geschil met verzekering van mijn paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

geschil met verzekering van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 11:42

Hallo,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de paarden ziektekosten verzekering.
Punt is namelijk dat de arts op de kliniek een bepaalde scan zou willen en de verzekering dit niet wil vergoeden.
Echter dit biedt wel de beste herstelkansen voor mijn paard. Ik heb het dus wel laten doen, maar de verzekering wil nu niks meer vergoeden. Hoe krijg ik de verzekering zover dat ze inzien dat dit de beste weg is? Wat moet ik wel of juist niet tegen de verzekering zeggen?
Hoe kom ik hier het beste mee weg?

SandraJ86

Re: geschil met verzekering van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:38

Ik geef je weinig kans dat je dat geld terug krijgt van je verzekering aangezien ze van te voren hebben laten weten dat ze het niet gaan vergoeden. Ik heb alleen ervaring met de huisdierenverzekeringen en die ervaring is dat het ongeacht de naam DIERENverzekering nooit ten goede komt van je dier, ze zijn eigenwijs en vinden altijd wel iets om te voorkomen dat ze moeten uitbetalen.

Mijn hond bijvoorbeeld had een heup operatie nodig, iets wat vaak bij de 2 grotere verzekeraars zeker wel wordt vergoed maar bij mij niet omdat mijn hond een jaar ervoor was 'aangereden' tenminste ze was aangetikt door een auto; het was niets ernstig en het was vooral de schrik waardoor ik naar de dierenarts ging. Maar nee wat ik of de dierenarts ook zei de HD kwam door de aanrijding en wordt daarom niet vergoed!

iig toch goed van je dat je het alsnog heb laten doen en ik hoop dat je paard snel hersteld

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:43

mag ik misschien (evt per pb) weten welke verzekering je hebt? Ik ben me aan het orienteren op het gebied.
Tja als in de voorwaarden staat dat ze geen scan vergoeden, kan je hoog of laag springen, maar krijg je dat iiig nooit meer terug. Of is het probleem nu dat ze andere kosten ook niet meer vergoeden, omdat je die scan hebt laten maken?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:50

ik denk dat je het niet vergoed zal krijgen.

ik ben bij EquineRisk en mijn paard is door de ctscan gegaan
deze is ook niet vergoed,en dat kwam doordat ze bij Visdonk hem de stempel HS gegeven hadden wat hij dus niet blijkt te zijn.

en ik bleek ook aan mijn max van uitkeren te zitten dat jaar :+

maar heb die 800? euro er voor over gehad,paard is nu weer goed *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:54

Paard uit de verzekering gooien en zelf het geld per maand opzij leggen. Ben je veel goedkoper uit.
Ik hoor de laatste tijd belachelijke dingen. En ze vergoeden bijna niks.

Hier iemand die haar paard 1,5 maand lang door de pijn heen moest rijden van de verzekering. Paard kreunde bij elke stap. Echt belachelijk. Uiteindelijk is het paard met haar erop in elkaar gezakt en ter plekke ingeslapen.
En alleen maar omdat de verzekering niet zomaar uit wilde keren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:59

HorseTopShop schreef:
Paard uit de verzekering gooien en zelf het geld per maand opzij leggen. Ben je veel goedkoper uit.
Ik hoor de laatste tijd belachelijke dingen. En ze vergoeden bijna niks.

Hier iemand die haar paard 1,5 maand lang door de pijn heen moest rijden van de verzekering. Paard kreunde bij elke stap. Echt belachelijk. Uiteindelijk is het paard met haar erop in elkaar gezakt en ter plekke ingeslapen.
En alleen maar omdat de verzekering niet zomaar uit wilde keren.

nou daar ben je altijd zelf nog bij he :j

ik laat mijn paard niet lijden om de centjes van de verz
dat komt dan achteraf wel.

ik heb juist hele goede ervaring met mijn verz
ik heb al jaren veel gedeclareerd en alles is netjes betaald, maar de extra`s ...tja die zijn voor jezelf

jouw verhaal vind ik echt belachelijk van de eigenaar,sorry!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:15

Het is natuurlijk kort samengevat. Mevrouw is 5 minuten opgestapt. Ging niet. Verzekering gebeld, maar ze moest 1,5 maand doorrijden voordat ze een scan wilde laten maken. Eerder zou de verzekering het niet vergoeden.
Ze heeft toen een week niet gereden en is toen nog een keer opgestapt. Alleen maar omdat de verzekering niks wilde doen. En die tweede keer is het helemaal fout gegaan.

