verhogen vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SunNDLM

verhogen vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 09:46

Na heel bokt en google te hebben afgezocht en niks te hebben gevonden, mijn 'probleem' op bokt.

Wij hebben momenteel een klein vrachtwagentje waar 3 pony's (1.15 m) en een kar in passen. Deze vrachtwagen is ongeveer 2.00 m hoog.
Naast de kleine pony's heb ik ook nog mijn pony's van 1.50 m. Deze heeft echter door een ongeluk op de trailer in het verleden nogal moeite met laden en we vinden de vrachtwagen te laag.

Nu hebben we twee opties om met de grote pony op pad te kunnen (momenteel lenen we trailers maar dat is uiteraard niet ideaal):

- Een trailer kopen en vrachtwagen houden
voordeel: relatief goedkoop in aanschaf en onderhoud
nadeel: afhankelijk van ouders ivm auto en zelf geen E rijbewijs

- Bak van vrachtwagen verhogen
voordeel: geen E rijbewijs nodig dus zelfstandig
nadeel: kosten(???)

Mijn vraag is of iemand mij iets kan vertellen over het verhogen van de vrachtwagen (aluminium bak). Is dit mogelijk en hoeveel kost dat ongeveer?

Bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:53

Jij vindt de bak te laag, maar vindt de pony dat ook?? Heb je dat proefondervindelijk vastgesteld?

Verhogen kan wel, maar afhankelijk van de netheid waarmee het gebeurt, ben je vrij snel 3000-5000 euro verder. Dat zijn vooral uren, dus als je zelf handig bent, kan het voor (veel) minder.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 10:06

Daar heb je inderdaad een punt ikke maar op oudere, lagere, donkere trailers laad ze ook niet dus echt alleen op trailers met een witte binnenkant en 2.20 m hoog. Natuurlijk heeft ze 50 cm voor haar hoofd maar aangezien de klep redelijk steil is ben ik bang dat ze wel d'r hoofd stoot als ze laad.

Maar je hebt zeker een punt. Ik zal eens overleggen met m'n ouders of het het niet een keer kunnen proberen haar te laden.

josie

Re: verhogen vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:45