trekpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

teugeltje

trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:29

Was even rond aan het kijken en toen kwam ik dit filmpje tegen www.youtube.com/watch?v=VkJv3Rdi3HU
Ze zijn allemaal zo groot daar die paarden in dat filmpje...is dat een specifiek trekpaarden ras?
Wow vindt ze wel énorm gaaf <3
Dat paard eet gemiddeld 1 pak kuil weg in de wk :=

troi

Re: trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:39

Dit is volgens mij een vlaams paard. Ik weet niet of ze allemaal zo groot zijn trouwens.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 14:52

Volgens mijn ook idd vlaams paard <3 kwam ook dit filmpje tegen http://www.hippotv.tv/video/ras-de-kijk ... aams-paard

Het lijkt me het ideale paard lekker veelzijdig all in one :)* vond het geweldig filmpje!

Zijn er mensen hier op bokt die ervaring hebben met dit ras?
Bedoel hier mee de verschillen? en ervaringen?karakter van het Vlaams paard? in verhouding met een "standaard trekpaard"Ardenner"het belgische trekpaard?"

Nou hoorde "ik in het filmpje dat het Vlaams paard ouder wordt en óók beter kunnen draven en een langer uithouding vermogen hebben dan het "belgische trekpaard"
Nou heb ik wél ervaring "met het standaard trekpaard" waar je vaak tegen aan loopt is hoop gedoe met die sokken,mijten,mok en rap,gauw bezweet in de stal...hebben ze nog niks gedaan,
lijkt wel"of ze dan in een sauna hebben gestaan zo overheersende zweetlucht :(:)
Ik noem belgische trekpaarden de buldogs onder de paarden....niet te lang en te snél daar wordt je moe van := veder vindt ik het geweldige paarden <3 alleen de gemiddelde pension stal :evaw: ziet je liever gaan als komen.

Zou het Vlaamse paard óók zo" braaf op stal" zijn? of is het vlaams paard ook zo'n ras typische schuurde d.m.v puien en muur en deur moeten ontgelden wat vaak voorkomt bij het belgisch trekpaard?

Heeft dit Vlaamse ras ook vaak last van hun benen? bedoel hier mee...mok,mijt,rap?
Kan je het Vlaamse paard uit de hand bekappen of moeten ze ook in een hoefstal zoals gemiddeld trekpaard?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het Vlaams paard en wat je er zo nu en dan mee doet?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:25

Hier lopen al verschillende topics over:
[VN] Titel werelds hoogste paard bekend toegekend aan Big Jake en [RPA] Mensen met een Vlaams paard?

@teugeltje: ik heb inmiddels wat ervaringen met het ras. Ik ben bij verschillende fokkers gaan kijken, en me verdiept in de historie van het Vlaamse Paard. Je kunt heel veel informatie vinden op de website van het Vlaams Paard: www.vlaamspaard.be. Ook staat er heel veel informatie op de site van Stal Talpe: www.staltalpe.be. Roger Talpe is degene die als eerste het Vlaams Paard weer terug bracht in Europa.
Wat bekappen betreft, het is even zoeken naar een hoefsmid die het überhaupt wil doen. Het liefst bekappen ze dan met zo'n 'stalletje' (weet niet hoe het heet).

@troi: ze worden niet allemaal zo groot hoor... Heeft met nogal wat factoren te maken.

Ik zak trouwens even temmen, want dit hoort hier niet thuis.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:01

JA' zo'n stalletje heet "hoefstal"
Sorry wist niet dat er hier al' topics over waren....mijn nieuwsgierigheid ging me even de boven...vandaar mijn enthousiasme over dit ras het Vlaams paard ;)

Paris_

Re: trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:03

Wát een joekel...
Daar heb je een ladder voor nodig om d'r op te komen... _O- (Als ze erop rijden.. ;) )

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:10

Omdat dit topic niet op de juiste plaats staat en omdat er al meerdere topic hierover geopend zijn hier een slotje.