Spoed help mij alsjeblieft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

camillaaxx

Spoed help mij alsjeblieft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 22:58

hallo allemaal,

ik ben op een korte termijn naar een nieuwe stal gegaan omdat mijn huidige stalling ermee stopte en wegging.

ik zit nu echt met een heel erg rot gevoel maar ik zal het verhaal even uitleggen:

ik kom met 2 andere meiden en hun paarden op de nieuwe stal en moet een contract ondertekenen waarin staat dat je borg moet betalen(is de kosten van 1 maand stalling) en dat krijg je terug als je weg gaat. je moet je aan de regels houden en dat soort dingen. en belangrijk om te weten er stond in dat je een maand opzegtermijn heb.

het gaat om mijn shetlander die voor mijn zusje is, maar omdat het nu eerder donker word mag mijn zusje niet zo ver fietsen dus ben ik gaan zoeken naar een stal dichterbij en die heb ik gevonden.
Ik belde dus 29 oktober naar de boer waarvan alles is. om te vertellen dat ik per 1 dec weg wou en dus wou opzeggen ( pas 1dec ivm de maand opzeg) hij zij dat is goed kom morgen maar praten.

dus wij volgende dag erheen, ik had voor de zekerheid nog schriftelijk een opzegbrief gemaakt met de hoe en wat erin.

nu komt dus het probleem hij vertikt om de borg terug te geven! en hij heb tegen mijn zusje gezegt dat wij moeten oprotten want hij heb ons uit de brand geholpen door snel een plek te bieden en nu laten wij hem vallen.. heel vaag verhaal maar goed.

ik heb recht op mijn geld want k geef niet zomaar even 200 euro aan die boer omdat ik dat leuk vind. ik heb getekent voor het contract dat ik mijn borg hoor terug te krijgen, nu gooit de boer het er dus op dat wij het niet terug krijgen omdat wij niet de maand ozpegtermijn aanhouden, maar dat is bullshit want hij stuurt ons weg!
vervolgens komt er nog bij dat hij het erop wil gaan gooien dat hij ons wegstuurd omdat wij ons niet aan de regels houden en dus de borg niet terug mogen krijgen. ( wij hebben geen enkele regel verbroken, hij is gewoon beledigt en gaat het nu zo spelen)

ik voel mij erg in het nauw gedreven het blijkt ook dat deze boer nog nooit de borg aan ieamnd heb terug gegeven en dat hij tegen iedereen een rechtzaak heeft aangespannen dat ze zich zogenaamd niet aan de regels hielden.

ik smeek echt om jullie hulp wat ik hieraan kan doen, moet ik de politie bellen? moet ik ergens anders zijn? kan ik zelf met iets dreigen naar hem?
ik wil gewoon mijn geld terug en met mijn lieve shetje naar een hele leuke stal waar het wel normaal gaat en dichterbij is.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-11-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit topictitel gehaald.

Maureen95

Re: SPOED HELP MIJ ASJEBLIEFT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:00

ik zou gewoon nog een x proberen terug te vragen ne anders zou ik de politie der bij halen...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:01

Zo en ik had hem dus geflipt tegen die boer.

Ik zou persoonlijk politie bellen. Ik bedoel jij verdient het geld terug ! Klaar punt uit

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:01

politie erbij halen en aangifte doen.

maak kopie van het contract zodat je die sowieso hebt!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:02

Je hebt toch per 1 december opgezegd? Dan zou ik dus voor november niks meer gaan betalen, dan heb je hetzelfde bedrag als je borg er toch weer uit?

Ik vind het trouwens nogal wat, 200 euro voor een maand stalling voor een shet??

