Verzekering, wat betalen ze nou wel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Verzekering, wat betalen ze nou wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 22:03

Ik heb echt mijn best gedaan, maar ik kom er niet uit. :( Ik overweeg een verzekering te nemen, en dan vind ik het belangrijk dat er veel dierenartskosten worden vergoed. Een operatie o.i.d. kan ik betalen, dus het is niet noodzakelijk maar bij veel medische problemen misschien wel erg prettig.

Het gaat om een D-pony in de prijsklasse 1500-2000. Dat betekent geloof ik ook, dat er maximaal 2000 vergoed wordt? En welke verzekering moet ik dan nemen als de dierenartskosten betaald worden? En niet alleen de levensbedreigende bezoeken, maar ook gewoon bij kreupelheid? Het gaat me er niet om dat ik geld terugkrijg als ze blijvend kreupel is, zo'n verzekering kan ik namelijk wél overal vinden.

Wie helpt mij verder? :o

Anoniem

Re: Verzekering, wat betalen ze nou wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:12

Het betekent idd dat er max 2000 vergoed wordt per kalenderjaar, overigens kun je je pony ook voor meer of minder verzekeren, alleen maakt dat wel uit voor je premie.

Bij Hippozorg bv moet je dan een uitgebreide basisverzekering kiezen, met uitgebreide ziektekostenverzekering. Goed lezen, er zijn er een aantal, bij vrijwel allemaal komt je op de meest uitgebreide verzekering. Castratie en entingen, en de tandarts moet je wel altijd zelf betalen, dat valt nl onder onderhoud.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:16

ik had vroeger de interpolis wat nou door een ander is overgenomen. alles werd vergoed, behalve als ie omkwam bij een natuurramp.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:16

Een operatie kan je misschien zelf betalen zeg je, maar wat voor andere medische kosten bedoel je dan?

Toevallig heeft mn fjord vandaag koliek, dit is de 2de keer in 7 jaar tijd. Mn shet heeft 3 weken geleden een ongelukje gehad en had snijwonden aan zn achterbenen, AB kuur van de DA.

Maar verder dan de jaarlijkse enting kom ik gelukkig niet.

En dit zijn nog kosten die nog behoorlijk betaalbaar zijn. Dus welke andere dierenartskosten wil je vergoed hebben?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 22:26

@indianlady, ik kan inderdaad alle medische kosten zelf betalen, maar het kan voordeliger zijn om een verzekering te nemen. De kans is klein dat ze zeer hoge dierenartskosten gaat maken, de kans is veel groter dat de dierenarts af en toe langs moet komen omdat er iets "kleins" aan de hand is. Ik vind het zonde als ik betaal voor een verzekering en vervolgens de dierenartsbezoeken zelf moet betalen omdat ik alleen levensbedreigende dingen uitgekeerd krijg.

Bij Equipe is het geloof ik niet mogelijk om haar tegen alle ziektekosten te verzekeren omdat dit pas vanaf een waarde van 2500 kan. Bij Hippozorg is het geloof ik wel mogelijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:28

En juist die kleine dingen worden niet vergoed :n

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:29

let goed op je eigen risico, vaak 25 procent van het schadebedrag en min. x euro.
Vogens mij was het min. e.r. 250 euro maar dat weet ik niet meer.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:26

IndianLady schreef:
En juist die kleine dingen worden niet vergoed :n

Hier hebben de verzekerde paarden een uitgebreide ziektekostenverzekering (equinerisk/Hippozorg) en die kleine dingen worden wel degelijk vergoed :).

Eigen risico is 25% met een minimum van 50 euro per geval. Stel DA komt langs en dat kost 150 euro, dan krijg ik daar 100 euro van terug (112,50, maar 37,50 blijft net onder die eigen risico grens dus wordt 100 euro).

