ik sta op een weiland met zo'n 11 paarden en een buitenpiste.
Aangezien ik Horse Agility doe met mijn paard, heb ik meerdere springbalken aangekocht.
Deze balken liggen gewoon in de piste, op een neutraal punt.
Normaal liggen deze op mijn Horse agility parcours, maar met het slechte weer lag deze paddock zo glad dat ik ze dus op de piste wou leggen, tijdelijk.
Ik heb een slechte rug en kan ze dus niet telkens van de rand van de piste gaan verslepen naar het midden van de piste.
Op het punt waar ze nu liggen (niet op de hoefslag, niet op de middellijn, niet in de weg van eender welke dressuurmatige oefening)
liggen ze dus voor mij zodanig dat ik ze enkel hoef op hun plaats te rollen

Ik heb vorige maand aan de medehuurders gevraagd of zij problemen hadden dat de balken daar in de piste lagen.
Nee geen probleem, juist leuk! Of zij ze ook mochten gebruiken? Uiteraard! Als je er netjes mee omgaat en nadien terug op hun plaats legt.
Afspraak was: van zodra 1 iemand klacht maakt aan mijn adres over de balken, verwijder ik ze uit de piste.
Lijkt me een correcte afspraak?
Tot hier toe nooit klachten ontvangen over de balken, tot deze week.
Woensdag bleken er 2 verzorgers van 2 pony's op de weide de balken gebruikt te hebben, deze lagen criss cross over de piste.
Berichtje naar de eigenaar van de pony's, of ze de verzorgers wou vragen in het vervolg de balken netjes weg te leggen.
Gisteren kom ik op de wei: terug balken criss cross over de piste, zodanig dat je dus niet meer degelijk een volte/middellijn/hoefslag kon rijden.
Gevolg: 1 iemand kwam klagen over de balken dat die nu al een paar dagen zomaar over de piste liggen en ineens de melding om de balken te verwijderen uit de piste.
Men is dit niet tegen mij komen zeggen, maar tegen de eigenaar van de pony's (en dus de verantwoordelijke van de verzorgers).
Blijkbaar is er iemand die vaak met zijn wagen over de piste rijd en dus gisteren noodgedwongen met zijn wagen over mijn springbalken is moeten rijden
omdat deze zodanig in de weg lagen.
Dus gisterenavond breng ik iedereen op de hoogte dat ik jammer genoeg de balken uit de piste moet verwijderen om die en die reden.
Krijg ik het verwijten dat ik 'drastisch en impulsief' ben door de balken zomaar uit de piste te halen.
Ik krijg dan ook ineens het verwijten dat dit mij wel héél asociaal maakt en dat ik wel héél moeilijk doe.
Bij mijn ga ik alleen maar de afspraken na?
Wat moet ik hier nu mee doen? Balken laten liggen en het risico lopen dat ze misbruikt worden (niet teruggelegd worden, overreden worden etc etc)?
Of ze weghalen en dan weer de asociale dramatische egoïst genoemd worden?
Je hebt niet zo maar een slechte rug, je hebt hem meerdere keren gebroken gehad!