trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimpino

trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:42

hallo mensen.

mijn paard vertikt het echt om in de trailer te gaan hij gaat steigeren hangen via de zijkant onderuit te komen, hij doet er alles voor om er niet in te gaan,
we hebben ook al geprobeerd dat ie niet via de zijkant weg kan maar het lukt gewoon niet !!
iemand suggesties ??

Flo123

Re: trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:16

Waar zit je precies? Ik wil je wel helpen en het probleem voor je oplossen!? Ik heb veel ervaring met laadproblemen en doe ook een opleiding voor gedragstherapeut voor paarden. Als je interesse hebt, op mijn website kan je ook meer info vinden. Je mag altijd pb-en als je vragen hebt of eventuele referenties van andere bokkers wilt!!
Succes!

kimpino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 23:09

Tilburg dat is ver maar heb je mischien een tip want zaterdag heb ik een wetstrijd en ik heb ook gelezen dat je geen zweep moet gebruiken

x_dwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:07

Er de tijd voor nemen, als je gaat stressen/slaan wil hij al helemaal niet meer. En RUSTIG rijden als hij erin staat, veel paarden willen de trailer niet in door een nare ervaring (kan ook te hard rijden zijn) :)

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:10

Zo van een afstand is het moeilijk om te weten waar het probleem ligt en zo tips te geven zodat hij er wel in gaat. Geduld en rust is het belangrijkste, ga geen geweld gebruiken of hem dwingen de trailer in te gaan want dan maak je het probleem alleen maar erger en zal het die keer erop alleen nog maar langer duren voor hij erop gaat! Als het niet lukt zou ik je wedstrijd maar afzeggen en zorgen dat het probleem eerst opgelost word. Het is ontzettend balen maar je wil ook niet gestresst op wedstrijd toch? En voor er ongelukken gebeuren (met jou of je paard). Mocht je nog hulp willen, ik kom het nog steeds graag voor je oplossen!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:15

ik had hetzelfde probleem. je moet vooral niet gaan stressen en geweld gebruiken, wat vaak wel gebeurd omdat er tijddruk is, en je paard daarna alleen nog maar banger voor de trailer wordt. je kunt het beste eerst langs de klep lopen steeds iets dichter bij en als hij een voetje op de klep zet meteen rust geven. zo weet hij dat als hij op de trailer staat hij rust krijgt. werkte bij alle twee mijn pony's erg goed, hij loopt er nu in zonder touw of iets :) als het echt heeel dringend is kun je altijd nog een "slaapspuit" gebruiken, maar lijkt me niet echt handig voor een wedstrijd :D

kimpino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 18:43

Nou ze liep er eerst altijd in maar zodra ze een voet erop heeft begint ze al te steigeren en hangen we hebbe ook al heprobeert voetje voor voetje maar de laatste been komt er tog egt niet in ze vind het egt niks terwijl ze eerst altijd erop liep en toen hadde we der van de wei afgehaald voor de trailern toen was het afgelopen ze trekt ook alles kapot halsters touwen

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:12

het klinkt alsof ze heel bang is voor de trailer, misschien kun je de trailer in de wei zetten en haar daar voeren? dan eerst het voer op de klep leggen en elke dag een stukje verder de trailer in. mijn pony trok ook alles kapot, maar met heel veel oefenen is het goed gekomen! ik denk alleen niet dat je in een week tijd je pony de trailer in krijgt zonder geweld. succes ermee!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:17

Ik heb laatst een cursus trailerladen gedaan met mijn paard omdat het laden een drama was.
Nu gaat het goed, na één sessie van 2 uur liep ze er zo in en uit.
Vandaag nog weer zelf geoefend en weer liep ze er zo in, echt een wereld van verschil.
Bij deze mevrouw heb ik de cursus gevolgd:
http://www.begrijpjepaard.nl/

kimpino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 08:58

Nou ja pony ze is bijna 1,70 dus ik denk dat ik tog maar voor een cursus ga datdat het beste is voor me paard en voor mij natuurlijk ook

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:12

ik heb ook een verzorgpony die zooooo eigenwijs is met trailerladen ! we zijn op cursus geweest bij Annemarie van der Toorn die ons oefeningetjes liet doen, dit moesten we heel vaak herhalen. dit eenmaal gedaan ging hij er in 30 sec in (de keren ervoor min. 1 uur). toen hebben we de oefeningetjes minder vaak geoefent, wat een domme fout is geweest, waardoor die nu weer ontzettend lastig is met het inladen. hij heeft er de laatste keer 3 uur en een kwartier over gedaan ! en dan moesten wij nog wel zijn voetjes 1 voor 1 optillen en op de laadklep zetten.
de bedoeling is nu om zo veel mogelijk weer de oefeningetjes te doen en veel met de trailer weg te gaan. Lukt dit niet, dan gaan we weer een afspraak maken met Annemarie ! haha..

ik hoop dat je er eigenlijk wat aan hebt, dit is een beetje een lang verhaal eigelijk, hihihi :')

kimpino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 20:47

Vandaag heb ik mijn. Wetstrijd gehad en met heengaand laden ging echt siper slecht we hadden de trailer nast een schutting gezet met een dakje erop en de andere kant een andere trailen ze begon te steigeren er wou gewoon over de schutting heenspringen met terugsgaan ging het beter maar ze springt de trailer in ze wil niet over de klep lopen denk ik

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:12

Hoi,

ook ik raad je aan om een leerling van 2 moons te regelen.
www.2moons.nl voor meer info.. dan los je het probleem helemaal op en kun je daarna veilig en rustig je paard netjes op de trailer krijgen..

succes..