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:45

Ik heb jaren een verzekering gehad van Hippo zorg, net als hierboven.mijn ervaring is dat je met 'mazzel' je jaarlijkse premie er uit haalt, of niet. Ik ben nu aan het opzeggen :)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:48

Ik ben zelf ook verzekerd bij Hippzorg, uitgebreide verzekering en heb tot nu toe alles vergoed gekregen.
Wel inderdaad eigen risico, maar dan nog krijg je een hoop terug.
Hippozorg is bij mij ook altijd vrij snel, dus dat is ook fijn.
Heb dit jaar wel bijna de premie er uit maar voorgaande jaren niet.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:52

Ik ben verzekerd bij EFO

eigenlijk is het heelsimpel,hoe meer je betaald per maand hoe meer je vergoed krijgt

print gewoon alle voorwaarden en pakketten eens uit van alle verzekeraars en streep aan wat jij belangrijk vind en voor de beste ga je. is voor iedereen weer anders

wel is het zo, hoe goedkoper je paard hoe minder interessant is een verzekering denk ik

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:59

Als ik je zo hoor zou ik helemaal niet verzekeren, wat je maandelijks aan premie betaald kun je dan beter sparen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:01

de ziekte kosten verzekering dekt alleen dat, wat je in de basis verzekering ook gedekt hebt.

Als je wil dat alle kleine dingetjes incl kreupeligheden ook vergoed worden zal je je pony uitgebreid moeten verzekeren, dus ook afkeuring door blijvende ongeschiktheid voor de sport.

Bij de goedkopere basisverzekeringen is een ziektekostenverzekering meestal weggegooid geld omdat ze bijna nooit uitkeren. (de meeste dingen vallen nl niet onder de basisdekking).

Een aantal verzekeringen hebben ook een beperkte ziektekostenverzekering, hiermee worden alleen (doorverwezen) kliniekbezoeken vergoed.

Mijn paard was destijds verzekerd voor €2500 en die heeft de laatste jaren heel veel blessureleed gehad wat uiteindelijk leidde tot afkeuring, de premie heb ik er driedubbeldik uitgehaald tijdens zijn ziekte, ik was overigens beperkt ziektekosten verzekerd.
Als je pony gezond en jong is kan je ook een spaarpotje maken en daar elk jaar de verzekeringspremie in storten. Ik zie nl dat verzekeringen hun dekkingen aardig aan het uitkleden zijn namelijk.

Oh en als het lukt, premie jaarlijks betalen, is een berg geld in een keer maar spaart zeker een paar tientjes per jaar uit.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:03

Mijn paard is bij Efo verzekerd, A tarief uitgebreid plus. Ik betaal 150 euro eigen risico, daarna wordt iedere behandeling voor 80% vergoed. Ik betaal ook wel veel aan premie, maar heb hem er dit jaar zeker al dubbel en dwars uit.
Ik heb namelijk een leuke clown, die gezellige grapjes uithaald die resulteren in DA rekeningen.... Beetje jammer, maar ben zeker wel blij dat meneer verzekerd is.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:06

[quote="ingvdh"
Oh en als het lukt, premie jaarlijks betalen, is een berg geld in een keer maar spaart zeker een paar tientjes per jaar uit.[/quote]

Juist niet in 1x per jaar betalen. Als je per maand betaald en je paard blijkt bijvoorbeeld in Februari blijvend ongeschikt en je koopt hem terug van je verzekering. Dan stopt het betalen ook. Als je net in Januari voor een heel jaar betaald hebt, dan is dat dus weggegooid geld. Iemand in mijn omgeving had dat ook. Die heeft en haar paard terug moeten kopen en is dus eigenlijk een heel jaar aan premie kwijt.

