Schade aan je paard door veearts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Schade aan je paard door veearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 10:24

Net het topic gelezen van schade aan je paard door anderen, bij ons heeft de veearts schade veroorzaakt.

Vorig jaar februari heeft hij hier 2 hengsten gecastreerd en dat is bij beide mis gegaan, maar bij 1 ernstig mis.
Hij geeft het zelf toe en heeft het opgegeven bij zijn verzekering.
De verzekering heeft een deskundige gestuurd en die heeft het ook bevestigd maar vertelde er ook bij dat hij niets kon zeggen over wat de verzekering ging beslissen.
We kregen dus een brief van de verzekering met de mededeling:
"Wij menen dat de aansprakelijkheid van onze klant niet betrokken is".

Onze veearts is hierover ook verbolgen want het is de eerste keer dat hij iets declareert bij zijn verzekering en hij geeft zelf toe dat hij fout is geweest (waarschijnlijk instrumenten gebruikt die niet geheel schoon waren). + dat hij veel te lang gewacht heeft met zelf steeds proberen te behandelen met allerlei antibioticas, en wij op een gegeven moment zelf gezegd hebben dat het paard naar de kliniek moest anders zou het volgens ons einde oefening zijn.

Daar is hij geopereerd en heeft 3 weken in de kliniek gestaan.

Het paard is nu na een jaar nog steeds niet in orde en komt dat waarschijnlijk ook niet, de hele boel is verkleefd. Heb er al een paar keer een osteopate bij gehad die het probeert los te werken.
We zouden hem weer kunnen laten opereren, maar dat betekent weer minstens 2000 euro (we zitten nu al op 3000 kosten) + welke garantie heb je...

Wij vinden dat de veearts het moet betalen en dat wij niks met zijn verzekering te maken hebben, dat hij dat zelf moet zien terug te vorderen van zijn verzekering....
Hij is al 15 jaar onze veearts, castreert hier elk jaar 4 of 5 hengsten en er is nog nooit iets misgegaan. We zijn verder zeer tevreden over hem.

Wat voor stappen zouden we nog kunnen ondernemen?

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:30

Jeetje zeg dat is ook wat!
Ik denk dat ik het inderdaad zelf ook bij de veearts neer zou leggen, en laat het hem zelf maar uitvechten met zijn verzekeraar, zeker als hij zelf heeft toegegeven dat het zijn fout is geweest, dan zou het wel zo redelijk zijn om jullie een tegemoetkoming uit eigen zak te betalen.
Denk dat je anders in een lange ja/nee situatie gaat komen en wellicht een juridisch touw getrek.

Wens je in ieder geval veel sterkte.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:33

Verder kun je geen stappen ondernemen volgens mij, hij heeft toegegeven dat hij fout zat en daarnaar gehandeld. Hij heeft het volgens het boekje gedaan, toegegeven en opgestuurd. Een deskundige is geweest maar heeft blijkbaar in het rapport iets anders gezet dan jullie verteld is. ;) De veearts is namelijk vrijgesproken.

Het is redelijk zuur en ik hoop dat je een oplossing kunt vinden, maar volgens mij kun je verder niks verhalen op de veearts, hij heeft netjes en correct gehandeld. :j

Je zou eventueel een eigen deskundige erbij kunnen halen en die doorsturen richting zijn verzekering. ;)

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:36

Ik denk dat dit moeilijk is, al de veearts zelf zo vriendelijk is van te betalen, prima, maar als hij dat niet doet wordt het moeilijk.

Je schrijft "waarschijnlijk door instrumenten te gebruiken die niet geheel schoon waren". Dit is een veronderstelling van jou, of geeft hij dit schriftelijk toe?
Het is anders onmogelijk te bewijzen. En vergeet niet, de instrumenten mogen zo proper zijn als ze willen, normaal gesproken worden castratiewonden niet dichtgehecht, dus als je paard achteraf neerligt komen er altijd toch bacteriën in. Meestal geneest de wonde door de natuurlijke weerstand van het paard vanzelf, maar zoniet dan zijn antibiotica inderdaad het eerste wat gegeven wordt.
Wat precies is wat jouw veearts gedaan heeft...
Eigenlijk zie ik niet goed wat hij fout gedaan heeft, en dat is waarschijnlijk ook de conclusie van de verzekeringsexpert. Te lang wachten met doorsturen, tja, dat is misschien juist, maar dat is een beetje vaag denk ik.

