Ik heb hier mezelf met 'spoed' aangemeld, want ik heb het nieuws gekregen dat mijn zusjes (11 jaar) twee pony's aan het ophalen zijn. Ik ben 21 jaar, studeer, woon nog thuis en ik ben altijd bezig met mijn dieren. Ik heb al jaren konijnen, cavia's, hamsters, gerbils en sinds een paar jaar ook een hond. Daar heb ik doodveel voor moeten doen voor die kwam. Maanden informatie opgezocht en gepresenteerd aan mijn ouders, dus ik mocht eindelijk na 10 jaar een hond! Om maar even een beeld te geven dat ik dus mijn best doe voor mijn dieren en zij alles krijgen wat ze nodig hebben.
op een normale zondagmorgen bel ik mijn moeder op om even iets te vragen. En er wordt vertelt dat mijn zusjes twee pony's zijn gaan halen. Ik vroeg nog, wat bedoel je?? Pony's? Voor henzelf? Ja dus. Ik kan ze nu wel wat aan doen... Ik zeg al jaren dat ze het NIET moeten doen, mijn ouders ook duidelijk uitgelegd waarom: ze kosten geld, dierenartskosten zijn wel 10x meer dan wanneer je met de hond naar de dierenarts gaat (wat mijn ouders al veel te veel vinden

Omdat ik de enige ben met een verstand, ga ik maar weer opzoek naar informatie over het houden van pony's. Ik wil voorkomen dat deze diertjes straks de dupe zijn van deze idiote impulsaankoop. Het ergste is dat ik altijd een hekel heb aan mensen die dit soort dingen doen, en nu doen notabene mijn ouders het zelf.
Waar ik mij nog het meeste zorgen om maar zijn de onverwachtse dierenartskosten. Ik weet als geen ander dat de DA kosten flink kunnen oplopen, ik heb twee jaar lang pech gehad met mijn cavia's en konijnen, ik durf te wedden dat het in die twee jaar tijd zeker 800-900 euro heeft gekost. Maar laat staan als een pony ziek wordt! Dat is natuurlijk nog véél meer... En dat terwijl mijn ouders 160 euro voor de oogarts en orthopeed voor mijn hond al te veel vonden en dit niet nog een keer wilde betalen. (nu heb ik wel geld achter de hand gehouden voor mijn hond dus stel dat ze weer ziek wordt, heb ik wel genoeg geld om het te kunnen betalen).
Wat moet ik nog meer weten? Hoe is het om pony's te houden? Hoeveel tijd kost het? Wat is goed voer en hoe vaak moeten ze dat hebben? Over stalling weet ik niets, ik weet niet waar de pony's komen te staan. Maar wat is b.v. goede stalling?
Alvast bedankt!!
Groetjes Daniëlle