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:10

Ik heb het net andersom.....ik heb mijn paard verzekerd voor kliniek kosten, dus eventuele operaties e.d.
Dat af en toe de dierenarts moet komen kan ik makkelijk betalen, maar een opname in een kliniek of operatie is wel even iets anders. Mijn paard heb ik met 3 jaar gekocht, en gewoon verzekerd, dus basis verzekering. Toen hij 5 was kreeg hij levensbedreigende koliek, dus meteen naar de kliniek, geopereerd, week op de kliniek gestaan, op de intensive care, daarna thuis nog nazorg. Totale kosten.....DUIZENDEN euro's. Dat hakte er flink in, maar godzijdank is hij helemaal hersteld, en liep hij na een half jaar alweer in de wedstrijden. Nu heb ik dus mijn beide paarden verzekerd voor kliniek kosten (plus basis uiteraard). Beide zijn wel voor minimaal 5.000,-- verzekerd. Ik ben op deze manier verzekerd bij Hippo en dat kost me ca 30,00 per paard.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:13

ellend schreef:
Ik heb het net andersom.....ik heb mijn paard verzekerd voor kliniek kosten, dus eventuele operaties e.d.
Dat af en toe de dierenarts moet komen kan ik makkelijk betalen, maar een opname in een kliniek of operatie is wel even iets anders. Mijn paard heb ik met 3 jaar gekocht, en gewoon verzekerd, dus basis verzekering. Toen hij 5 was kreeg hij levensbedreigende koliek, dus meteen naar de kliniek, geopereerd, week op de kliniek gestaan, op de intensive care, daarna thuis nog nazorg. Totale kosten.....DUIZENDEN euro's. Dat hakte er flink in, maar godzijdank is hij helemaal hersteld, en liep hij na een half jaar alweer in de wedstrijden. Nu heb ik dus mijn beide paarden verzekerd voor kliniek kosten (plus basis uiteraard). Beide zijn wel voor minimaal 5.000,-- verzekerd. Ik ben op deze manier verzekerd bij Hippo en dat kost me ca 30,00 per paard.

ja idd en daarvoor ben ik ook uitgebreid verzekerd bij hippozorg
en omdat mijn paard in een ruinengroep op de wei staat en ik al wat schade op andere paardjes voorbij heb zien komen

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:34

Mijn pony kreupelde een tijdje geleden. Ik ben verzekerd bij Bierum paardenverzekeringen voor max 2000 euro per jaar. Ik hoef alleen maar voorrijkosten te betalen (45 euro) en verder geen rekening gehad! Hij heeft antibiotica en pijnstilling gehad.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:37

Ik heb Equipe paardenverzekeringen erg hoog staan.
Zij vergoeden namelijk ook alternatieve zorg zoals fysio etc.
Idd altijd een eigen risico.
Bij Equipe zit je dan aan je basisverzekering met een bij lopende ziektekostenverzekering.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:44

Ik ben ook erg te spreken over Equipe. Mijn pony staat voor 2500 in de verzekering en dan mag ik voor 2500 per kalenderjaar "verspijkeren" aan dierenartskosten. Ik heb 2 x een paard moeten afkeuren (1 x door een ongeval en 1 x een miskoop). In beide situaties geen enkele discussie gehad.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:28

liedjuh2 schreef:
Oh en als het lukt, premie jaarlijks betalen, is een berg geld in een keer maar spaart zeker een paar tientjes per jaar uit.

Juist niet in 1x per jaar betalen. Als je per maand betaald en je paard blijkt bijvoorbeeld in Februari blijvend ongeschikt en je koopt hem terug van je verzekering. Dan stopt het betalen ook. Als je net in Januari voor een heel jaar betaald hebt, dan is dat dus weggegooid geld. Iemand in mijn omgeving had dat ook. Die heeft en haar paard terug moeten kopen en is dus eigenlijk een heel jaar aan premie kwijt.

Het restant krijg je gewoon teruggestort mocht het paard eerder overlijden. Tenminste dat is mij overkomen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 15:44

Bierum is een goede tip! Ik heb gebeld en voor €335 per jaar is ze uitgebreid vergoed, ook voor een hoestje of een hechting.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:03

Kijk, dat bedoel ik:-)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:32

als je je paard halverwege een betaald jaar verkoopt of komt te overlijden dan krijgje voor resterende deel gewoon je geld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:35

Bierum is zeer goed! Mijn pony is er verzekerd,gaan altijd naar onze vaste kliniek en enige wat ik betalen hoef is 21 euro consult de rest wordt allemaal vergoed!