friezen in Griekenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

friezen in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 14:07

Vraag van een collega,

Mijn collega wil volgend jaar heel graag twee friezen meenemen als hij terug gaat naar Griekenland. Kan een Fries aarden in Griekenland en wat is het beste om twee paarden te vervoeren naar Griekenland? Heeft iemand hier ervaring mee?

Angela

Re: friezen in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:12

Een paard zal in iedere omgeving uiteindelijk prima kunnen functioneren. Verhalen genoeg over paarden die van Nederland naar warme oorden gaan. Wel zal het even duren voordat het paard zich heeft aangepast aan de temperaturen, dat is dus iets om rekening mee te houden. In de winter zou je kunnen scheren (of geen of een dunnere deken opleggen), dat is gemakkelijker als ze ineens in de 40 graden zetten in de zomer.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:13

Er staan al Friese paarden in Griekenland. PB even, ik kan je een naam geven van iemand die ook op Facebook zit en daar Friezen bezit. Is een Griek.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:18

In principe kan ieder paard bijna overal aarden, het zit hem meer in de voorbereiding daarvan.
Ik zou de paarden niet midden zomer verhuizen, maar lente of herfst.
Afhankelijk van waar in griekenland is is het klimaat anders, maar ik heb goede connecties met vrienden aan de oostelijke kant. Hier sneeuwt het `s winters ook en is het vandaag 10 graden met regen.
Met betrekking tot vervoer weet ik dat zij een amerikaanse appaloosa uit duitsland hebben meegenomen ter verbetering van hun eigen paarden. Dit is gewoon per wegtransport gebeurt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:40

Een van mijn veulens staat inmiddels al enkele jaren in Griekenland.
Mocht je collega nog frieze paarden zoeken, ik heb keuze uit mijn paarden, zie mijn website.