Problemen met gekochte dekens, wat nu? Wet/Recht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Problemen met gekochte dekens, wat nu? Wet/Recht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 19:55

Op 1 Oktober heb ik dekens besteld bij Agradi, de dekens waar ik al mee bekend ben en dus ook tevreden.
Op 2 Oktober kreeg ik de eerste mail binnen dat twee van de drie bestelde dekens niet leverbaar waren. Na lang heen en weer gemaild te hebben besloten een andere deken te bestellen waar ik flink voor moest bij betalen, uiteindelijk kwam het totaalbedrag op meer dan 200,- uit voor drie dekens.
Al met al was 't 6 Oktober voor Agradi mij daadwerkelijk helpen kon.
Op 11 Oktober is deze verzonden, en op 12 Oktober ontvangen.
Op 16 Oktober begonnen de eerste mankementen te komen bij een van de dekens, iets waar het paard in mijn ogen niks aan kon doen. Bilsingels kapot op de naad, voering compleet verschoven en stiksels los, en voren twee sloten over!
Hierover gemaild op 26 Oktober in verband met andere belangrijke zaken die week.
Op 27 Oktober een reactie terug ontvangen met betrekking tot de dekens, 28 Oktober weer van mijn kant terug gemaild echter kreeg ik een automatische mail dat de contactpersoon niet bereikbaar was tot een bepaalde datum in verband met vakantie. Ik heb toen telefonisch contact gezocht want ik wilde geholpen worden.
Uiteindelijk 2 November weer antwoord terug ontvangen, ze konden me niet helpen. Maar een ding kon gebeuren, ik moest de dekens terug sturen naar Agradi waarnaar zij het zouden sturen naar Harry's Horse. Dat kan natuurlijk niet, ik kan mijn paarden niet naakt laten staan. Ik heb hierover weer terug gemaild.
Op 5 November heb ik een mail gekregen dat ik ze rechtstreeks naar Harry's Horse kon sturen, maar de paarden zouden alsnog naakt blijven staan.
Vandaag ook nog heen en weer gemaild met Agradi en de conclusie eruit is gekomen dat het mijn eigen schuld is en dat ze verder niks kunnen betekenen, ik heb daardoor gevraagd naar een manager of directeur want het is natuurlijk belachelijk.. Ik wil enkele dingen even quoten.

Citaat:
getoonde schade geeft de nodige twijfel over de oorzaak. Stiksels en sluitingen breken niet zomaar en vragen om forse krachten die niet bij regulier gedrag van een paard gebruikelijk zijn, zeker niet als stiksels om meerdere plaatsen loslaten. Naar het zich laat aanzien komen de klachten voort uit speel en bijtgedrag van paarden die gezamenlijk in een wei staan. Dit speelgedrag is niet ongebruikelijk en valt niet onder garantie en betreft geen productiefout. Om er echter 100% zeker van te zijn moet het product beoordeeld worden, zijn stiksels verouderd, heeft stiksel niet goed gepakt, zit er lucht in de legering van de sluiting enz .

Citaat:
Dit is de enige wijze waarop deze klacht opgelost kan worden. Helaas hebben wij hierbij geen leendekens als service, gezien maten en soorten is dit ondoenlijk.

Vooral die laatste woorden storen mij ontzettend, wat nou geen leendekens, dan moeten ze die maar maken! Ik bedoel het is hun fout dat ik andere dekens heb moeten bestellen waardoor ik nu dus met de gebakken peren zit.. :(

Ik vraag mij dus af wat mijn rechten zijn? In mijn ogen heb ik gewoon garantie en hadden hun anders moeten handelen? Ik heb ook meerdere keren tussendoor telefonisch contact gezocht.
5 Oktober
6 Oktober
10 Oktober
2 November
Vandaag
Iedere keer werd mij beloofd dat er telefonisch contact zou worden gezocht maar dat is niet gebeurt, enkel via mail. Wel is het zo dat ik nu zwart op wit bewijs heb van de data's en de mails.

