aanvraag paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jazen

aanvraag paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 12:07

Hoi bokkers

Ik moet de aanvraag van het paspoort van mijn paard versturen en heb een paar vraagjes.

Mag de eigenaar van het paard minderjarig zijn ?

Dit jaar ga ik opzoek naar een wei,zodat ik geen problemen meer heb met de stalhouder.
Hij is dan toch de houder van mijn paard,moet ik hem dan nog vermelden op het paspoort of niet ?

friesiszwart

Re: aanvraag paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:41

Een eigenaar mag minderjarig zijn. alleen jouw gegevens op het het paspoort laten vermelden niet die van een stalhouder.

Lynn_Nikita

Re: aanvraag paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:41

nee hoor, geen staleigenaar vermelden, gewoon de naam van de eigenaar
Maar als je je paard koopt, koop dan met koopcontract, paspoort is geen eigendoms bewijs

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:54

Hoe oud is je paard als je nu een aanvraag voor een paspoort moet versturen? Al je paard ouder is dan een half jaar ( uit mijn hoofd gezegd) kan het in elk geval niet meer voor de slacht. Niet dat dat belangrijk is, maar eigenlijk hebben alle "oudere" paarden een paspoort.
Is de stalhouder de huidige eigenaar? Eigenlijk zou hij dan het paspoort moeten aanvragen. Jij mag het paard neit vervoeren zonder paspoort. Dus als jij het paard daar weghaalt, moet je wel een paspoort hebben. Is het paard al wel gechipt? Dan moet je de stickers van het chippen hebben. Die horen in het paspoort, met een stempel en handtekening van de paspoortuitgevende instantie eroverheen.
Er hangt dus nogal wat vast aan het aanvragen van een paspoort, op de site van het PVE kan je alle info vinden volgens mij.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 02:24

Vanwaar hebben mensen het hier over de koop van een paard? Zie ik niks over in de OP staan, ts heeft het over 'mijn' paard, lijkt me dat het paard dus al eigendom is.
Ik heb destijds toen ik 17 was ook het paspoort van mijn vorige pony aangevraagd op mijn eigen naam. En over de stalhouder, het woord zegt het al, hij is de houder van de stal, niet van het paard, dus niet vermelden bij de aanvraag, de houder van het paard ben jij zelf.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:51

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 08:12

Nee,ik heb haar al 3 jaar,vorig jaar is ze gechipt maar toen ben ik de papieren kwijt geraakt.
Ik heb ze dus opnieuw aangevraagt ,en de dierenarts is eergisteren haar chipnummer komen
Alezen voor het paspoort.

Ervoor was ze manege paard en had ze niks van papieren.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:14

Kijk, dat geeft meer duidelijkheid. Kijk maar op de site die ik genoemd heb, daar vind je alle info.