Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lindalieneke schreef:Serendip90 schreef:als de verkopende partij de wil heeft om te verkopen en er een overeenstemming is bereikt :p
Dan heb je iets GEkocht
Serendip90 schreef:als de verkopende partij de wil heeft om te verkopen en er een overeenstemming is bereikt :p
Tasserd schreef:Serendip90 schreef:als de verkopende partij de wil heeft om te verkopen en er een overeenstemming is bereikt :p
Dan is er een overeenkomst tot stand gekomen, met daaruit verplichtingen voor beide partijen. Partij 1 moet het goed afleveren, partij 2 moet hier de tegenprestatie voor leveren, d.w.z. het geld betalen.
Eigendomsoverdracht vindt plaats op het moment dat het goed daadwerkelijk overhandigd is. Jij bent dus eigenaar en verantwoordelijk ervoor tot het goed in handen komt van de koper.
Wat veel gebeurt is dat er verzonden wordt op het risico van de koper, om dit te voorkomen.
(wat eigenlijk best dom is...) maar als ik met iemand een OVK heb, dan is het voor mij ook echt "verkocht" met allebei nog een prestatie die geleverd moet worden (overdracht en betaling) Serendip90 schreef:Maar ik ga er heel naief vanuit dat allebei hun verplichtingen nakomen(wat eigenlijk best dom is...) maar als ik met iemand een OVK heb, dan is het voor mij ook echt "verkocht" met allebei nog een prestatie die geleverd moet worden (overdracht en betaling)

Het overmaken van het bedrag of het verzenden van het betreffende goed heeft juridisch gezien geen enkele waarde.
Vandaar ook dat bij mij "betaling en levering" even los staan...