Wie o wie kan mij helpen hiermee? _O_

Polly
Moderator Algemeen

Re: Problemen met gekochte dekens, wat nu? Wet/Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:57

waarom heb je niet ergens anders je dekens gehaald toen ze niet leverbaar bleken?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:01

Jij hebt een overeenkomst met Agradi gesloten.
Dat zij hun overeenkomst het HH willen bespreken prima maar daar sta jij helemaal buiten.
Agradi moet dus een standpunt nemen over deze. Zij moeten in de gelegenheid gesteld worden om hun gebrek te repareren/herstellen. Daardoor zullen ze het produkt moeten kunnen beoordelen.

Dat jij dan zonder dekens zit is niet hun probleem lijkt me. (hoe lastig dit voor jou ook is)

Dit nog los van de wijze waarop eea opgepakt wordt door Agradi. Want dat verdient niet echt de schoonheidsprijs.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 20:03

Polly schreef:
waarom heb je niet ergens anders je dekens gehaald toen ze niet leverbaar bleken?

Omdat ik al 200,- euro betaald had, dus met iDeal, en ik minimaal 10 werkdagen zou moeten wachten op mijn geld retour. En dus niet nog eens 200,- euro kan neerleggen aangezien geen van de paarden goud poept. :n En de maten varieeren zo ontzettend dat het wel handig is om op een plek te bestellen. De maten waren namelijk 100 tot 110 cm, 127 cm en 155 cm. ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:03

Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort topics, maar kan het niet laten.

Stiksels laten wel vaker los. Komt meer voor dan je denkt. Dat is gewoon een productiefout.
Ik ben het met ze eens dat sluitingen niet zomaar breken. Dat kan vrijwel niet. Dit komt vaker voor en 9 van de 10 keer zit de deken dan te strak vast waardoor er teveel druk op komt te staan als het paard zijn/haar hoofd naar beneden doet.
Dat terzijde, ik vind dit in ieder geval geen service.

Als service zouden ze een nieuwe deken kunnen opsturen en het dan uit gaan zoeken met Harry's Horse. Dat is wat wij zouden doen i.i.g.
Maar aan de andere kant komen ze met een oplossing om hem terug te sturen. Zij kunnen er niks aan doen dat je geen reserve deken heb.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 07-11-12 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:03

Heb nog nooit van leen dekens gehoord.

Pak je paard in met 2 oude dekens en rij er heen, praat aan de balie en laat alles zien....zal meer opbrengrn dan heen en weer mailen ..

Tesni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:05

KBTP schreef:
Polly schreef:

Omdat ik al 200,- euro betaald had, dus met iDeal, en ik minimaal 10 werkdagen zou moeten wachten op mijn geld retour. En dus niet nog eens 200,- euro kan neerleggen aangezien geen van de paarden goud poept. :n En de maten varieeren zo ontzettend dat het wel handig is om op een plek te bestellen. De maten waren namelijk 100 tot 110 cm, 127 cm en 155 cm. ;)

Ik heb dat met een rijbroek gehad, ze hebben het besdrag nadat ik had gebeld er van af te zien, de volgende dag terug geboekt...mijn ervaring met Agradi is wel goed..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 20:54

Ik heb nog een aantal dekens liggen dat is het probleem niet, het gaat me erom dat ik dus in principe dekens moet opsturen waarvoor betaald is en ik dus met 'lege' handen sta. Tot aan de balie rijden is geen mogelijkheid is meer dan anderhalfuur rijden. ;)

Even de foto's bijgevoegd:

Kapotte bilsingel
Afbeelding
Losse naden
Afbeelding
Losse naden
Afbeelding
Uitgezakte voering
Afbeelding
Losse naad bij borst
Afbeelding
Kapotte bilsingel
Afbeelding
Kapotte borstsingel
Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:22

