Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
capopjekop schreef:Oefenen, oefenen en oefenen. Kijk ook eens kritisch naar de rijstijl van de chauffeur. Gaat hij niet te hard over drempels en door bochten? In principe moet je een glas water op het dashbord kunnen zetten zonder te knoeien.
Je kunt eens kijken bij het ebook van eddy modde, te downloaden via http://www.diagonaal-paardenvervoer.com
Corellaa schreef:Misschien helpt het met een paard/pony ernaast ?
Mijn paard loopt goed de trailer op, staat rustig onderweg maar zodra hij moet wachten op de wedstrijd breekt hij de boel af !
Met een pony ernaast is dit probleem opgelost
matasja schreef:heb je er al eens bij gestaan in de trailer? misschien dat je dan kan achterhalen waarom die angst er is, kan ze niet goed in balans blijven? of is het de wind/verkeer/geluiden/verlatingangst andere paarden? als mijn paard dit deed ging ik er zelf even bijstaan, kijken wat het probleem was. zij vond de ruimte in een 1,5 paards trailer niet prettig en viel dus alle kanten op voor haar evenwicht. toen een 2 paards met tussenschot, nergens meer last van.
JessicaBe schreef:Ik zou er als ik jou was niet bij gaan zitten. Als het paard in paniek raakt kan je geen kant op en dat lijkt mij het niet waard.
Wat voor een tussenschot hebben jullie in de trailer. Want uit ervaring weet ik dat sommige paarden echt een hekel hebben aan een soort flap als tussenschot en andere juist weer een hekel hebben aan een houten schot.
Krijgt je paard hooi in de trailer?

JessicaBe schreef:Sommige paarden vinden het lastig als er geen houten schot tussen zit omdat ze zicht er dan niet schrap tegen kunnen zetten en omdat het tegen de benen komt. Misschien een keer een andere trailer lenen en dat proberen.
Kan het ook niet zijn dat je voelt dat je paard met het hooinet aan het stoeien is?