Ik denk als je de dierenarts aanklaagt dat een volgende expert hetzelfde zal zeggen....

BelleFleur

Re: Schade aan je paard door veearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:39

Zijn jullie een bedrijf of privepersoon? Kan je niet via je rechtsbijstandsverzekering om een tegengespeelde vragen mocht je dat willen. Zal je relatie met de dierenarts niet ten goede komen, maar misschien stemt hij er zelf mee in als je hem op voorhand verwittigt. Hij geeft immers zelf zijn fout toe en vindt de beslissing van de verzekering nogal vreemd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:42

Ik zou inderdaad kijken of je via je eigen rechtsbijstand niet wat kunt bereiken. Misschien maakt dat wat indruk bij de verzekering.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:45

Wat is er dan precies mis gegaan? Ik lees iets over verklevingen en ostheopaten? Hoe zit dat dan? Denk dat het heel veel scheelt als je iets duidelijker kunt zijn over wat er precies aan de DA te wijten is.

Vooral als hij normaal gesproken goed werk levert. Ik neem aan dat er geen opzet of grove nalatigheid is geweest?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:37

Ik denk dat het inderdaad iets tussen jou en de dierenarts is, en dat de verzekering van de dierenarts niet wilt betalen niet maakt dat hij dus ook niet schuldig is. Ik zou de dierenarts alsnog aansprakelijk stellen, en de kosten op hem verhalen middels een aangetekende brief (die kun je voor het goede contact ook zelf afgeven, uitleggen, en laten tekenen voor ontvangst). Heb je zelf ook een kopie van het rapport van de deskundige? Dat helpt zeker je zaak. Als de dierenarts echter zelf niet wilt betalen, dan zou je toch echt een procedure moeten starten om het op hem te verhalen. Als je rechtsbijstand hebt, dan maakt dat het alweer een stuk gemakkelijker!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:03

Maar als die deskundige zegt dat hij inderdaad schuldig is, hoe kan het dan dat de verzekering het alsnog afwijst? Of was het geen deskundige van de verzekeraar?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 12:23

Dit is ongeveer een kopie van wat we naar de verzekering hebben gestuurd (namen heb ik eruit gehaald) dan hebben jullie een indruk wat er gebeurd is.
Ik denk idd een aangetekende brief sturen naar de veearts. Hij ligt momenteel in scheiding en ik weet dat hij grote problemen heeft maar daar kunnen wij natuurlijk ook niets aan doen (maar maakt de zaak emotioneel wel wat ingewikkelder...)

Op 23 februari j.l. kwam de heer A om twee paarden te castreren. Een 2-jarige hengst en een 3-jarige hengst.
A kwam samen met een assistente met kinderen en nog een stagiaire.

Even later kwam er nog een auto (of 2?) aan met de zoon van A en een vriendin?

Wij vonden het behoorlijk vreemd dat er zoveel mensen om heen liepen.

De dochter van de assistente moest de verdovingsspuit klaarmaken want ze moest het leren omdat ze veearts wil worden en de stagiaire moest helpen met de castratie en de insnede maken dat ging niet helemaal goed dus toen heeft A het overgenomen.

We kregen de indruk dat er niet echt serieus gewerkt werd, mede dankzij de aanwezigheid van veel mensen. Er werd veel gelachen.

Een week na de castratie bleek de genezing niet goed te gaan. Bij beide paarden bleef de plaats van de operatie te sterk gezwollen.

Het heeft ongeveer een maand geduurd voordat de zwelling bij de jonge ruin afnam, maar bij de 3-jarige ruin bleef een enorme zwelling, en het paard had veel pijn. Hij kon nauwelijks lopen…

Dit bleef zo aan duren en A kwam bijna elke dag om te behandelijk en te verzorgen. Dan was de zwelling weer een paar dagen weg en dan kwam het ineens weer in alle hevigheid terug.

