Spoedvraagje, realistisch om geld terug te vragen voor chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Spoedvraagje, realistisch om geld terug te vragen voor chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 02:30

Ik zit even met een beetje een lastig vraagje. Ik heb een ruime maand terug nieuwe jodphurs gekocht bij de divoza, maar afgelopen week heb ik ze al terug gebracht voor reparatie. Nu ben ik vanmorgen gebeld dat ik nieuwe jodphurs mag of mijn geld terug, zou erg graag dezelfde jodphurs weer nemen, maar nu kreeg ik vanmiddag een belletje dat ze nergens in Nederland meer in mijn maat beschikbaar zijn, en dat ik wel andere jodphurs mag uitzoeken in diezelfde prijsklasse, en ik zou morgen even langsgaan.
Nu is het probleem dat ze cognac bruin waren, en ik nieuwe chaps heb gekocht die er redelijk bij pasten. Probleem is dat ik mij totaal niet getrokken voel tot normale bruine jodphurs -die ook nog enigszins bij de chaps zouden passen-, maar dat er geen jodphurs in vergelijkbare prijsklasse in die kleur verkrijgbaar zijn. Mijn vader zei dat het helemaal niet raar zou zijn als ik mijn geld zou terugvragen voor de chaps, het is niet mijn schuld dat de jodphurs kapot zijn gegaan en nu niet meer verkrijgbaar zijn. Maar is dit wel helemaal reëel, want de chaps zijn immers buiten de ruilperiode? Wat vinden jullie? :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 02:38

Ik denk niet dat het mogelijk is... Jij kunt er niks aan doen dat de jodphurs kapot zijn, maar hun kunnen er ook weer niks aan doen dat jij chaps hebt gekocht die bij de oude pasten en er nu geen jodphurs meer zijn die daar bij passen...

Ruilen tegen chaps in een andere kleur, als ze nog niet gebruikt waren, dat had denk ik niet zoveel uitgemaakt, maarja als ze jou je geld teruggeven en gebruikte chaps terugkrijgen... Verkopen kunnen ze niet meer.

Zijn de jodhpurs in die kleur ook niet online te bestellen, of belgie, duitsland oid? Aangezien je wel je geld terugkrijgt voor de jodphurs..

RusselNuwell

Re: Spoedvraagje, realistisch om geld terug te vragen voor chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 02:44

Nouja, opvallende vind ik juist dat ze op de website niet als uitverkocht staan, terwijl ze volgens de medewerkster echt landelijk uitverkocht zijn. Ik ga er zeker wel even achter aan of ze wellicht nog geïmporteerd kunnen worden, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor je reactie :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 02:46

Welke maat heb je? Ik wil best even vragen of ze nog in ''mijn'' maat te krijgen zijn :Y)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:01

Als ze zelf al aanbieden om geld terug te geven, hoe moeilijk wil je het dan nog maken?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:11

Is het dezelfde winkel geweest waar je chaps vandaan komen? Dan zou je het evt. op goed geluk dat je een meedenkende en bevoegde medewerker treft altijd kunnen proberen. Maar het blijft buiten de termijn dus als nee gezegd wordt is dat hun goed recht.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:14

DeHP schreef:
Als ze zelf al aanbieden om geld terug te geven, hoe moeilijk wil je het dan nog maken?

Het gaat om de chaps.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:16

Bienotje schreef:
Is het dezelfde winkel geweest waar je chaps vandaan komen? Dan zou je het evt. op goed geluk dat je een meedenkende en bevoegde medewerker treft altijd kunnen proberen. Maar het blijft buiten de termijn dus als nee gezegd wordt is dat hun goed recht.

Een beroep doen op hun redelijkheid werkt idd nog wel eens. Ze willen je natuurlijk ook graag als klant houden. Wij hebben ook wel eens om verschillende redenen buiten de ruilperiode geruild (als winkel). En als je chaps nog in nieuwstaat zijn, helpt dat ook.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:18

Misschien bij een andere ruitersportzaak kijken of desbetreffende jodphurs verkoopt? Dat Divoza ze niet meer verkoopt, betekent niet dat een andere ruitersporzaak ze niet in hun assortiment zou kunnen hebben.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:20

De chaps mankeren dus niets? Dan moet je weten dat de winkel jou niet verplicht is geld terug te geven. Een beroep op redelijkheid kan altijd, maar ga er maar niet vanuit.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:22

Een nette ruitersportwinkel zou op je verzoek ingaan en dus ook geld voor je chaps teruggeven. Ze zijn hier echter niet toe verplicht.
Of je hier succes mee hebt bij een winkel als Divoza, betwijfel ik, maar het is wel het proberen waard.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:37

Om welke jodphurs gaat het? Misschien kan je ze nog bij een andere zaak vinden, want Divoza kan natuurlijk niet in de stock van andere winkels kijken..
Je geld terugkrijgen voor de chaps lijkt me moeilijk, dat hangt dan echt af van de goodwill van de winkel want eigenlijk hoeven ze dat niet te doen..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:39

RUI-->TAO

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:52

Ik zou je geld terug nemen van de jodphurs en dan bijvoorbeeld bij lipica kijken of ze de juiste kleur hebben en jodphurs daarvan kunnen maken voor maken bij je chaps.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:55

Je zou het ze voor kunnen leggen, maar mochten ze er niets mee doen, vind ik dat absoluut niet onredelijk.
In dat geval zou ik het geld van m'n laarsjes terug vragen en elders gaan kijken of je er nog aan kunt komen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:56

Ik zou langsgaan bij Divoza... met je chaps... en gewoon even je probleem voorleggen. Zo van... ik had dus mooi passende chaps bij die jodphurs... en nu kan ik die dus niet meer mooi gebruiken. Misschien dat hun je kunnen helpen bij de oplossing... ruilen of misschien korting op jodphurs die duurder zijn maar wel qua kleur passen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 12:34

