan is t handig als je een stal hebt waar je snel terecht kunt.

Maar lees ook dat je er dus niet zo lang staat net als t andere paard. Dat paard is wellicht wat dominanter dan de jouwe waardoor jouw deken er aan gaat. Niet leuk maar dit houdt zeer waarschijnlijk wel op. Ik zou t nog even de kans geven.

Maar over je opzegtermijn... Ga er maar van uit dat die ook gewoon geldt al sta je er nog geen maand. Contract is contract lijkt me. Ook als je er net staat. Anders zouden stallen wel erg snel lege stallen kunnen hebben als je direct weg kon mits t maar binnen de eerste maand gebeurd, ook niet erg handig.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:16

VSW-->TAO

frodo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:06

Ik denk dat een maand opzeg termijn ook gewoon geld terwijl je er nog geen maand staat, maar als je overlegd met de stal eigenaar kom uje er vast wel uit.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:09

Bevalt het verder wel op je nieuwe stal. Heb je er al met de staleigenaar over gesproken. Misschien is er wel een hele makkelijke oplossing voor te vinden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:26

Omdat dit topic is aangemaakt door een schaduwaccount wordt het gesloten.