Wij hebben voorgesteld om hem naar de kliniek te brengen en te laten opereren omdat we de indruk kregen dat dit niet goed ging aflopen.

Het paard is derhalve door ons op 28 april naar de Clinique B in L gebracht. Daar is hij dezelfde dag geopereerd.

We hebben hem op 17 mei weer opgehaald, waarna we hem zelf verder moesten verzorgen met hulp van A.

Dit paard heeft voor ons een grote waarde, we hebben zijn moeder drachtig (van hem) in USA gekocht, speciaal vanwege de goede bloedlijnen.

Wij stellen de heer A aansprakelijk voor de door ons geleden schade mbt dit paard en menen derhalve dat alle ziektekosten op hem verhaald moeten worden.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:39

Uit deze brief blijkt op geen enkele manier dat de dierenarts een fout heeft begaan tijdens de castratie.
Teveel lachen valt niet onder medische fouten ... Hiermee kan je volgens mij totaal niets bereiken.

Als nu bv de zaadstreng uit de tang was losgeschoten of zoiets, dan kan je het proberen. Alles ging dus normaal, achteraf toen het dik werd is hij netjes elke dag komen verzorgen... ik zie nog steeds niet wat de DA te verwijten valt.
Staat er in het verslag van de deskundige dan wel een nuttig element, dat ook echt de schuld van de DA aantoont? Want anders lijkt mij dat je gewoon pech hebt, ook zonder fouten gaat er af en toe iets mis achteraf, dat is in de operatiezaal bij mensen niet anders.

Ik begrijp trouwens ook nog steeds niet wat die osteophate in het verhaal komt doen, hoe kan die in hemelsnaam iets doen aan een slecht genezende wondinfectie? "Osteo" slaat op botten, in de balzak zitten toch echt geen beenderen. DAt zijn alvast nutteloze kosten geweest, die geen enkele verzekering zal willen vergoeden.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:46

Kan me voorstellen dat je niet blij bent met de werkwijze. Maar heb je daar op dat moment dan niks van gezegd?

Uit je verhaal kan ik nog steeds niets halen waaruit blijkt dat de daadwerkelijke handeling waar de DA voor is gekomen de mist is gegaan. De verdoving klaar maken ging niet goed, maar dat heeft hij overgenomen, de stagiaire heeft de incisie 'niet helemaal goed'(maar ook niet helemaal fout?) gedaan dus dat heeft hij ook overgenomen.

Het enige dat fout is gegaan is het herstel. Maar dat is naar mijn idee een risico dat je bij elke castratie hebt? Wel heel naar dat het nu net bij twee paarden is gekomen. Maar dit zou dan toch eerder kunnen komen door de gelijke omstandigheden waarin beide dieren hebben moeten herstellen?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 13:05

Iphi schreef:
Uit deze brief blijkt op geen enkele manier dat de dierenarts een fout heeft begaan tijdens de castratie.
Teveel lachen valt niet onder medische fouten ... Hiermee kan je volgens mij totaal niets bereiken.

Als nu bv de zaadstreng uit de tang was losgeschoten of zoiets, dan kan je het proberen. Alles ging dus normaal, achteraf toen het dik werd is hij netjes elke dag komen verzorgen... ik zie nog steeds niet wat de DA te verwijten valt.
Staat er in het verslag van de deskundige dan wel een nuttig element, dat ook echt de schuld van de DA aantoont? Want anders lijkt mij dat je gewoon pech hebt, ook zonder fouten gaat er af en toe iets mis achteraf, dat is in de operatiezaal bij mensen niet anders.

Ik begrijp trouwens ook nog steeds niet wat die osteophate in het verhaal komt doen, hoe kan die in hemelsnaam iets doen aan een slecht genezende wondinfectie? "Osteo" slaat op botten, in de balzak zitten toch echt geen beenderen. DAt zijn alvast nutteloze kosten geweest, die geen enkele verzekering zal willen vergoeden.