Ten eerste zou Agradi het beter op kunnen lossen, maar goed...
Om eerlijk te zijn, zo alles bij elkaar lijkt het er meer op dat je pony's flink gek hebben gedaan.
Over de maten, als je natuurlijk bij een merk blijft blijven de maten ook hetzelfde, dus kan je ook ergens anders hetzelfde merk makkelijk bestellen ;)
Als je nog oude dekens hebt liggen zou ik niet zo moeilijk doen en de dekens opsturen, anders heb je helemaal niets als Agradi zegt niets te kunnen doen zonder de dekens, wat ik heel goed begrijp. Het is je eigen verantwoordelijkheid genoeg dekens te hebben / dekens die kapot zijn te kunnen vervangen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:31

Ik vind het eigenlijk helemaal geen gek voorstel van agradi. Jij hebt klachten over en product en zij vragen of je het terug wil sturen zodat ze kunnen beoordelen waardoor het kapot is gegaan.

Je hebt oude dekens liggen die je pony's op kunnen, dus waarom zou je dat niet doen?

Hier trouwens geen slechte ervaringen met retourneren. Ik heb eens zoutblokken en wormenkuren besteld. Tijdens transport was een deel van de wormenkuren kapot gegaan door de zoutstenen. Het waren natuurlijk ook net de duurste wormenkuren die kapot waren. Ik heb meteen nieuwe ontvangen en heb de oude niet eens terug hoeven sturen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:37

Ik vindt het eigenlijk ook niet meer dan normaal om de dekens op te sturen. Verder lijkt me dat deze deken niet meer bruikbaar is gezien de schade dus wat is het probleem dan eigenlijk met het opsturen?
Je moet ze de kans geven om het te herstellen/op te lossen dit willen ze doen maar dan moet je dekens op sturen is toch niet zo gek?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:43

Ik moet wel zeggen dat als ik de schade zie op de foto's dat het inderdaad net is alsof het gewoon uit elkaar valt.
Want alles ziet er gewoon goed uit, afgezien van dat de naden los laten.
Als er echt zo veel druk op zou hebben gestaan, zou er meer schade/scheuren te zien zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 23:53

Ik heb niet voor niks nieuwe dekens besteld, dat is echt niet om dat de oude nog in zo'n goede staat zijn. ;) Blacky heeft al drie jaar dezelfde deken en Reno heeft ook al sinds een half jaar een regendeken. Daar is helemaal niks mis mee... Dan vraag ik me af waarom ze deze dekens wel zouden slopen?

Daarbij hoe willen ze in godsnaam bilsingels kapotmaken als deze opgevouwen overkruis zitten onder de deken? En die borstsluitingen gebeurt ook echt niet van spelen, mocht dat wel zo zijn is het sowieso een waardeloze deken. :n Want een beetje deken moet wel iets van spelen en rennen kunnen verdragen in mijn ogen?

Dat Agradi die dekens wil ontvangen begrijp ik, maar er wordt geen oplossing geboden. Ik kan de dekens opsturen naar Harry's Horse direct, zij kijken ernaar, beslissen of het mijn eigen schuld is of niet, en sturen ze terug. Dat gaat toch gebeuren, dat is duidelijk uit de mail af te leiden. :j

Citaat:
De getoonde schade geeft de nodige twijfel over de oorzaak. Stiksels en sluitingen breken niet zomaar en vragen om forse krachten die niet bij regulier gedrag van een paard gebruikelijk zijn, zeker niet als stiksels om meerdere plaatsen loslaten. Naar het zich laat aanzien komen de klachten voort uit speel en bijtgedrag van paarden die gezamenlijk in een wei staan. Dit speelgedrag is niet ongebruikelijk en valt niet onder garantie en betreft geen productiefout. Om er echter 100% zeker van te zijn moet het product beoordeeld worden, zijn stiksels verouderd, heeft stiksel niet goed gepakt, zit er lucht in de legering van de sluiting enz .

