Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De veearts is namelijk vrijgesproken. 
Iphi schreef:Uit deze brief blijkt op geen enkele manier dat de dierenarts een fout heeft begaan tijdens de castratie.
Teveel lachen valt niet onder medische fouten ... Hiermee kan je volgens mij totaal niets bereiken.
Als nu bv de zaadstreng uit de tang was losgeschoten of zoiets, dan kan je het proberen. Alles ging dus normaal, achteraf toen het dik werd is hij netjes elke dag komen verzorgen... ik zie nog steeds niet wat de DA te verwijten valt.
Staat er in het verslag van de deskundige dan wel een nuttig element, dat ook echt de schuld van de DA aantoont? Want anders lijkt mij dat je gewoon pech hebt, ook zonder fouten gaat er af en toe iets mis achteraf, dat is in de operatiezaal bij mensen niet anders.
Ik begrijp trouwens ook nog steeds niet wat die osteophate in het verhaal komt doen, hoe kan die in hemelsnaam iets doen aan een slecht genezende wondinfectie? "Osteo" slaat op botten, in de balzak zitten toch echt geen beenderen. DAt zijn alvast nutteloze kosten geweest, die geen enkele verzekering zal willen vergoeden.
kleinvosje schreef:Wat ik in de verzonden brief mis, is het deel waarin de dierenarts zelf toegeeft dat hij fout is geweest. Zolang je dat niet zwart op wit hebt staan, en door hem ook zwart op wit erkend is, sta je niet sterk. Nu is het zijn woord tegen het jouwe, en dat win je nooit.
tamary schreef:Als ik de brief zo lees :
DA heeft zelf de afleiding meegenomen = eigen verantwoordelijkheid
DA heeft onbevoegd persoon (en niet de eigenaar) injectie in bloedvat laten geven = eigen verantwoordelijkheid.
Eind resultaat 2 paarden met complicaties = eigen verantwoordelijkheid
Voor eigen verantwoordelijkheid keert de verzekering inderdaad niet uit.
Je had dus eerst goed advies moeten inwinnen voordat je die brief opstelde, want die nekt je nu. Beste optie is nog om met je DA te overleggen over lagere/geen rekening voor de door hem gegeven behandelingen.
tamary schreef:Inderdaad eigen verantwoordelijkheid DA en dat is als ik de verzekering begrijp ook de conclusie uit de brief. Verzekering heeft denk ik daarom geweigert te betalen. Die gooit het nl op die verantwoordelijkheid, want het niet scheppen van goede omstandigheden om te behandelen, en niet op een ongelukkig gevolg van de behandeling door de DA.