Er waren erg veel mensen omheen en het leek meer op een voorstelling dan een operatie. (bij ons worden ze altijd liggend gecastreerd onder verdoving dus), hij geeft zelf toe dat waarschijnlijk een instrument door een van de meisjes aangegeven vuil kan zijn geweest. Hij weet anders ook geen verklaring. Natuurlijk is het niet met opzet gedaan. En natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, dat begrijp ik ook.
Het is alleen vreemd dat het bij beide paarden niet goed ging (mede gelet op het feit zoals ik al eerder schreef dat het in die 15 jaar nooit eerder fout is gegaan en nu ineens bij 2...)

Osteopaat is geweest niet ivm slecht genezende wond, maar omdat paard er in de linkergalop niet goed onder wilde komen van achteren en zij konstateerde dus dat het bij het scrotum nog helemaal niet goed zit. Er is geen zwelling meer, maar er zit een hard stuk en het is net of er iets (een streng) de buikholte ingaat, wat volgens haar normaal moet "hangen". En daar heeft hij hinder van in het werk.

We hebben geen verslag van een deskundige, we hebben alleen een brief van de verzekering, zonder enige uitleg waarom.

Ik vind het wel fijn om de verschillende zienswijzen hier te lezen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 13:07

Peppertree schreef:
Kan me voorstellen dat je niet blij bent met de werkwijze. Maar heb je daar op dat moment dan niks van gezegd?

Nee, het was nogal hektisch en wat moet je op zo'n moment zeggen? Daar gingen we pas later over nadenken...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:08

Tjah, als hij zijn fouten al toegegeven heeft heb je met die verzekering weinig te maken lijkt me, dat moet hij zelf maar zien te regelen.
Dus gewoon de rekening naar hem sturen, betaald hij niet dan een kort geding aanspannen.
Je hebt alle bewijzen al: hij heeft schuld bekend, deskundige heeft bepaald dat hij schuld had, wat wil je nog meer?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:15

Wat ik in de verzonden brief mis, is het deel waarin de dierenarts zelf toegeeft dat hij fout is geweest. Zolang je dat niet zwart op wit hebt staan, en door hem ook zwart op wit erkend is, sta je niet sterk. Nu is het zijn woord tegen het jouwe, en dat win je nooit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:17

Precies.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:07

Heeft de dierenarts een verzekeringsadviseur ? Zo ja, dan zou ik van die begeleiding gebruik maken.
Er gebeuren nu een aantal dingen m.b.t. de verzekering die niet zo handig zijn als ik het zo verkort lees.

Verder: een beroepsaansprakelijkheid van een bedrijf of vrije beroepsbeoefenaar is er op gericht de verzekerde tegen reputatie-schade en financiele schade te behoeden. De dierenarts betaalt waarschijnlijk bij een schade een bedrag aan eigen risico en de premie zal waarschijnlijk voor een tijd verhoogd worden.
Als een verzekerde aangeeft dat deze zelf een fout gemaakt heeft en dit helder omschrijft is het mijn ervaring dat de verzekeraar doorgaans uitkeert. Waarom dit hier niet gebeurt verbaast me heel erg. Zeker als er nooit eerder schade is geweest zijn de meeste verzekeraars coulant.

De brief naar de verzekeraar vind ik persoonlijk eerlijk gezegd onzakelijk opgesteld. Op zich kan veel lachen, veel mensen nadelig zijn, maar verzekeraars richten zich op: is er feitelijk bewezen sprake van schade en zoja waar bestaat die schade uit.
Liever een brief van kliniek B te L met een beschrijving van de medische aspecten. Ik schrijf dit vanuit de ervaring met een door mij ingeschakelde advocaat inzake het prutswerk van een zadelmaker die weigerde zijn fouten bij een 'custom made' te corrigen (overigens inmiddels niet meer werkzaam vanwege meerdere klachten van andere paardenhouders).
Ik had voor de advocaat ook in mijn verslag persoonlijke omstandigheden beschreven en hij raadde dit heel sterk af. Second opinion van dierenarts, foto's, thermografie-foto van paardenrug en een gedegen uitleg van twee zeer goed bekend staande zadeldeskundigen hebben mij toen geholpen. Een rechtbank doet weinig tot niets met 'leken' - verslagen en niet-feitelijke toelichtingen brengen eerder schade aan dan dat ze helpen kwam ik toen achter. En een heel belangrijk gegeven was toen de exacte juridische procedures in een dergelijke situatie te kennen. Niet juist gehandeld, niet correct geclaimed betekent geen zaak. Overigens is hier uiteindelijk alles goed gegaan, maahet was wel een heel leerproces / eye-opener voor me.