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:03

nee hij is gek op geld ik zeg de politie bellen dit is regelrecht stelen. schandalig deze man probeert jullie af te schrikken zodat je het geld niet meer terug durft te vragen
Laatst bijgewerkt door franka75 op 03-11-12 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik denk dat je 't beter even aan je ouders over kunt laten.

franka75

ja dat ook natuurlijk

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:04

kunnen je ouders niet eens praten met de staleigenaar ?
en betaalde je 200 euries voor een shet in de maand?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:04

"Wie pleit om een koe, geeft er een koe op toe"

Oftewel, hoewel jij in je recht lijkt te staan, gaat het je meer geld kosten dan het je oplevert als je dit aan gaat vechten. Daar rekent die boer ook op, natuurlijk, en daar komt-ie mee weg, helaas.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:05

Ibbel schreef:

Oftewel, hoewel jij in je recht lijkt te staan, gaat het je meer geld kosten dan het je oplevert als je dit aan gaat vechten. Daar rekent die boer ook op, natuurlijk, en daar komt-ie mee weg, helaas.

Hoe bedoel je dat ? het staat toch in het contract dat ze van te voren moet betalen ? dan staat TS toch sterker ?

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:06

Politie doet hier niks aan. Wellicht dat rechtsbijstand kan helpen, mits jullie verzekerd zijn.

Muronia

Re: Spoed help mij alsjeblieft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:07

Is mijn oplossing dan niet de meest praktische? TS zegt dat ze een maandstalling borg moest betalen en november staat ie er dus nog? Die gewoon niet betalen dan.

camillaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 23:09

bedankt voor jullie snelle berichtjes!

ik heb mijn moeder erop afgestuurd die heeft hij echt belachelijk behandeld kwa uitschelden.
mijn moeder heeft vanmorgen nog een keer gebeld en gezegt dat wij morgen vertrekken en onze borg terug willen. toen ging hij weer tekeer dat wij dat niet zouden krijgen en vervolgens heeft hij de hoorn erop gegooit.

niemand heeft een kopie van het contract we mochten het geen eens mee naar huis nemen het moest meteen getekend worden en er in het contract zelf staat dat het niet gekopieerd mag worden..

ja dat was mijn bedoeling dus ook, dan nov te blijven en daar die borg uit te halen.
maar het is nu zo erg hij pest mijn kleine zusje weg en ze is 10.
vandaag ook overal waar ze loopt gaat hij haar achterna en tegen haar schreeuwen dat ze er niet mag komen want het is zijn terrein, hij ging zelfs voor haar kast staan want ze mocht haar spullen niet terug leggen .. het is echt een ** boer en ik ben zo opgefokt maar voel me zo machteloos
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-11-12 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:11

uhm, van elk contract heb je zelf recht op tenminste een kopie. Ik neem aan dat de boer hem zelf ook heeft ondertekend? Zo ja, dan is dat het enige dat je zou kunnnen helpen, want dan heeft hij bevestigd dat de borg weer aan jullie gegeven moet worden.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:12

Dus wat Leorah zegt : Betaal die man niks. Zorg er ook vooral voor dat iedereen van stal dit weet zodat iedereen weg gaat ! Kan zo niet tegen die mensen _-:(

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:14

zou dan idd morgen vertekken, spullen meenemen, mensen inlichten op stal, en vertrekken, je ouder(s) meenemen en gaan!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:16

Kan je rechts bij stand er niet bij halen?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:17

ga lekker weg morgen met je pony en laat de stalling lekker hangen.
tjah t is wel veel geld maar ik vertrok liever met een lach op mijn gezicht , als dat ik nog honderden discussies moest voeren en dan al huilen van de emoties aan het kortste eind zou trekken en nog maanden een nasmaak overhouden :7 neuh :n

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:21

Kan me niet voorstellen dat de politie niets kan/wil doen, maar als dat idd zo is dan maar even een telefoontje naar SBS6 of de rijdende rechter zou ik zeggen.
Het is jammer dat jullie zijn gescheld niet even opgenomen hebben met bijv. een videocamera verstopt in een handtas ofzo dan heb je wat meer bewijs.
Een contract wat getekend wordt is altijd voor beide partijen en als het officieel is wordt het in tweevoud opgemaakt en door beide partijen ondertekend, vraag me af of hij het getekend heeft of dat het hele contact straks helemaal niet meer blijkt te bestaan en jullie dus voor leugenaars uitgemaakt zullen worden.