Bedankt voor de reacties :) Het gaat om mondoni cambridge jodphurs, maar naar mijn weten worden deze echt alleen door de divoza verkocht, anders was ik inderdaad even langs een andere ruitersportzaak gegaan. Ik ga er dadelijk maar gewoon even langs (met mijn chaps). Ik zit eraan te denken of ik ze wellicht ook de optie kan bieden om mijn oude jodphurs terug te geven en dat ik bij hun de kosten van de schoenmaker kan declareren, dat scheelt hun ook een boel geld omdat ze mij dan niet een paar jodphurs hoeven te geven dat ze anders nog prima hadden kunnen verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:16

RusselNuwell schreef:
Ik zit even met een beetje een lastig vraagje. Ik heb een ruime maand terug nieuwe jodphurs gekocht bij de divoza, maar afgelopen week heb ik ze al terug gebracht voor reparatie. Nu ben ik vanmorgen gebeld dat ik nieuwe jodphurs mag of mijn geld terug, zou erg graag dezelfde jodphurs weer nemen, maar nu kreeg ik vanmiddag een belletje dat ze nergens in Nederland meer in mijn maat beschikbaar zijn, en dat ik wel andere jodphurs mag uitzoeken in diezelfde prijsklasse, en ik zou morgen even langsgaan.
Nu is het probleem dat ze cognac bruin waren, en ik nieuwe chaps heb gekocht die er redelijk bij pasten. Probleem is dat ik mij totaal niet getrokken voel tot normale bruine jodphurs -die ook nog enigszins bij de chaps zouden passen-, maar dat er geen jodphurs in vergelijkbare prijsklasse in die kleur verkrijgbaar zijn. Mijn vader zei dat het helemaal niet raar zou zijn als ik mijn geld zou terugvragen voor de chaps, het is niet mijn schuld dat de jodphurs kapot zijn gegaan en nu niet meer verkrijgbaar zijn. Maar is dit wel helemaal reëel, want de chaps zijn immers buiten de ruilperiode? Wat vinden jullie? :)

Maar als jouw jophurs ter reparatie zijn, kan je die dan niet gewoon terugkrijgen, of zijn ze onerstelbaar kapot?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:21

Het lijkt mij niet logisch als je een aantal dingen koopt, en 1 ding gaat stuk, dat je dan direct maar alles terug kan brengen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 00:08

haike schreef:
RusselNuwell schreef:

Maar als jouw jophurs ter reparatie zijn, kan je die dan niet gewoon terugkrijgen, of zijn ze onerstelbaar kapot?

Nouja, zoals ik al zei in mijn laatste post had ik nog willen vragen of dit een optie was. Maar ik vind het personeel daar op het moment dat het om iets ander gaat dan aankopen doen ontzettend onklantvriendelijk worden. Heb dan ook niet echt de zin gehad om er moeite voor te doen, en heb ze nu geruild voor een paar jodphurs die redelijk overeen bleken te komen met de kleur (kleuren leken op de site heel erg uit elkaar te liggen).

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:49

Hmmmm..... vervelend personeel. Niet netjes! Ze moeten jouw punt toch wel begrijpen (ook al zijn ze niet verplicht tot teruggave), want als je een setje koopt en 1 ding gaat binnen no-time stuk... blijf je met het andere ding zitten (ik weet dat je ze niet echt als set gekocht heb, maar je begrijpt me wel). Ze kunnen dan in elk geval wat begrip tonen en excuses aanbieden dat ze je niet naar wens kunnen helpen.

Gelukkig dat je toch enigszins geslaagd bent. Wie weet valt het kleurverschil helemaal niet op!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:59

Ik zou de chaps gewoon meenemen, kijken wat ze hebben en dan merken ze vanzelf je probleem op, dat leg je verder uit en dan krijg je vanzelf een reactie waar je weer opin kunt gaan.
Ik denk niet dat het onmogelijk is maar je zult idd wel afhankelijk zijn van hun welwillendheid.
Maar als je de chaps nog ongebruikt hebt en bon erbij zullen ze vast niet moeilijk doen, heb je ze al gebruikt dan wordt het wel anders denk ik.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 01:08

't Was al opgelost las ik hierboven :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 01:14

anneliesdj schreef:
Ik zou de chaps gewoon meenemen, kijken wat ze hebben en dan merken ze vanzelf je probleem op, dat leg je verder uit en dan krijg je vanzelf een reactie waar je weer opin kunt gaan.
Ik denk niet dat het onmogelijk is maar je zult idd wel afhankelijk zijn van hun welwillendheid.
Maar als je de chaps nog ongebruikt hebt en bon erbij zullen ze vast niet moeilijk doen, heb je ze al gebruikt dan wordt het wel anders denk ik.

Probleem is al opgelost. ;)
Uiteindelijk wel een hele kleine excuses gehad dat ze het vervelend voor me vonden, maar de chaps niet terug konden nemen. Dat vind ik het drama ook niet, omdat ik zelf ook twijfelde of het realistisch was. Het was meer een punt van toen ik de jodphurs inleverde, waar ik niets aan kon doen, maar waar zij echt een 'big deal' van hebben gemaakt en daar vandaag zelfs nog op voort gingen.
Met het kleurverschil van de chaps die er op dit moment is kan ik niet echt zitten, die is namelijk echt maar een klein tintje (en dat was hij bij de vorige jodphurs ook), ik wilde alleen geen heel contrast aan mijn been hebben hangen :P
Iedereen iig bedankt voor het meedenken! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:53

Fijn dat je het zo zelf op hebt kunnen lossen!