Verder: ik zou een scheiding aanbrengen in de zaak van de twee hengsten en elk afzonderlijk laten beoordelen, de hengst die geopereerd is door B in L daarvoor lijkt meer aantoonbaar en ik mag aannemen dat B ook bereid is e.e.a. toe te lichten omtrent reden van operatie.

Ik zou als dierenarts het rapport van de deskundige van de verzekering opvragen en de verzekering om schriftelijke uitleg vragen omtrent de reden van afwijzing en aangeven dat noch hijzelf noch zijn klant het eens is met het besluit. En aangeven dat indien er naar het inzicht van de dierenarts een onjuiste gang van zaken heeft plaats gevonden er een formele klacht ingediend zal worden tegen de verzekeraar. De meeste verzekeraars zijn daar niet zo blij mee, kost een hoop tijd vaak meer dan de schade en voor hen betekent dit ook reputatie-schade.

Je dierenarts speelt een belangrijke rol in de wijze waarop feiten aan verzekeraar overlegd worden. Samenwerken met hem kan prima, maar de dierenarts is degene die het naar verzekeraar moet regelen. Jullie aansprakelijkheidstelling betreft niet de verzekeraar wel de dierenarts. Verzekeraar zal vermoedelijk helemaal niets doen met een klacht van jullie zijde naar henzelf. Zij hebben een overeenkomst met de dierenarts niet met jullie. Strikt genomen is er geen enkele relatie met jullie.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:33

kleinvosje schreef:
Wat ik in de verzonden brief mis, is het deel waarin de dierenarts zelf toegeeft dat hij fout is geweest. Zolang je dat niet zwart op wit hebt staan, en door hem ook zwart op wit erkend is, sta je niet sterk. Nu is het zijn woord tegen het jouwe, en dat win je nooit.

Een aansprakelijkheidsverzekeraar heeft niet altijd zwart op wit een verklaring nodig. Een goed gesprek doet vaak al wonderen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:47

Wat een pech heb je gehad met je 2 hengsten castreren.
Hopelijk hersteld de ene nog helemaal.
Het verhaal van de osteopaat kan ik ook niet helemaal plaatsen in dit verhaal.
(Ken overigens iemand die nog meer pech met castreren heeft gehad, 3 hengsten gecastreerd, 3 x een ontsteking, verschillende jaren, verschillende dierenartsen en het gaat zo vaak goed, helaas niet altijd)

Mis inderdaad de verklaring van de dierenarts, waarin deze zegt iets fout te hebben gedaan. (qua steriliteit, ben benieuwd waar hij dat dan door weet, want als je meerdere instrumenten hebt gesteriliseerd in hetzelfde apparaat zou dat betekenen dat het apparaat niet gefunctioneerd heeft, of de instrumenten zijn niet steriel uitgepakt/gehanteerd etc. )
Dat het een soort voorstelling is geworden ipv een operatie is jammer, maar zou niet hoeven betekenen dat er iets mis is gegaan. (vind het wel niet heel netjes met zo veel mensen zomaar langs te komen, was netter geweest als hij het had gevraagd.)

Eventuele verklaring van de kliniek die de wond heeft schoongemaakt zou ook handig zijn en die van de schade expert die is geweest.

Wat betreft bloedlijn, is het lastig te verdedigen in de zin dat het nu een ruin is, die niet verder zal vererven, dus in dat opzicht voor jullie wel bijzondere waarde, maar geen fokwaarde.

