Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mickydo schreef:Heb je uberhaupt al de DA gebeld die hem volledig goed had gekeurt ?
RianneH schreef:Daarnaast is een sportkeuring en een PROKkeuring nogal een verschil. Zou inderdaad eens de keurende da opbellen.
Heb je het botfragment ook zelf gezien op de foto? Soms is het zo klein en discutabel dat het voor de één niet op valt en voor de ander wel.
Shalot schreef:Als dit geen geborgen gebrek is op wie moet je dan vertrouwen bij aankoop paard
Shalot schreef:Oke ik snap dat meerdere zeggen een DA is maar een mens. Maar wie had ik dan moeten na laten kijken of vertrouwen en betekend voor de verkopers van tegenwoordig dat het geen waarde heeft om een paard vooraf te laten keuren. Ik wilde een paard zonder op of aanmerkingen op rapport
Vjestagirl schreef:Shalot schreef:Als dit geen geborgen gebrek is op wie moet je dan vertrouwen bij aankoop paard
Het zou een verborgen gebrek zijn geweest als de eigenaar wist van de chip en het je niet verteld heeft. Het zou bedrog zijn van de dierenarts om het niet te vermelden, maar als hij het niet gezien heeft kan hij het ook niet vermelden.
Shalot schreef:Nee ik heb niet de keuring betaald? Ik heb niet de DA gekozen en geen PROK DA is. Echter is het wel een erkende DA. Dus dat zou toch niet mogen uitmaken. Het gaat mij er om dat hij het had moeten vermelden op keuringrapport.
Nou ik vind het een duur foutje. En ik zit met de gebakke peren. Wat is dan de toegevoegde waarde van een rontgenlogisch onderzoek
Shalot schreef:Nee ik heb niet de keuring betaald? Ik heb niet de DA gekozen en geen PROK DA is. Echter is het wel een erkende DA. Dus dat zou toch niet mogen uitmaken. Het gaat mij er om dat hij het had moeten vermelden op keuringrapport.
Nou ik vind het een duur foutje. En ik zit met de gebakke peren. Wat is dan de toegevoegde waarde van een rontgenlogisch onderzoek
riona schreef:Makkelijk gezegd zeg dat de DA fouten kan maken. Een botfragmentje die door de ander gelijk wordt gezien en door hem niet vind ik een fout. Wij hebben ook een paard gekocht. Hij was gekeurt en foto's gemaakt. Hij was helemaal goed werd er gezegd. Dus dat gelooft. Toen ze het paard brachten kreeg ik toen ze weg gingen het keuringsformulier. Hier stond dus op dat hij een chipje had. Heb gelijk DA gebeld die zei dat het niet erg was en dat het er zo uitgehaald kon worden maar voelde me toch bekocht echter had ik eerder om de papieren moeten vragen. Toen we het paard 2 jaar later wilden verkopen was dit fragmentje dus een groot probleem en hebben 3 kopers afgehaakt. We hebben het paard met veel verlies (€4000 minder dan waar we het voor hadden gekocht) en met veel moeite verkocht. Ik zou zo'n paard nooit meer kopen want als jij het wilt verkopen krjg je er niets meer voor want dan blijkt het wel erg te zijn.
Jes schreef:Sowieso zou ik altijd een paard bij mijn eigen DA of eigen uitgekozen DA uit laten voeren, en er zeker bij aanwezig zijn!
Mijn man is DA, en "eist" ook altijd dat er een koper of vertegenwoordiger van de koper aanwezig is.
Daarbij had ik zelf als ik jou was gelijk een PROK arts laten keuren of PROK goedkeuring als voorwaarde gesteld. Er is niet voor niets een reden dat niet alle DAsen PROK gecertificeerd zijn.
Probeer met de oude eigenaar om de tafel te gaan zitten en laat je eigen DA contact opnemen met de keurend DA.