Wat verwacht jij van een transport bedrijf /paardentaxi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalRV

Wat verwacht jij van een transport bedrijf /paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 13:52

Ik ben een onderzoek gestart naar transport bedrijven / paarden taxi's.
Wat verwacht je nou van z'n bedrijf?
Welke eisen stel je bij het zoeken van een goed transport bedrijf? Waar let je op?
Moet het bedrijf ook snachts oproepbaar zijn etc etc ..
Waar moet de ideale paardentaxi voor jullie aan voldoen?

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:57

In de eerste plaats verwacht ik kundige mensen die ook met de wat lastigere paarden om kunnen gaan wat betreft het in / uitladen.
Daarnaast natuurlijk goed (onderhouden) materieel. De chauffeur moet netjes rijden. Ook in het weekend rijden en eventueel s'nachts ivm spoedgevallen.

Niet te vergeten moet de prijs wel redelijk betaalbaar zijn anders is het niet te doen om een bedrijf in te huren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:59

Naar mijn mening zit er nog een verschil tussen een paardentaxi en een transportbedrijf. Transportbedrijf levert vaak een paard af op een bepaald adres en dan is het klaar. Hierbij is het van belang dat het transportbedrijf kundig is, ervaring heeft met paardenvervoer, verstand heeft van administratieve rompslomp zoals VWA verklaringen etc., kundig met paarden omgaat, veilig vervoer heeft, afspraken goed na komt en een goed opgebouwd contract en aansprakelijkheid heeft.

Paardentaxi is meer iets op afroep. Als je naar wedstrijd moet maar geen vervoer hebt, als je naar de kliniek moet etc. Dan heb je ook altijd weer vervoer terug nodig en op de wedstrijd zelf heb je vaak ook de wagen nog nodig. Is een andere basis denk ik. Dan moet je er voor zorgen dat je geen wachtlijsten hebt, je een scherpe prijs kunt rekenen, zeer stipt op tijd bent en uiteraard geldt hier ook het veilige vervoer en het correcte contract met voorwaarden.
Paardentaxi moet ook 's nachts oproepbaar zijn vind ik, voor spoedgevallen.

StalRV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 14:05

Ineke2 schreef:
In de eerste plaats verwacht ik kundige mensen die ook met de wat lastigere paarden om kunnen gaan wat betreft het in / uitladen.
Daarnaast natuurlijk goed (onderhouden) materieel. De chauffeur moet netjes rijden. Ook in het weekend rijden en eventueel s'nachts ivm spoedgevallen.

Niet te vergeten moet de prijs wel redelijk betaalbaar zijn anders is het niet te doen om een bedrijf in te huren.

Wat versta je onder redelijke prijs? (P/km en per uur )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:09

Ligt eraan wat voor brandstof er gebruikt word en naar aanleiding daarvan een redelijke prijs rekenen. Ik weet bijvb dat de meeste transportbedrijven (vrachtwagens op diesel) momenteel op 12 cent per km zitten. Gas is weer een andere prijs etc...
Als je moet wachten op lokatie, het eerste uur of 2 uur vrij en daarna per uur een prijs rekenen. Zoiets.

StalRV

Re: Wat verwacht jij van een transport bedrijf /paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 19:17

bedankt voor jullie reacties!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:39

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount gaat het op slot.