En zo ken ik nog veel meer verhalen. Ze willen gewoon zo weinig mogelijk vergoeden. Dan kan je net zo goed zelf wat apart leggen en doen wat goed is voor je paard. Ben je én goedkoper uit én een ander gaat niet vanaf een afstand bepalen wat "goed" is voor jouw paard.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:20

Er staat altijd duidelijk in de algemene voorwaarden welke zaken wel of niet vergoed worden. Als dit er niet onder valt krijg je dat ook echt niet vergoed. Ook al is het beter voor het welzijn van het paard . Meestal zijn de verzekeringen waar meer wordt vergoed ook een stuk duurder dan de standaard ziektekostenverzekering.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:21

maar ze kiest er zelf voor om er op te stappen :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:37

quera schreef:
maar ze kiest er zelf voor om er op te stappen :)

zo is dat!

ik volg mijn eigen weg en het is mijn paard waar ik over beslis en laat een behandeling niet wachten omdat de verz er nog niet uit is.
paard gaat altijd voor de centjes die wel/niet uitgekeerd worden

ik heb Cheyenne ook in laten slapen voordat de verz ervan wist, die hebben achteraf een euthanasie rapport gehad
ga een dier niet langer laten lijden.

HTS over jouw verhaal......mijn DA regelde het met de verz,dat hoefde ik niet zelf te doen.
en wat met spoed moet gebeuren ,gebeurd en dan vergaderen ze bij de verz erna maar over

ik vind niet dat zij de verz de schuld kan geven,is wel makkelijk :+

zelfde als mensen zeggen dat ze geen zeggenschap hebben over hun paard :? dat de verz alles bepaald, nou echt niet....ze betalen niet alles voor je ,maar je maakt zelf de beslissingen of je wilt behandelen of niet [ dus of je wilt betalen of niet]

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:39

Heb je gelijk in Mirjam, maar wat is dan nog het nut van verzekeren vraag ik me af.
Jij kent Bea ook, kijk wat Jador gebeurd is. Dat is echt schandalig!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:43

HorseTopShop schreef:
Heb je gelijk in Mirjam, maar wat is dan nog het nut van verzekeren vraag ik me af.
Jij kent Bea ook, kijk wat Jador gebeurd is. Dat is echt schandalig!

ik ken haar van verhaal van Danny, maar ken niet het verhaal van haar paard

ik ben blij verz te zijn , ik heb al jaren helaas veel gedeclareerd ,bijna elk jaar de max, en dat had ik niet zo uit mijn zak kunnen betalen
ik denk dat wanneer ik niet verz was Gringo er niet zou zijn.
even een ruwe schatting,maar denk dat ik in bijna 4jr tijd zo`n 5000 euro uitbetaald gekregen heb voor hem
en tel daar je eigen bijdrage en de 20% bij op, nou dat had ik niet gehad hoor :n

en ook met Cheyenne die ook zo`n pech vogel was in 5jr heel veel gedeclareerd

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 13:46

In de voorwaarden staat dat je dit vantevoren aan moet geven, dit heb ik netjes gedaan. Niet dat ze het niet uitkeren. Toen ik bericht ontving dat het geweigert was heb ik in overleg met mijn arts het toch door laten gaan omdat het de meeste herstelkansen bood. Eventueel met het risico het zelf te moeten betalen, maar liever niet natuurlijk, ik betaal die verzekeringspremie ten slotte niet voor niks.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:54

Er staat bij de meeste verzekeraars welke behandelingen wel of niet onder je verzekering vallen. Je kan nl kiezen uit een aantal ziektekosten verzekeringen, althans dat is bij mijn verzekeraar zo. Zal zo eens kijken of ik een lijstje erbij kan pakken als voorbeeld.

Ik werk zelf ook bij een verzekeringsmaatschappij en daarbij staat duidelijk aangegeven wat wel en niet onder de dekking valt.

Bijgaand link van een verzekeraar waar je 3 opties hebt:
http://www.efo.nl/verzekeringen/ziektek ... zekeringen

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 13:57

grauwman, het is niet relevant wat in jouw voorwaarden staat. Bij mij staat in de voorwaarden dat het vooraf gemeld moet worden en dat is gedaan. De verzekering vind dat het niet geindiceert is om de scan te doen, de arts in de kliniek vind van wel. Uit de scan blijkt inmiddels ook duidelijk dat er inderdaad klachten uit dit gebied komen en dat de scan dus geindiceerd was. Nu is het zaak achteraf de kosten nog terug te krijgen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:13

Dit zijn ook niet mijn voorwaarden mystery1980, het is een voorbeeld. Zolang ik niet weet bij welke verzekeraar jij zit en hoe de dekking er precies uit ziet kan ik alleen maar speculeren.

