Inlegvel medische behandelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

Inlegvel medische behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 19:57

Hallo Bokkers,

Al enige tijd is het nodig een inlegvel te hebben voor paarden die voor 2004? geboren zijn.
Nu heeft mijn nieuwe paard geen inlegvel bij zijn paspoort. En aangezien ik hem nog niet gekocht had toen deze besteld konden worden heb ik deze dus niet.
Kan ik nog ergens een inlegvel krijgen of moet ik een nieuw paspoort aanvragen?

Alvast bedankt,

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:02

Wij hebben begin dit jaar ook een paard gekocht zonder medische bijlage in het paspoort. Daar is een compleet nieuw paspoort voor gemaakt door het KWPN (in dit geval de instantie die het paspoort uitgegeven had).

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:03

Het inlegvel is op zich niet verplicht.
Je moet een medische pagina hebben en er waren paspoorten die die niet hadden of deze pagina vol was. Dan kon je een inlegvel bestellen. Dat kan volgens mij nog steeds bij de instantie die het paspoort uitgegeven heeft.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:05

Oke, het gaat in dit geval ook om een kwpner dus ben bang dat ik ook een nieuw paspoort aanmoet vragen. Heb je dit via DA gedaan?

@Jury, mijn medische pagine is vol. Zal even contact openemen met het KWPN.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:09

Inlegvellen worden inderdaad niet meer verstrekt.
Het is trouwens ook een duur grapje, 186.50 voor een paspoort en 107.50 voor een lidmaatschap :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:10

Moet je nu een nieuw paspoort krijgen dan? Wat doen ze dan met het oude medische vel?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:10

Mootje schreef:
Inlegvellen worden inderdaad niet meer verstrekt.
Het is trouwens ook een duur grapje, 186.50 voor een paspoort en 107.50 voor een lidmaatschap :+

Nee dat meen je niet? Dat is niet grappig nee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:11

Ja jury, een duplicaat paspoort :j
Oude paspoort wordt ingenomen en je moet een tekst door je DA erin laten zetten in het engels (staat op de site van de KNHS).

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:17

lang leve internet
http://www.kwpn.nl/site/main/article?gu ... 0c299e1a48
Oude paspoort wordt mee ingebonden.

Die tekst van de DA kan alleen nog maar voor paarden van voor 2008 ivm deze regel knhs Voor paarden geboren in het jaar 2008 of daarna dienen zowel de basisenting als alle vervolgentingen in het paardenpaspoort te zijn vastgelegd.
Maar als ze je oude blz dus mee inbinden is dat geen probleem.

Ik vraag af of je echt lid moet zijn van de kwpn. Zo ja, dan zou ik aan kennis vragen om dit via hen even te regelen.
Zou men het niet zien als aanpassing (30 euro)?

_coquette_

Re: Inlegvel medische behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:20

Aah dankje Jury, ik kan dus het paspoort opsturen. En dan doen ze een nieuw vel inbinden. Denk dat dit goedkoper is als een geheel nieuw paspoort aan te vragen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:23

Ja, je moet lid zijn van het KWPN anders doen ze niets voor je.
Ik heb de kosten van een volledig paspoort moeten betalen, maar dit was zeker 13 jaar geleden.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:25

Mootje schreef:
Ja, je moet lid zijn van het KWPN anders doen ze niets voor je.
Ik heb de kosten van een volledig paspoort moeten betalen, maar dit was zeker 13 jaar geleden.

Ben nog niet lid van het KWPN maar is niet erg om het wel te worden. Heb net gekeken en zag dat ik nog 1 vakje had, dus heb nog een beetje speling. Maar super bedankt!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:28

Voor het aanvragen van een paspoort hoef je geen lid te worden.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:38

jury schreef:
lang leve internet
http://www.kwpn.nl/site/main/article?gu ... 0c299e1a48
Oude paspoort wordt mee ingebonden.

Alleen bij een vol paspoort, bij een paspoort zonder medische bijlage (zoals ook in geval van TS) krijg je een compleet nieuw paspoort. Bij onze merrie zijn alleen de entingen uit het oude paspoort gehaald en achterin het nieuwe paspoort gebonden.

TS, als je nieuw paspoort krijgt ivm medische bijlage, zitten daar ook weer nieuwe blanco pagina's in voor de entingen :).

Kosten vallen ook wel mee, 28,- euro voor een nieuw paspoort (zie ook link van jury).

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 21:51

Ziolette schreef:
Alleen bij een vol paspoort, bij een paspoort zonder medische bijlage (zoals ook in geval van TS) krijg je een compleet nieuw paspoort. Bij onze merrie zijn alleen de entingen uit het oude paspoort gehaald en achterin het nieuwe paspoort gebonden.

TS, als je nieuw paspoort krijgt ivm medische bijlage, zitten daar ook weer nieuwe blanco pagina's in voor de entingen :).

Kosten vallen ook wel mee, 28,- euro voor een nieuw paspoort (zie ook link van jury).

Bij mij is het paspoort vol. Heb verkeerd gekeken. Dus stuur hem op naar het kwpn om het te laten inbinden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:30

Ik zit met het zelfde probleem.

Mijn merrie krijgt medicijnen die er ingeschreven moeten worden maar heb dat medische vel niet.
Een duplicaat is toch in het geval het oude paspoort kwijt is ?
Dat is nu toch niet het geval ?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:21

Heb je wel de pagina's voor Medische Behandeling en de pagina's waarop je het dier zowel geschikt kunt verklaren voor humane consumptie of juist uit kunt sluiten voor humane consumptie?

Als je die pagina's in je paspoort hebt zitten, heb je geen inlegvel Medische Behandeling nodig.

Als je die pagina's níet in je paspoort hebt zitten, is het paspoort geen geldig identificatiedocument en moet je wel een nieuw paspoort aanvragen.
Tevens wordt in dat laatste geval (als het goed is) het dier automatisch uitgesloten voor humane consumptie door de paspoortuitgevende instantie.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:13

Je kunt het verschil tussen de oude en nieuwe paspoorten heel goed zien.
De oude paspoorten zijn namelijk veel dunner, dan diegene die vanaf 2004 ingevoerd zijn (48 pagina's volgens mij).
In de dikkere paspoorten zit dit vel van de medische behandeling op pagina 26 of 27. Er zijn verschillende indelingen van de paspoorten geweest dus dit kan verschillen.
Heb je een ouder paspoort kan het mogelijk zijn dat het vel er ook al wel in zit. Er is namelijk al een soort van vel beschikbaar geweest voor 2004 die in de dunne paspoorten bijgevoegd konden worden. Deze heeft het NAS namelijk al bij zo veel mogelijk dieren toentertijd bijgevoegd.
Deze zitten vaak helemaal achterin het paspoort en hebben dan geen nummering, maar letters A-D..

Anders moet er inderdaad wel overgegaan worden tot een aanvraag van een vernieuwd paspoort.