Paard redden van de slacht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Paard redden van de slacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:11

Hoi,

sorry als dit verkeerd staat.

Hier in Winschoten is een slachthuis, en daar worden ook paarden geslacht. Vreselijk vind ik het! Ik weet ook dat er zomaar paarden worden geslacht zonder dat ze wat ergs mankeren. Ik heb er samen met mijn ouders over nagedacht om een paard van daar proberen te redden.
Maar hoe pak ik dat aan?
En doen ze dat wel zomaar? En hoeveel zou dat kosten?

Ik open dit topic niet voor rare reacties etc, ik wil alleen maar antwoord op mijn vragen.

Groetjes Saskia.

Maureen95

Re: Paard redden van de slacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:12

kan je niet gewoon naar die slager gaan en vragen of je een paard kan overnemen:?

Sassii

Re: Paard redden van de slacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:13

Zou dat kunnen denk je?
En ik ben best wel bang voor wat ik daar aan ga treffen.
Mijn zus werkt in het dierenasiel, en dat is achter het slachthuis. Ze hoort afentoe daar gewoon de koeien keihard 'gillen'

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:14

Hoe weet je zo zeker dat die paarden niks mankeren? Je hoeft niet altijd wat aan de buitenkant te zien, het kan ook vanbinnen zitten.
En paarden worden ook niet voor niks geslacht, soms is het beter voor de overschot. De markt is al verzadigd met pretveulens, paarden enz. dat soms de slacht beter is.

Het idee is leuk, maar meestal niet haalbaar. Als je er echt een paard/pony bij zou willen dan zou ik Marktplaats/sporthorses etc in de gaten houden.

En wat ik toch even kwijt wil, slachten is niet zielig. Soms is het beter voor een paard.
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 25-11-12 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Zolang je een goed bod doet kun je er wel eentje overnemen hoor:)
Pas alleen wel op met wat je gaat halen en neem iemand met veel verstand er van mee.

Edit; ik zou alleen nooit een slachthuis in kunnen lopen ;(
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 25-11-12 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Ik zou inderdaad ook naar die slager gaan om te horen hoe en wat.

Er zijn namelijk ook veel paarden waarvan je denkt dat ze niets hebben,
maar toch niet geschikt zijn om nog door het leven te gaan.

Tja, een slachthuis is een slachthuis, er valt niks mooiers van te maken.
En dan kan je wel al eens een dier horen ja...

Chaos

Waarom zou je een slachtpaard kopen?
Omdat je geen geld hebt voor een goed paard? Dan beter geen paard.
Slachtpaarden staan er meestal niet voor niks en mogen volgens mij ook niet zomaar verhandelt worden?
En daarbij, als je denkt dat slachtpaarden zielig zijn heb je nog wat informatie te vergaren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:16

Fijn is dat. Breng ik als eigenaar mijn paard weg en dan wordt ie via de achterdeur verder verkocht. ..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:17

Ben ik niet met je eens chaos, door de crisis verdwijnt er veel goed spul ook naar de slager.
En ja ik spreek uit ervaring.
Neemt niet weg dat je goed moet opletten hoor.
Van de 10 die bij ons komen voor weinig mankeren er sommige ook wel wat, zowel lichamelijk als geestelijk dus het is een risico.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:18

En slachthuis mag officieel helemaal geen slachtpaarden door verkopen :n Dus dat gaat je niet lukken.
Als je wat wilt redden zul je toch echt zielige advertentie paarden van Marktplaats oid moeten zoeken.
Mensen brengen hun paard toch niet voor niets naar de slacht :? Zou mooi worden als je je paard ineens ergens ziet staan terwijl ie door hoort te zijn.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 25-11-12 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Je hebt er duidelijk geen verstand van Sassii.
Slachtpaarden zijn meestal echt niet leuk om te kopen.
Of ga jij een slachtpaard helemaal laten keuren ed?
Hoezo koop je niet bij een fokker een paard dat niks mankeert? Dan heb je minder risico.

kleinvosje

Mee eens met Chaos. Die paarden staan er echt niet voor niets en zullen bijna allemaal iets mankeren. Als ik mijn paard daarheen breng, zou ik zacht gezegd not amused zijn als ik erachter kom dat het dier doorverhandeld is en nog leeft.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:19

Ik weet dat het een risico is, maar als ik er het leven van een paard mee kan redden, dan doe ik dat met alle liefde!
Heb jij ook enig idee wat voor'n bedrag ik aan zo'n paard uit kan geven?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:19

justin4ever schreef:
Ben ik niet met je eens chaos, door de crisis verdwijnt er veel goed spul ook naar de slager.
En ja ik spreek uit ervaring.
Neemt niet weg dat je goed moet opletten hoor.
Van de 10 die bij ons komen voor weinig mankeren er sommige ook wel wat, zowel lichamelijk als geestelijk dus het is een risico.

