Vraag naar paardentaxi regio Alkmaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoevaak zou je vervoer nodig hebben?

0 keer per jaar want ik kan zelf vervoer regelen.
1 (12%)
0 keer per jaar want ik heb eigen vervoer.
1 (12%)
1-4 keer per jaar.
4 (50%)
5-9 keer per jaar.
1 (12%)
10-14 keer per jaar.
1 (12%)
Vaker.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 8

daffie1986

Vraag naar paardentaxi regio Alkmaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 04:25

Hallo,

Na meerdere keren voor een kennis paarden vervoert te hebben, ben ik het zo leuk gaan vinden dat ik me nu afvraag of er vraag is naar een paardentaxi in de regio Alkmaar en hoeveel keer per jaar zou je er gebruik van willen maken? Ik zal dan zowel in het weekend als doordeweeks rijden.

Zelf heb ik ervaring met het vervoeren van paarden in binnen- en buitenland (waaronder Frankrijk, België en Zweden) in verschillende leeftijden, in het verleden ben ik ook meegeweest op transporten naar Duitsland, Luxemburg en Italië, ook ben ik meegeweest op transporten naar vliegvelden in het buitenland.

gr daphne
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-11-12 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost op verzoek van TS aangepast.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:58

Persoonlijk heb ik geen behoefte, maar ben wel erg nieuwsgierig waarom het goedkoper is om naar een endurance wedstrijd te gaan?

Ik kan het niet rijmen namelijk, volgens mij kost het je nl evenveel om naar een dressuurwedstrijd te gaan als naar een endurancewedstrijd.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 13:17

ingvdh schreef:
Persoonlijk heb ik geen behoefte, maar ben wel erg nieuwsgierig waarom het goedkoper is om naar een endurance wedstrijd te gaan?

Ik kan het niet rijmen namelijk, volgens mij kost het je nl evenveel om naar een dressuurwedstrijd te gaan als naar een endurancewedstrijd.

Om heel eerlijk te zijn was dat een fout die ik wou verbeteren maar toen liep de computer vast. 1ste paard is 0,50 en 2de paard is totaal 0,60 euro per km

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:27

Ik denk dat Inge bedoeld waarom reken je bij de endurance geen wachtkosten en bij andere wedstrijden enz. wel?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 13:43

gr_roos schreef:
Ik denk dat Inge bedoeld waarom reken je bij de endurance geen wachtkosten en bij andere wedstrijden enz. wel?

Omdat een endurance wedstrijd meestal al heel ver rijden is (90-250 km enkele reis bij mij vandaan) en het toch al gauw een hele dag duurt waardoor het anders wel heel duur wordt voor endurance ruiters/amazones.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:59

Dat is een sgw wedstrijd ook vaak. Ik denk dat het eerlijker is om te zeggen dat je hart meer bij de endurance ligt en het daardoor goedkoper aanbiedt ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 14:25

gr_roos schreef:
Dat is een sgw wedstrijd ook vaak. Ik denk dat het eerlijker is om te zeggen dat je hart meer bij de endurance ligt en het daardoor goedkoper aanbiedt ;)

<3 endurance en renpsort :D

SGW, daar had ik eigenlijk niet eens aan gedacht. Dacht eigenlijk alleen maar aan dressuur, springen en endurance omdat ik daar ongeveer van weet hoe en wat. Weet ook niet hoe dat bij western zit. Maar dan zou dat inderdaad ook voor SGW gelden als dat de hele dag wachten is in samenwerking met lange afstand.

Hilli

Re: Vraag naar paardentaxi regio Alkmaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:06

Bij endurancewedstrijden kun je wellicht gaan vrijwilligen in de tussentijd. Of dat ook bij de SGW kan, weet ik niet. Of je moet een ritje hebben in de tussentijd, want niksen maakt het wel een lange dag.

Zorg dat je inkomsten al je kosten dekken en zoek uit waar hobby ophoudt en professioneel vervoeren begint.

De vraag naar zo'n dienst is er wel, dus dat is het probleem niet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:13

Hilli schreef:
Bij endurancewedstrijden kun je wellicht gaan vrijwilligen in de tussentijd. Of dat ook bij de SGW kan, weet ik niet. Of je moet een ritje hebben in de tussentijd, want niksen maakt het wel een lange dag.

Zorg dat je inkomsten al je kosten dekken en zoek uit waar hobby ophoudt en professioneel vervoeren begint.

De vraag naar zo'n dienst is er wel, dus dat is het probleem niet.

Dat kan bij sgw ook. Soms ben je binnen 3 uur klaar, maar ik ben ook wel eens om 05.00 vertrokken en om 21.00 thuis gekomen....

Maar net wat Hilli zegt, wanneer houdt de hobby op. Ik neem aan dat je er wel iets aan over wilt houden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 16:21

Het is toch wel de bedoeling om uiteindelijk professioneel te gaan vervoeren.

Maar de vraag is dus of er vraag naar is? Bij genoeg animo kan ik ook een beter beeld schetsen van de kosten en misschien wel tot de conclusie komen dat het niet voldoende is.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:06

Ik zou alle disciplines gelijk houden en werken met tarief trappen.
Iedereen 55 cent laten betalen vanaf 100 km.

Ook zou ik werken met een instaptarief,
Als er nu iemand naar de dierenarts moet 5 km verderop.. betaald hij/zij 2,75 enkele reis en laat jou daar een uurtje wachten.
Je bent dan een hele middag bezig voor 16,50.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:49

ED --> TAO

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 21:12

Nogmaals, het gaat niet om wat het kost. Het gaat erom of er vraag naar is. Ik vind de reacties op de prijs allemaal heel meedenkend, maar het gaat erom of er vraag naar is ja of nee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:39

Hou er ook rekening mee dat als je dit professioneel wilt gaan doen je dan ook aan allerlei regeltjes wat verzekering en schoonmaken trailer betreft moet gaan voldoen (en BTW afdracht ed.).
Vraag zal er zeker zijn want niet iedereen heeft de beschikking over eigen vervoer of lieve kennissen :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:04

In heerhugowaard zit iemand die zich met vrachtwagen verhuurd en in Assendelft weet ik ook een paardentaxi. Ik heb het zelf nooit nodig hoor, maar er zijn er in de buurt dus al wat. En hoe zit het met verzekeringen? Die moeten ook afgesloten worden toch als je professioneel gaat?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 23:46

Regeltjes, verzekeringen en schoonspuiten weet ik allemaal, maar nog niet naar gekeken wat daar de kosten van zijn dat vind ik iets voor later.

@Ipsilonka, bedankt voor je antwoord daar kan ik iets mee.