Nogmaals ik hoop dat jullie paard helemaal hersteld, dan heb je nog wel schade geleden, maar heb je er geen "probleem" paard aan over gehouden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:49

Als ik de brief zo lees :
DA heeft zelf de afleiding meegenomen = eigen verantwoordelijkheid
DA heeft onbevoegd persoon (en niet de eigenaar) injectie in bloedvat laten geven = eigen verantwoordelijkheid.
Eind resultaat 2 paarden met complicaties = eigen verantwoordelijkheid
Voor eigen verantwoordelijkheid keert de verzekering inderdaad niet uit.

Je had dus eerst goed advies moeten inwinnen voordat je die brief opstelde, want die nekt je nu. Beste optie is nog om met je DA te overleggen over lagere/geen rekening voor de door hem gegeven behandelingen.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:10

tamary schreef:
Als ik de brief zo lees :
DA heeft zelf de afleiding meegenomen = eigen verantwoordelijkheid
DA heeft onbevoegd persoon (en niet de eigenaar) injectie in bloedvat laten geven = eigen verantwoordelijkheid.
Eind resultaat 2 paarden met complicaties = eigen verantwoordelijkheid
Voor eigen verantwoordelijkheid keert de verzekering inderdaad niet uit.

Je had dus eerst goed advies moeten inwinnen voordat je die brief opstelde, want die nekt je nu. Beste optie is nog om met je DA te overleggen over lagere/geen rekening voor de door hem gegeven behandelingen.

zo,n onzin verhaal heb ik lang niet gelezen.

De dierenarts maakt zelf uit wie hij wat laat doen.Is de verantwoording van hemzelf.Niet van iemand die de DA heeft gebeld.Onder zijn toezicht mag hij laten prikken wie hij wil,hij de DA blijft ten alle tijden verantwoordelijk.
Paarden complicatie,s door nalatigheid van DA eigen schuld??? Hoe verzin je het. |(
Hoezo Nekt die brief haar.Waar het uiteindelijk omgaat is de verantwoording die ze bij de DA neerlegt NL Wij stellen de heer A aansprakelijk voor de door ons geleden schade mbt dit paard en menen derhalve dat alle ziektekosten op hem verhaald moeten worden.Er had bij kunnen staan dat hij ook verantwoordelijk is voor de afloop van het ziekte beeld.mbt het nog kunnen rijden in de sport.Als het paard afgemaakt zou moeten worden , is hij daar ook verantwoordelijk voor,mits het een aanwijsbaar gevolg is van de castratie.

Meer is het ook niet.

Ts kan het beste een goede advocaat raadplegen en eerst proberen die dierenarts zijn bekentenis zwart op wit te laten zetten.Hiermee heb je alle bewijs die nodig is.Dat de DA wel of niet verzekerd is doet er niet toe. Je spreekt hem op zijn titel aan.

Veel sterkte met de zaak.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:24

Inderdaad eigen verantwoordelijkheid DA en dat is als ik de verzekering begrijp ook de conclusie uit de brief. Verzekering heeft denk ik daarom geweigert te betalen. Die gooit het nl op die verantwoordelijkheid, want het niet scheppen van goede omstandigheden om te behandelen, en niet op een ongelukkig gevolg van de behandeling door de DA.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:33

tamary schreef:
Inderdaad eigen verantwoordelijkheid DA en dat is als ik de verzekering begrijp ook de conclusie uit de brief. Verzekering heeft denk ik daarom geweigert te betalen. Die gooit het nl op die verantwoordelijkheid, want het niet scheppen van goede omstandigheden om te behandelen, en niet op een ongelukkig gevolg van de behandeling door de DA.

Juist dan zal een aansprakelijkheidsverzekeraar volgen en regelen..

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:49

In beginsel heb je alleen de DA aansprakelijk te stellen.Wat hij daar mee doet is zijn verantwoording.Je hoeft je niet te verzekeren... Hij moet niet denken dat ie er nu vanaf is omdat hij blijkbaar niet verzekerd is.