Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Johnnydepony schreef:russel schreef:Het is nog steeds zijn paard, dus ik snap het niet...
Ik maak er uit op dat de man het paard aan ts geschonken heeft. Hij wil niet meer voor de kosten van het dier opdraaien vermoed ik.

Amaris schreef:Papieren heb je niets aan, hoef je niet te hebben en kun je goed zonder.
Een nieuw paspoort is zo aangevraagd.
Het enige échte bewijs van eigendom is een getekende overdracht bij de 'verkoop'.
naam verkoper verkoopt hierbij paard huppeldepup aan naam koper voor een bedrag van .....
data noteren
beiden handtekeningen, et voila.
of
naam schenker schenkt hierbij paard huppeldepup aan naam ontvanger.
data, handtekeningen
Als je dit niet voor elkaar krijgt omdat hij te boos is, dan kun je het paard zoals gezegd nog zonder papieren meenemen, alleen heb je (zoals 90% van alle eigenaren) geen écht bewijs dat het jouw paard is.
Over een paar jaar, als blijkt dat jij jaren lang stalling/voer/dierenarts/hoefsmid betaald hebt (doe dit zoveel mogelijk per bank/rekening!) zou je een eventueel geschil kunnen winnen, omdat dan duidelijk is dat jij het paard al die tijd in beheer hebt gehad.
Als je er zeker van bent dat B. nooit meer om het paard zal vragen en er nooit meer op terug zal komen: lekker meenemen, niet zeggen waar je heen gaat, en veel plezier met Nick
Leentje75 schreef:Ik weet niet hoe het werkt met papieren en paspoorten en weet ik het allemaal.
Dus even voor de duidelijkheid;
Paspoort is voor het vervoeren van het paard
Papier is dus stamboek?
En ik heb toch de (eigendoms) papieren nodig, om te laten zien dat Nick van mij is?
Sorry ik weet niet zoveel af van papieren enzo