aftekeningen van een schimmel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

switt

aftekeningen van een schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 21:20

Ik zat vandaag in het paspoort van mn paard te kijken en zag dat zijn aftekeningen hier helemaal niet in zijn geschetst (grote bles en witte voetjes). Mn is nu nog zwart maar zal later wel gaan schimmelen. Nu vroeg ik me af, is het normaal dat bij schimmels de aftekeningen niet geschetst worden? Er staat alleen bruingeboren schimmel in zn paspoort (en nu is hij dus zwart...)

Ibbel

Re: aftekeningen van een schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:22

Nee, ook een schimmel hoort geschetst te worden. De aftekeningen blijven nl altijd zichtbaar, omdat de huid eronder roze is (de rest van de huid is grijs). Door de huid nat te maken kun je dus altijd nog controleren wat de aftekeningen waren.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:25

in mijn paspoorten zijn ze allemaal niet geschetst, alleen omschreven
schimmel ook, 4 benen gelaarsd en een bles. daarbij is ze ook nog bont, maar dat staat alleen bij de kleur, schimmelbont staat daar.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 21:43

Ibbel schreef:
Nee, ook een schimmel hoort geschetst te worden. De aftekeningen blijven nl altijd zichtbaar, omdat de huid eronder roze is (de rest van de huid is grijs). Door de huid nat te maken kun je dus altijd nog controleren wat de aftekeningen waren.

Dit dacht ik dus ook..... Moet ik hier nu iets aan doen of is het niet zo erg?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:14

Kun je aan laten passen. DA of schetser van het stamboek, even contact opnemen met de organisatie die het paspoort heeft uitgegeven.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:27

In het paspoort van mijn paard staat dat er enkel geschetst hoeft te worden bij vervoer naar het buitenland. Je zou dat dus eens na kunnen lezen en als het onduidelijk is bellen naar de organisatie die het paspoort heeft uitgegeven. Mijn paard is wel geschetst aangezien het een BWP uit belgië is die nu in Nederland staat.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:26

Tegenwoordig is schetsen niet meer verplicht, ze zijn al gechipt en dat is afdoende identificatie. Het chipnummer is af te lezen met een reader en te vergelijken met het chipnummer in het paspoort.

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:44

Bij ons staan in de paspoorten van de paarden die mee gaan naar keuringen aftekeningen getekend maar in andere niet.