Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
justdiesel schreef:Snap ik, en als de keuze of geen paard of een paard wat de manege mag gebruiken maar toch een eigen paard zou ik ook niet weten wat ik dan zou kiezen.........
Probeer alle voors en tegens op een rijtje te zetten, maar volgens mij heb je stiekem in je hart al een keuze gemaakt
daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben....
.
. Ragenbol schreef:Ik zou persoonlijk eerder voor een betalende bijrijder kiezen. Omdat je dan vast 1 iemand hebt. Veel paarden worden niet happy van vele verschillende manieren van rijden. Met een bijrijder heb je persoonlijk contact en kan je eventuele problemen of dingen die je dwars zitten of die je liever anders zou zien bespreken. Uiteraard moet je de lijnen niet te strak houden, tenslotte betaald de bijrijder wel om jouw paard te mogen doen. Maar over een manege ruiter heb je zelf niks te zeggen....
Cavaletto schreef:@doekenbas; zo had ik het ook bedacht. Ik weet zo een paar ruiters die ik liever niet op mijn paard zou zien maar er zijn er genoeg die netjes rijden.
@Ragenbol en Gypsy; daar zit wat in maar met een bijrijder moet je wel boffen natuurlijk. Ik heb zoveel gedoe met bijrijders gezien. Je moet dan ook heel goede afspraken maken.
shetties schreef:Waar je ook rekening mee moet houden is je tuig. Want stel jij hebt een mooi (duur) leren zadel, en er valt iemand af en schaaft daardoor langs je zadel met zijn/haar laars waardoor jij een lelijke schaafplek op je zadel hebt. Wat dan?
Ik heb dat ook een keer gehad bij mijn pony, maar dat was op een heel oud zadel dat toch al lelijk was.
Ragenbol schreef:shetties schreef:Waar je ook rekening mee moet houden is je tuig. Want stel jij hebt een mooi (duur) leren zadel, en er valt iemand af en schaaft daardoor langs je zadel met zijn/haar laars waardoor jij een lelijke schaafplek op je zadel hebt. Wat dan?
Ik heb dat ook een keer gehad bij mijn pony, maar dat was op een heel oud zadel dat toch al lelijk was.
Dat is ook een punt inderdaad.
Maar misschien dat je kan kijken voor een wintec zadeltje ofzo, mits dit goed ligt bij je paard, goede kwaliteit zadels en niet te duur en in kunstof makkelijk in onderhoud en die dan gebruiken voor de lessen? Zelfde kan je doen met hoofdstel en eventueel andere spullen.
) moet je even kijken hoe je dat gaat doen. Ik zou zelf namelijk best graag willen dat daar netjes mee om wordt gegaan (niet dat het 'heilig' is hoor, bij iedereen kan er wat mee gebeuren
) Ik weet niet of jou spullen in een kast met slot liggen, maar daar moeten de manegeklanten ook bij kunnen. Sommige mensen met paarden hebben best wat standaard dingetjes en regels in de verzorging, zoals bijvoorbeeld een zweetdeken na rijden in de regen, dekjes altijd onder het zadel vandaan halen, singel losmaken of poetsen, etc.
Verder lijkt het me een hele fijne oplossing. Paarden zijn gewoon enorm duur, en als je zo wat kan besparen is het hartstikke fijn. Ik heb expres niks gezegd over rijden/mensen op je paard omdat ik niet weet wat voor manege het is met wat voor lesklanten en welk niveau. Je zegt dat je de instructeurs volledig vertrouwd, dan zit het op dit punt denk ik wel goed.
staat hierboven al..