Het is fijn dat je van meerdere mensen weet dat die ook op deze manier bedonderd zijn, zij zouden als getuigen opgeroepen kunnen worden.

Die man is pisnijdig dat jullie weggaan, van die 200 euro p/maand houdt hij zeker 150 schoon over en dat is makkelijk verdiend.
Ik heb ook een shet dus ik weet wat die eet en hoeveel stro ik ervoor nodig heb :)

camillaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 23:22

jaa ik ga mrogen ook zeker!
maar heb zo sterkte drang die klootzak wat aan te doen! ik ben zo kwaad dat hij dit flikt.
is echtr zo klote boer met dollars tekens in zijn ogen gegrafeerd!

sorry voor mijn taalgebruik! maar voel me zo machteloos en ik snap niet dat dit zo gebeuren kan!

ROX1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:22

Zonder dat contract kom je idd niet heel ver jammer genoeg. Dus als je dat niet in handen kan krijgen, kun je er beter zo snel mogelijk weg gaan. Hoe zonde ook van het geld..

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:32

€200,- voor een shetlander in de maand?
Is dat full pension ofzo?

Wij betalen €85,- in de maand voor een haflinger!
Wel zelf voeren, binnen/buiten zetten en mesten.
Maar dat hebben wij onderling met de rest van de stalgenoten opgelost door een stalrooster te maken.
Zo moet ieder minstens 3x per week naar stal komen om te voeren of binnen/buiten zetten.
Mesten van stal en wei is wel iets wat je zelf moet doen, en de één doet dat elke dag en de ander 1x in de week.
Moet je zelf weten!

Nu even terug te komen op de topic,
kan je ouders niet met hem praten.
Hij is diegene die zich ook aan de afspraak moet houden en niet alleen jullie!
Als jullie je altijd netjes heb gedragen en aan al zijn regeltjes heb gehouden moet hij jullie je borg terug geven.

Ik wens jullie heel veel suc6 met het verhuizen van jullie Shet en met jullie stalbaas!

camillaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 23:54

@mona14

ik heb al zovaak gebeld nu of gesprekken aan proberen te gaan en mijn moeder ook..
voor zo een man is gewoon geen woord te verzinnen.

het poedersuiker vind ik dat ik niks heb om hem bang te maken, ik dacht zelf eraan om met de politie te dreigen maar ik weet niet of die man daar van afscrhitk want ik denk zelf ook niet dat de politie moeite doet.. dat doen ze namelijk nooit.

en het stalgeld is zo veel omdat ik niks anders kon vinden! en het was een nood plek waar ik het snelst heen kon en tegelijk samen kon blijven met andere meiden van de vorige stal!

1 van die meiden is nu trouwens ook weg, en dat is ook zo fout gegaan! hij vertikte het om haar paard weg te laten gaan. ze mocht gewoon niet weg want hij zou zogenaamd eerst moeten overleggen maar wtf met wie? het is haar paard! zij heb ook niks van het geld terug gehad..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:56

Ik denk niet dat de politie hier zijn handen aan gaat branden, die houden zich bezig met misdrijven en bemoeien ze zich niet met dit soort gerechtelijke geschillen. Want jij kunt wel naar de politie gaan met dit verhaal, maar je zult echt aangifte moeten doen. En aangezien je geen aangifte kan doen (je zegt pas op per 1 december en dan moet hij pas de borg terug betalen) heb je geen poot om op te staan.
Je zou het via de rechtsbijstand kunnen spelen, maar daar gaat weer op wat Ibbel al zei:

Ibbel schreef:

Dat gaat veel meer kosten dan die 200 euro, en sowieso handelen ze geloof ik al niet bij geschillen onder de 250 euro, omdat de uiteindelijke kosten vele malen hoger zijn.