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:59

Het is heel normaal dat jij de dekens gewoon even retour stuurt, je moet de leverancier altijd de kans geven om iets te beoordelen en/of te herstellen.
Op het moment dat jij het niet retour wil sturen kunnen hun dus ook niets.
Verder heb je zelf besloten om iets te kopen via internet en niet bij een reguliere winkel, dan is dit dus een van de consequenties wanneer er iets is met het product.
Verder vind ik dat agradi steeds vrij snel heeft gereageerd, wanneer er wat meer tijd tussen zat komt het meestal vanuit jouw kant ( met uitzondering van het antwoord na je telefoontje).
Al met al vind ik dat jij je wat soepeler moet opstellen en agradi de kans moet geven de deken te beoordelen en het probleem eventueel op te lossen.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:03

Nog even te aanvulling....

Heb je deze foto's ook gemaild?
Misschien kunnen ze aan de hand van de foto's toch al een antwoord geven.

Ik heb ook bij een ruitersportzaak gewerkt maar je wilt niet weten waar klanten soms mee terug komen.. :roll:
Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ze de deken pas willen beoordelen wanneer ze hem daar hebben.
Wij maakten ook wel eens foto's van een klacht, vooral wanneer het om een buitenlandse leverancier ging, vaak konden ze dan toch al een antwoord geven waardoor wij de klant sneller konden informeren en helpen.
Laatst bijgewerkt door probabeest op 08-11-12 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:04

Ja ze gaan nooit bij voorbaat zeggen zoek maar nieuwe dekens uit.
Dan kan iedereen wel zeggen dat de dekens waardeloos zijn
Het is logisch dat ze dat willen controleren.
Zij bieden jou een oplossing.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 00:12

De foto's zijn direct bij de eerste mail meegestuurd en werd erg laconiek op gereageerd.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:13

Tja, dan kan, dan toch maar opsturen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 00:18

Het gaat mij niet om het feit van het opsturen, het gaat mij erom dat ik die dekens niet meer terug wil. Het zijn waardeloze dekens en ken mijn dieren goed genoeg om te weten dat ze geen dekenslopers zijn.

Die twee dekens wat moeten worden opgestuurd hebben samen een waarde van meer dan 140,- euro, ik verwacht dan toch wel degelijk kwaliteit. ;) Sowieso van Harry's Horse!

En als hun al zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk door speelgedrag of wat dan ook komt, dan is het hun woord tegen het mijne. Dan ben ik dus de pineut, daar heb ik niks op in te brengen.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:21

Maar dat weet je niet eerder als dat je ze daadwerkelijk op gestuurd hebt.
HH heb ik zelf absoluut wel goede ervaringen mee maar je kan natuurlijk altijd pech hebben.
Mocht de deken toch vergoed worden kan je vast ook wel een ander uitzoeken voor dat bedrag.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:22

zolang je ze niet opstuurt zul zeker weten geen nieuwe dekens krijgen. ik vind het ook niet normaal dat een deken zo snel kapot gaat, maar vind het wel normaal dat je een kapotte deken retour moet sturen.

de versnellingbak van onze 2 jaar jonge bus ging vorige week kapot. dan wil fiat nederland ook dat we hem naar de dealer brengen voor onderzoek, voordat ze zeggen of het binnen de garantie valt. en nee wij kregen ook geen leenbus.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:37

agradi is leuk bestellen, tot je iets nodig hebt dat nageleverd moet worden of je vragen/klachten hebt.

Rotbedrijf vind ik het, 2 maal een vraag stellen en niks terug krijgen, bellen en dan word je teruggebeld; na een week nogmaals bellen en weer teruggebeld gaan worden.
Mail sturen met de klacht dat je 2 mails heb gestuurd en 2 maal gebeld hebt: het spijt ons zal niet weer gebeuren, maar antwoord op mijn vraag? nee.

