Paard schopt op de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bucas

Paard schopt op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 11:12

Hoi allemaal,

Mijn merrie gaat regelmatig mee op wedstrijden maar de heenreis is toch wel redelijk een probleem...

Onderweg zit ze regelmatig tegen de achterklep aan te schoppen... Terugreis geen probleem... Longeren van te voren helpt een beetje, maar ook niet super..

We rijden al super voorzichtig en het is ook niet dat ze de trailer niet op wil o.id.

Iemand suggesties?

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:18

Wat is de rede dat ze schopt?
Boos? ongeduld? angst?
Heeft ze hooi op de trailer?
Hoe ver is de gemiddelde trailer rit?
Heeft ze transport beschermers om op de trailer?
Zo`ja zijn ze goed passend en zitten ze na de rit nog steeds goed?

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 11:23

Eindeloos schreef:
Boos? ongeduld? angst?

Gemiddeld een ritje van kwartier/halfuur, ze heeft hooi op de trailer.. De reden weten we niet precies, we vermoeden dat ze gewoon echt ongeduldig/energiek is...

Ze heeft voor beschermers om, achter slaat ze ze dr af..

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:25

Bucas schreef:
Eindeloos schreef:
Boos? ongeduld? angst?

Gemiddeld een ritje van kwartier/halfuur, ze heeft hooi op de trailer.. De reden weten we niet precies, we vermoeden dat ze gewoon echt ongeduldig/energiek is...

Ze heeft voor beschermers om, achter slaat ze ze dr af..

Heb je het wel eens geprobeerd zonder beschermers?
En gaat ze direct na het laden schoppen?

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 11:29

Ze heeft voor beschermers om, achter slaat ze ze dr af..[/quote]

Heb je het wel eens geprobeerd zonder beschermers?
En gaat ze direct na het laden schoppen?[/quote]

Ja ook al geprobeerd.. ze begint als we stil staan een beetje heen en weer te lopen en als we rijden begint ze echt te schoppen...

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 09:21

Iemand?

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:34

hmm ik kan je hier helaas niet echt bij helpen.

Wij hebben een draak van een veulen gehad dat als 2,5 jarige ook zat te trappen in de trailer maar dan met het voorbeen.
Was bij haar pure verveling/aandacht, nergens bang voor.
Het liefst wil je zulk gedrag negeren maar omdat ze opgeven moment bijna het voordeurtje er uittrapte onderweg is mijn vader (gecontroleerd) hard op de rem gaan staan zodat ze haar evenwicht wat verloor als ze tegen het deurtje aan trapte.
Daarna vond de merrie het toch verstandiger om op 4 benen te blijven staan.

Maar goed dit was voor ons een "nood" ingreep waarbij het om het voorbeen ging en om een paard dat voor de duivel nog niet bang was.

Ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden!

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 10:55

Oke jammer!

kleinvosje

Re: Paard schopt op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:58

Mijn merrie schopt ook tegen de klep. Vooral op langere rechten stukken, dan verveelt ze zich denk ik gewoon. Ze doet het niet als er een paard naast staat.

Zolang ze niet te hard trapt en niet teveel heen en weer beweegt, laat ik het gaan. Als ik meer geluiden hoor, doe ik inderdaad ook iets harder remmen dan gewoonlijk, zodat ze haar evenwicht even opnieuw moet vinden.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:30

bij mij hetzelfde probleem.
Maar mijn paard gaan we binnenkort van Hongarije naar Ned. rijden dus dan is het wat minder fijn als ze constant loopt te trappen etc.
We hebben inmiddels al een aantal proefritjes gemaakt als training aangezien ze trailerrijden niet gewent is, elke keer komt ze er bezweet vanaf en maakt tijdens de bochten behoorlijk wat lawaai.

Ze staat overigens op een 1,5 trailer, we hebben het idee dat ze teveel ruimte heeft maar na wat zoeken hier las ik dat het juist beter is dat ze de ruimte hebben om hun evenwicht te behouden?

Heb je een raampje in de trailer? dan zou ze mee kunnen kijken en dan zich van tevoren al kunnen voorbereiden op de bochten??

Ik heb haar aan 1 touw aan de borst stang vast maar heb het idee dat dit niet echt helpt voor haar, is het een idee om aan de zijkanten iets te creëren waardoor ze aan 2 touwen aan beide kanten van het halster vast staat en dan wat strakker?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:27

Ik ben juist van een ruime 1,5 naar een 2-paards gegaan, daarmee had mijn paard veel meer steun in de bochten, en werd ze meteen al een stuk rustiger. Helaas niet altijd helemaal stil, maar goed, ik heb het geaccepteerd en zorg dat ik altijd mijn handen goed aan het stuur hou.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 16:15

kleinvosje schreef:
Ik ben juist van een ruime 1,5 naar een 2-paards gegaan, daarmee had mijn paard veel meer steun in de bochten, en werd ze meteen al een stuk rustiger. Helaas niet altijd helemaal stil, maar goed, ik heb het geaccepteerd en zorg dat ik altijd mijn handen goed aan het stuur hou.

Met of zonder tussenschot vervoer je hem nu?

We hebben een Westfalia met een groot voorraam erin, dus ze kan het wel zien..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:26

Met tussenschot!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:15

Reageer toch even in dit oudere topic.
Van de week reed ik met mijn auto achter mijn trailer mee naar wedstrijd en zag iets waar ik niet zo heel erg blij mee ben ;(

Mijn merrie is een echte merrie dus het gedrag past ook wel bij haar maar zie het liever niet natuurlijk.
Je voelt het tijdens het rijden erg goed dat ze bewegelijk is op de trailer maar heb nu ook gezien dat ze zich gewoon tegen de linkerwand aan beukt om zo maar te zeggen. Ook trapt ze zo nu en dan tegen de klep, moet wel zeggen dat dit vaak na bochten of drempels is ( hoe zacht je ook rijd) ik denk dat dit haar manier is om kenbaar te maken dat ze het er niet mee eens is haha.

Ze staat op een 1,5 paards met een goed gevuld hooinet.

Mooiste is dat ze dus ene moment gewoon met de oortjes naar voren naar buiten gluurt met een pluk hooi en 1 tel later pats lel naar achter.

Heb al een zitten denken om iets te vinden waarmee ik de ruimte kleiner kan maken dmv bijvoorbeeld een stang in de lengte (van borst naar bilstang) zodat ze niet meer zo naar links hoeft te hangen.

Suggesties?