Mag jij best vinden.
Echt goed spul beland niet bij de slager hoor. Echt goed spul is altijd markt voor. ;)
Jij schrijft dat je niet eens bij een slachthuis naar binnen wil stappen, ik ben er al heel vaak geweest. Dus ik ga toch even af op mijn eigen mening. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:19

Sassii schreef:
Ik weet dat het een risico is, maar als ik er het leven van een paard mee kan redden, dan doe ik dat met alle liefde!

JE REDT EEN PAARD NIET VAN DE SLACHT DIE PAARDEN ZIJN DOOD BETER AF!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:20

benangelique schreef:
Fijn is dat. Breng ik als eigenaar mijn paard weg en dan wordt ie via de achterdeur verder verkocht. ..

Euh ja,daarom moet je ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om er bij te zijn als je paard naar het slachthuis moet..

Froukje
Forever young

Sassii schreef:

Zoals ik net aangeef, het mag NIET. Niet als het slachthuis zich aan de regels houd tenminste.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sassii schreef:

en wat nou als een paard daar heen gaat om uit z'n lijden verlost te worden wegens een slopende en pijnlijke ziekte?
Hoe ga jij aan de vorige eigenaar verklaren dat het paard nog leeft? Want er is altijd een kans dat die er achter komt.

Pff, mag toch hopen dat dit niet serieus is.
Welk slachthuis wil hier aan meewerken??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:21

Ik neem aan dat een slachthuis niet zomaar paarden gaat verkopen aan de deur... Zou dat schandalig vinden. Als ik een pony naar de slacht breng, ongeacht of die wat mankeerd of niet, dan wil ik ook dat het paard geslacht gaat worden. Niets vreselijks aan. Wat pas echt vreselijk is, als een paard via de achterdeur wordt verkocht. Dat is pas erg :(

Paarden genoeg op de paardenmarkt.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:22

Laatst bijgewerkt door NWDynamite op 25-11-12 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Nee maar er verdwijnt ook veel handelswaar wat niks mankeert naar de slager en die mensen zal het een zier zijn of het word geslacht of niet en denken alleen aan portemonnee.
Heeft dus 2 kanten.
Ts vraagt niet voor niet hier iets op bokt, als ze alles wist deed ze dat niet.
Denk aan haar leeftijd, wij zijn qua verstand al wel wat verder om zulke dingen te overdenken.

En ik kom het gehele jaar door op markten n ja ik weet 100% zeker dat er zowel goed als kwaai spul daar beland dus niet alleen maar slecht;)

Mayflower_

Cayenne schreef:
Sassii schreef:

en wat nou als een paard daar heen gaat om uit z'n lijden verlost te worden wegens een slopende en pijnlijke ziekte?
Hoe ga jij aan de vorige eigenaar verklaren dat het paard nog leeft? Want er is altijd een kans dat die er achter komt.

Ik hoop geen één! Je zult inderdaad als eigenaar maar je paard weer op internet tegen komen terwijl je die met veel verdriet bij de slachter hebt achtergelaten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:23

justin4ever schreef:
Nee maar er verdwijnt ook veel handelswaar wat niks mankeert naar de slager en die mensen zal het een zier zijn of het word geslacht of niet en denken alleen aan portemonnee.
Heeft dus 2 kanten.
Denk aan haar leeftijd, wij zijn qua verstand al wel wat verder om zulke dingen te overdenken.

En ik kom het gehele jaar door op markten n ja ik weet 100% zeker dat er zowel goed als kwaai spul daar beland dus niet alleen maar slecht;)

Dan is het nog niet de recht van TS om zo'n paard te 'redden'. Een eigenaar kiest vaak echt niet voor niets voor de slacht hoor :n
Cayenne schreef:
Sassii schreef:

Te veel nog steeds helaas -O-

Chaos

justin4ever schreef:
Heeft dus 2 kanten.

Wat een klinklare onzin vertel jij hier.
Denk je dat je rijk word als je je als handelaar focussed op het verkopen van paarden naar een slager.
Ik heb mijn paard laten slachten, weet je hoe veel ik kreeg????? €7

Het heeft dus helemaal niet twee kanten.
Paarden die niet verkocht kunnen worden mankeren vaak wat en komen dan dus uiteindelijk terecht bij de slager.
Wat is jouw leeftijd?

Browniee

Het is echt geen goed idee, zoals froukje al zegt mag een slachthuis officieel geen paarden doorverkopen.
Neem eens contact op met jolliegirl hier van bokt, die loopt regelmatig mee in een slachthuis.

Zo verschrikkelijk is de slacht niet altijd (mits het natuurlijk goed gebeurd) en het kan ook zijn dat een paard niet zoveel mankeerd en dat jij zegt van 'Ooooh, maar dat gewricht dat 'iets' beschadigd is vind ik niet zo erg' dat dat paard daar later wel heel veel last van gaat krijgen