Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moyra schreef:Het is inderdaad zo dat het paspoort eigenlijk op stal/bij de stalhouder hoort.
Een paspoort is geen eigendom bewijs en hoort (eigenlijk) ten alle tijden bij het paard te blijven.
loempia93 schreef:moyra schreef:Het is inderdaad zo dat het paspoort eigenlijk op stal/bij de stalhouder hoort.
Een paspoort is geen eigendom bewijs en hoort (eigenlijk) ten alle tijden bij het paard te blijven.
Dat geloof ik best.
Heb echter nog nooit meegemaakt dat een staleigenaar de paspoorten van mijn paarden wilde.
Ook al is het geen eigendomsbewijs, ik zou me er ook niet fijn bij voelen!
linda_arnold schreef:Het is volgens mij inderdaad zo dat paspoorten officieel bij een pensionhouder horen te zijn, al vind ik dit nog steeds eigen keus. Als jij wekelijks met je paard/ pony naar les/wedstrijden gaat met de trailer............mag je wekelijks bij je pensionhouder aan de deur staan om te 'leuren' om je eigen papieren.![]()
Ik denk dat hij best met een kopie kan volstaan.......
mirgino schreef:linda_arnold schreef:Het is volgens mij inderdaad zo dat paspoorten officieel bij een pensionhouder horen te zijn, al vind ik dit nog steeds eigen keus. Als jij wekelijks met je paard/ pony naar les/wedstrijden gaat met de trailer............mag je wekelijks bij je pensionhouder aan de deur staan om te 'leuren' om je eigen papieren.![]()
Ik denk dat hij best met een kopie kan volstaan.......
ik heb hier nog nooit van gehoord, en op geen van de stallen in mijn omgeving is dit zo.
wat zou de stalhouder moeten doen met het paspoort?,ik denk eerder dat hij het hebben wil als stok achter de deur voor wanbetalers![]()
gewoon zeggen dat je pad gaat met je paard en je het nodig hebt,en dan thuis bewaren, maar hij hoort het eigenlijk gewoon te geven als jij daarom vraagt.
ik vind het erg raar.
Citaat:2. Mag ik in plaats van het originele paardenpaspoort ook een kopie daarvan bij mijn paard laten?
Nee, de EU-verordening bepaalt dat het originele paspoort bij het paard moet zijn, ook als het paard niet bij de eigenaar zelf gestald is, maar bijvoorbeeld in een pensionstal. In die gevallen verdient het aanbeveling om schriftelijk vast te leggen op welke datum het paspoort van een bepaald paard is overhandigd aan welke persoon. Zowel degene die het paspoort afgeeft als degene die het in ontvangst neemt ondertekenen deze verklaring.
Evelli schreef:http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=pmmkBsHs ... EcBdBgBVDNCitaat:2. Mag ik in plaats van het originele paardenpaspoort ook een kopie daarvan bij mijn paard laten?
Nee, de EU-verordening bepaalt dat het originele paspoort bij het paard moet zijn, ook als het paard niet bij de eigenaar zelf gestald is, maar bijvoorbeeld in een pensionstal. In die gevallen verdient het aanbeveling om schriftelijk vast te leggen op welke datum het paspoort van een bepaald paard is overhandigd aan welke persoon. Zowel degene die het paspoort afgeeft als degene die het in ontvangst neemt ondertekenen deze verklaring.
maar ga nog wel eens op pad met de pony's en wil niet elke keer om mijn paspoort te hoeven vragen. Bewaar ze thuis wel