Hoeveel gewicht kan een neuswiel hebben?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Hoeveel gewicht kan een neuswiel hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 11:57

Een vraag aan de techneuten en trailerhandelaren cq - bouwers :) .

Mijn mentrailer, dus een trailer met een koetsframe voorop, klapt door zijn neuswiel heen wanneer ik de trailer afkoppel van de auto, dus wanneer pony eruit is maar de marathonwagen van ca 225 kg, er nog op staat.
Ik zou echter graag op sommige dagen de wagen er op willen laten staan met een afdekzeiltje, omdat ik de dag erna er weer mee weg wil en ik het op en afladen van de wagen niet alleen kan doen.

Eigen gewicht van de trailer, een Sluis Mondriaan, is ca 850 kg.

Zou een neuswiel dat extra gewicht van 225 kg normaal gesproken moeten kunnen hebben, en heb ik dus gewoon een slecht neuswieltje of is geen enkel neuswiel bestand tegen dat extra gewicht voor op de mentrailer? Dan hoef ik er namelijk ook geen nieuwe op te laten zetten ;) .

Keet

Re: Hoeveel gewicht kan een neuswiel hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:12

Is er niet een bout doorgedraaid oid? Zou hem even na laten kijken.
Neuswiel zou het moeten kunnen hebben natuurlijk, zeker bij een mentrailer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:14

We zien er niets geks aan qua gebreken :n . Zonder wagen erop houdt hij zich prima.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:29

normaal moet een opklapbaar neuswiel het gewicht wel kunnen hebben wat je kan controleren of vergrendeing van het wiel goed uitkomt en niet is vol met uitgedroogt vet zit dan heb je kans dat hij erdoor klapt anders kun je ons altijd bellen voor uitleg

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:42

Ik heb er totaal geen verstand van,maar wij hebben net een nieuwe bockmann koetsen trailer en ik kan de kar er gewoon op laten staan als de auto ervoor weg is.Kijk maar.

Afbeelding

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:59

of als de koets erop staat is ligt de auto ligt iets lager dan normaal dan zonder koets dan heb je kans dat de vergrendeling van het neuswiel op het randje zit oplossing neuswiel hoger monteren

Tichla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:12

Wij hebben dit ook met onze koetsentrailer, maar alleen als het geheel iets geknikt staat, dus als de auto iets lager staat dan de trailer (dan krijg je dus hetgene zoals geka hierboven zegt)
Bij ons gebeurd dit dus als ik mijn trailer in de schuur zet en de auto nog buiten staat (en dus iets lager staat): onze oplossing: iets verder de schuur in rijden zodat het geheel weer helemaal vlak staat bij het loskoppelen :)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:18

Met een verzwaard neuswiel zou je het gewicht moeten kunnen hebben hoor ;)
Er zijn werkelijk veel verschillende soorten neuswielen, maar het hangt zeker af wat voor neuswiel je erop hebt zitten nu ;)
Je mag ons altijd mailen of bellen hoor voor tips en advies, maar dat weten jullie hier inmiddels al wel neem ik aan :D