Misschien kan je aan de DA vragen of deze contact kan opnemen met je verzekeraar maar ik denk zelf dat ze het bedrag niet aan je zullen uitkeren omdat de verzekeraar het niet nodig vindt. Anders je rechtsbijstand verzekering in schakelen of een paardenadvocaat misschien zien hun nog ergens een gat in de dekking waardoor de verzekeraar wel moet uitkeren.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:16

Een verzekering sluit je af tegen ongevallen en dergelijke die 'onzeker' zijn.
bij de aanschaf van een paard is het onzeker of hij/zij een blessure krijgt.
Hiervoor sluit je een verzekering af, om dit te kunnen dekken.Zo kun je geen huis verzekeren tegen brand als het al in brand staat want dan is het al zeker!
Mits er geen voorwaarden worden gesteld is het in mijn ogen raar dat de verzekering het ongeval niet dekt.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 14:27

ik denk niet dat ik de naam kan noemen. De dierenarts heeft al contact met de verzekering gehad en uitgelegd dat het echt nodig was, maar helaas vind de dierenarts van de verzekering dat niet. Maar ik laat mijn paard niet met pijn staan, ga inderdaad rechtsbijstand eens inschakelen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:29

Je hebt het vantevoren gemeld, de verzekering zegt nee en jij doet het toch. Dan is het toch niet meer dan logisch dat je het zelf moet betalen?
Wat moest je volgens de verzekering wel doen dan?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 14:47

De verzekering stelde voor de peesblessure te blijven behandelen (voor de tweede keer), aangezien hij door de pijn vanuit het SI gewricht verkeerd belast en dus peesblessures blijft ontwikkelen is dit dweilen met de kraan open.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:52

Sorry hoor, maar ik begrijp het niet helemaal. Jij geeft aan je verzekering aan welke behandeling je wil laten doen bij je paard. Verzekering zegt: "dat vergoeden wij niet". Jij laat de behandeling toch uitvoeren. En nu ben je boos dat de verzekering niet uitkeert :?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:55

mystery1980 schreef:
De verzekering stelde voor de peesblessure te blijven behandelen (voor de tweede keer), aangezien hij door de pijn vanuit het SI gewricht verkeerd belast en dus peesblessures blijft ontwikkelen is dit dweilen met de kraan open.

Ik snap de verzekering eigenlijk wel. Als de verzekering elke keer een scan moet vergoeden bij een tweede peesblessure... dan zal dat vaak onnodiger zijn nodig. Dus ik snap de verzekering wel. Dat jij (en je arts) het niet vertrouwde is jullie goed recht, maar dat wil niet zeggen dat de verzekering daar in mee moet.
Wat was er op de scan te zien aan het SI gewricht?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 15:03

Niet ik heb de scan voorgesteld maar de behandelend arts. Eerst is een echo van de pees gemaakt en later is er scintigrafie voorgesteld om de relatie tussen de artrose op het si gewricht en de terugkerende peesblessures vast te stellen. Ik heb volgens de polisvoorwaarden van de verzekering netjes de scintigrafie van te voren aangevraagd. Omdat er een geschil is ontstaan tussen de verzekeringsarts en de behandelend arts over het al dan niet uitvoeren van de scintigrafie heb ik in het belang van het paard gekozen om eerst de scintigrafie te laten uitvoeren alvorens dit uit te vechten met de verzekering.
Door de scintigrafie was te zien dat het waarschijnlijk een relatie met elkaar heeft en gaan we dus ook het SI gewricht behandelen en niet alleen de pees.
Hoop dat jullie het zo beter begrijpen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:24

En wat waren de beweegredenen van de verzekeringsarts dan? Die vond het niet nodig ofzo?

Waarschijnlijk een relatie wil overigens niet zeggen dát er een relatie is. Overigens pure intresse: hoe kan een scintigrafie de relatie tussen de artrose en de terugkerende peesblessures verklaren? Waarschijnlijk een relatie...bewijs dat maar eens voor de verzekering. Anders zullen ze echt niet gaan uitkeren.

En die scintigrafie is van de benen of van de rug gemaakt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:28

ED --> TAO