Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rockydublin schreef:Ik wil ook mijn trailer inruilen voor een 2 paards. Ik ben van plan te gaan voor de Henra adventure of de couronne, met aluminium bodem. Schijnen ook erg goede trailers te zijn , en zijn er ook voor 1 paard. Ik heb zelf nog geen ervaring met Henra , Misschien iemand anders???
Ashley5760 schreef:gap: aan wat voor prijs moet je dan denken?
En wat denk jij mbt geheel polyester trailer of een met wanden en losse kap?
Ik heb ook een Ifor Williams gezien 1,5paards, die had ook een zijlader voor.
Vind ik wel mooie trailers, maar wil wel een grote (hoge) en mijn ervaring is dat die tamelijk laag zijn.
deze is geheel polyester.
ik heb echt geen klagen over deze trailer, het enige wat tegenviel voor ons, was het tussenschot, deze is standaard gemaakt met een plastic flap, aangezien we een welsh hebben die naar zn buurvrouw slaat was de flap niet afdoende en hebben we er zelf een houten schot tussen gemaakt, maargoed dat ligt dus niet aan de trailer maar aan onze pony
maar dat is gewoon persoonlijk, we zien teveel in onze werkplaats wat ons niet bevalt, maar daar ligt ieder zijn eigen mening denk ik, er zijn ook mensen super tevreden over en dat mag ook
en bij ons ook wat voordeliger dan de Pegasus

niet omdat de Pegasus dus niet bevalt, maar omdat we de Adventure gewoon zo mooi en degelijk vinden
.
met zadel en al rond klimmen tussen auto en trailer
Wil toch wel een zadelkamer erin, scheelt weer zooi (en vuiligheid) in de auto denk ik.... Ashley5760 schreef:Dankje voor de uitleg.
Vind ifor wel iets hebben, maar heb altijd beetje gevoel dat die niet de degelijkheid hebben die ik zoek door alle toeters en bellen. (En ook veel gezien dat hij half weg roest).
De henra die je voorstelt lijkt me ook wel wat, die zijn dus +- 7000 voor 1,5 paards? En wat kosten ze dan bij 2 paards?
Bij onze huidige trailer zit de voordeur aan de passagiers kant, en mijn achterdeur gaat ook precies andersom open dus heel irritantmet zadel en al rond klimmen tussen auto en trailer
Wil toch wel een zadelkamer erin, scheelt weer zooi (en vuiligheid) in de auto denk ik....

hier zijn wij wel dealer van

?) Ashley5760 schreef:Dank jullie voor de tips!
Ik zit nog te denken over 2 of 1,5 paards. 2 is makkelijker qua opzadelen in trailer (zeker met jonge paarden en ik eigenlijk altijd alleen ben). Bovendien kunnen er dan 2 paarden op + thuis trailer 2 en dan in 1x alles naar en van de wei.
Wat voor prijsverschil zit erin? Is 2paards 2000 duurder of eerder 5000?
Zadelkamer is eigenlijk must, maar inderdaad de achterstang is bij ons altijd stuk of er missen pinnen. Ik zag bij iemand die een 1,5paards had die stang bleef aan een kant "hangen" als je hem open deed en andere kant klipte je erin als hij dicht moest. Maar dat is zeker alleen bij 1,5paard?
Verder zou het ook prettig zijn als er een ring hangt voor hooinet in het plafon, maar deze kunnen ze er neem ik aan ook wel inmaken mocht dat nodig zijn.
Ashley5760 schreef:Die zijn ook mooi
Heb jij niet de ervaring dat met alluminium wanden en polyester kap dat kap in de hoek scheurt? (Niet door maar wel 20cm ofzo)? Hebben geheel polyester trailers dat ook/even snel?
En heb je richtprijzen (mag via pb) (goudriaan ligt bij?)
rockydublin schreef:Ik heb ook Buckmann trailers gezien van hout en waar inderdaad vrij bovenaan de kap gescheurd was waardoor onder het rijden de hele kap van links naar rechts zwieperde, een vrij jonge trailer uit 2008 of 9.
Ben gisteren de Henra Adventure wezen zien, heel mooi en lage instap, wat kortere brug daardoor en dus minder gewicht. Zadel kamer ruim genoeg maar niet zo ruim als de pegasus, Wel een degelijke zadel ophang systeem. De rail uit mijn pegasus kwam vorige herfst naar beneden onder het rijden, alle kogellagers eruit. Ik kan mij voorstellen dat na enige jaren van rondhobbelen achter de auto met gewicht erop , dat de rail het gaat begeven. Dan is er wel een nieuwe nodig van een paar honderd euro. De adventure heeft voor de borststang meer ruimte dan de pegasus. Ook het simpele afvoergootje in de zadelkamer lijkt mij zeer doeltreffend, en goed af te sluiten met rubber stop. Ik vind de rode trailer erg mooi en opvallend, vraag mij wel af of de kleur mooi blijft . Rode auto's verschieten vaak.
de rode is idd erg leuk!!!! Maar wij zijn natuurlijk ook wel in voor opvallende kleuren 
Ashley5760 schreef:Dank jullie voor de tips!
Ik zit nog te denken over 2 of 1,5 paards. 2 is makkelijker qua opzadelen in trailer (zeker met jonge paarden en ik eigenlijk altijd alleen ben). Bovendien kunnen er dan 2 paarden op + thuis trailer 2 en dan in 1x alles naar en van de wei.
Wat voor prijsverschil zit erin? Is 2paards 2000 duurder of eerder 5000?
Zadelkamer is eigenlijk must, maar inderdaad de achterstang is bij ons altijd stuk of er missen pinnen. Ik zag bij iemand die een 1,5paards had die stang bleef aan een kant "hangen" als je hem open deed en andere kant klipte je erin als hij dicht moest. Maar dat is zeker alleen bij 1,5paard?
Verder zou het ook prettig zijn als er een ring hangt voor hooinet in het plafon, maar deze kunnen ze er neem ik aan ook wel inmaken mocht dat nodig zijn.

) en heb alleen ervaring, van vroeger, met andere merken die ook goed waren, maar toen alleen verkrijgbaar waren met losse matten op een houten bodem. Nadat ik in de laatste daarvan een gietvloer had laten leggen, door een officieel trailerbedrijf, was de bodem helaas binnen een jaar verrot.
.
.
.