Beschermers besteld, 2-10 dagen leverbaar -> 4,5e maand later had ik ze: zonder ENIG bericht van hun kant!
Een maal heb ik gebeld;
<waar blijven ze?
>Ja ze zijn onderweg..
Ondertussen opgegeven en andere gekocht.
Kwamen ze toch binnen (3,5e maand na mijn belletje) bel je dat je ze terug wilt sturen want ze ondertussen niet meer nodig hebt: ja mevrouw maar u hoort ze al 3 maanden te hebben.
Toen uit mijn slof geschoten dat ik ze die dag binnen gekregen had en ze dan maar even bij de TNT langs moest gaan, ik ze retour afzender ging zenden en ik mijn geld binnen een week terug wilde hebben.
Na 3 weken geen geld gaan we dan bellen: ja mevrouw dat is vanmorgen overgemaakt.
Week later gebeld: Ja mevrouw is vanmorgen overgemaakt, goh zou ik het dan 2 keer krijgen?
Nee maar 6 weken na retour zenden heb ik dan eindelijk mijn geld zonder verzendkosten teruggekregen (heb dus heen en terug verzendkosten betaald).

Nooit meer agradi.. zo'n VERSCHRIKKELIJK slechte service is bijna ondenkbaar :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:37

Als het HH is, neem kontakt op met HH en ik verwacht dat ook zij de deken irl willen....

Hoogst waarschijnlijk heb je te maken met een arrogant persoon bij Agradi enlaten we eerlijk zijn Nederland scoort hoog op de ladder van Geen service, Onbeschoft gedrag en arrogant verkoop gedrag.......als je veelvuldig met buitenlands management te maken heb gehad in Nederland dan ondervind je dat....en zelf??? Wat dacht je van de callservice afdelingen van grote instanties? Vraag mij wel eens af of ze daar op worden getraint....

Maar je zult bij elke klacht toch echt je deken moeten opsturen, waar dan ook...zomar geld terug of nieuwe deken, kleine kans....

Vind de kapotte dingen ook wel een beetje veel....maar maar die sluitingen?? Ik had een mooi halster touw, een piep rukje van mjn paard en kling net als van jouw...materiaal komt uit landen waar alles poppen spul is..

Rechtstreeks bij HH zul je meer kans maken, Agradi is maar tussenpersoon en kennelijk zit er imand die mooi brieven kan schrijven, maar geen zin heeft in aktie ondernemen......

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:09

Vermoedelijk heb je een dek van "good old Chinese quality". Alle problemen kunnen inderdaad ontstaan door materiaalfouten. Zeker omdat het om zo'n kleine pony gaat, een dek zou sterk genoeg moeten zijn om alle capriolen van zo'n pony te weerstaan anders zou een groot paard nooit met een dek kunnen rollen zonder dat het uit elkaar valt.
Het ziet er een beetje uit alsof ze naaigaren hebben gebruikt waar normaal zomerjurkjes mee in elkaar worden genaaid.
Als ik jou was zou ik toch even contact zoeken met HH zodat zij hun voorraad kunnen checken. Stel dat je een nieuw dek van Agradi zou krijgen (wat zij jou meteen hadden moeten voorstellen) dan is de kans groot dat je weer zo'n prul krijgt omdat de hele batch waarschijnlijk met dezelfde prutsmaterialen is gemaakt.

Wat ik zou doen:
Schrijf een email naar HH en Agradi met daarin je verhaal en de foto's.
Meldt dat je graag een deugdelijk dek ontvangt en het kapotte terug wil sturen (naar antwoordnr.?) of af wil geven bij de dichts bijzijnde HH-dealer. Mocht dit geen optie zijn voor HH dat je dan graag het aankoopbedrag terug ontvangt. Je kunt eventueel een verwijzing naar dit topic meesturen.

Leendekens zijn onzin, daar wordt de zaak alleen onnodig complex van. Je hebt recht op een deugdelijk product en dat heb je niet ontvangen dus daar moeten ze gewoon voor zorgen.