Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? Had hem dan toch tenminste laten keuren door een eigen dierenarts...Vjestagirl schreef:Wat is er allemaal veranderd voor de pony? De stal? De mensen waar hij door gereden/verzorgd wordt? Het voer? De omgeving? Dat kan allemaal invloed hebben op het gedrag van het dier.
Verder vraag ik me af of je wel aan je onderzoeksplicht hebt gedaan. Hoevaak ben jij wezen kijken? Hoevaak heb je erop gereden? Wat heb je allemaal uitgeprobeerd? Heb je uitgelegd wat jij verstaat onder bomproof? Onder braaf? Onder gezinspony?
Over het ongerelmatig lopen, en dan laten keuren door hun dierenarts: dat is een typische beginnersfout. Eigen dierenartsen kennen het dier vaak, kennen de eigenaar, en hebben daardoor de neiging om wat makkelijker te zijn. Niet allemaal uiteraard, maar zit zitten er wel bij.
Wat verwacht jij nu van de vorige eigenaar? Wat wil jij graag?

Kensington schreef:Voor de pony is alles veranderd. Ik realiseer me goed dat dit invloed heeft en ze gaat ook met de dag vooruit.
Ik ben te weinig gaan kijken en heb te weinig er op gereden. Ik heb zeker uitgelegd wat ik versta onder braaf en al die eerder genoemde dingen. Ook realiseer ik me dat ik te goed van vertrouwen ben geweest.
Van de vorige eigenaar valt niet veel te verwachten. het liefste zou ik willen dat ze haar terug zouden nemen maar zo werkt het niet
. 
Anne_GTI schreef:Grondwerken? Zoek gewoon begeleiding van echte paardenmensen die al een eeuwigheid tussen de paarden zitten. Heb je meer aan dan een boekje of een DVD.
Sammie schreef:Hier kun je verder weinig mee. Of door verkopen of hulp zoeken dat er wel een klik komt. Verkopers hoeven het paard niet terug te nemen ookal wilde ze wel eerst recht van terugkoop. Goede leer voor de volgende keer. Niet een paard ff zo rijden en kopen en ook niet de lieve ogen van een verkoper vertrouwen.