Spuiten vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Voske1978

Spuiten vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 15:26

Ik ben bezig om een vrachtwagen aan te gaan schaffen. Dit wordt sowieso een gebruikte en 1 waar 3 of eventueel 4 paarden in geladen kunnen worden. Een van de wagens die ik op het oog heb zit niet meer zo netjes in de lak. Hij komt op naam van mijn bedrijf te staan, met bijbehorende reclame, dus moet wel netjes worden. Hebben jullie ervaringen met professioneel laten overspuiten en zo ja, wat kost zoiets grofweg (ik snap dat dit van veel factoren afhangt, maar is dit 1.000 of 10.000 euro?). Of zijn er ook mensen die zelf hun wagen (bijvoorbeeld met een roller) geschilderd hebben en zo ja, wat zijn je ervaringen daarmee?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:32

Voske1978 schreef:
Ik ben bezig om een vrachtwagen aan te gaan schaffen. Dit wordt sowieso een gebruikte en 1 waar 3 of eventueel 4 paarden in geladen kunnen worden. Een van de wagens die ik op het oog heb zit niet meer zo netjes in de lak. Hij komt op naam van mijn bedrijf te staan, met bijbehorende reclame, dus moet wel netjes worden. Hebben jullie ervaringen met professioneel laten overspuiten en zo ja, wat kost zoiets grofweg (ik snap dat dit van veel factoren afhangt, maar is dit 1.000 of 10.000 euro?). Of zijn er ook mensen die zelf hun wagen (bijvoorbeeld met een roller) geschilderd hebben en zo ja, wat zijn je ervaringen daarmee?

Zelf met de roller schilderen is een topreclame voor je bedrijf, NOT!
Wanneer het een strakke, vlakke bak is, dan kun je die nog wel met een roller schilderen, maar een cabine met al z'n rondingen, randjes en richeltjes is een garantie op een flop.

Netjes en professioneel laten spuiten van zo'n vrachtwagen zit meer naar de 10 mille dan dat het voor 1000 euro uit kan. De kosten zitten voor een belangrijk deel in de voorbereiding, dus schuren en strak maken. Als je dat voor een groot deel al zelf kunt doen, zal dat veel doen voor de prijs.

Asciugamano

Re: Spuiten vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:38

Bakwagen spuiten? Meer dan 5000 mag dat niet kosten hoor.
Had je al gegoogled? ;)

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:08

afhankelijk van wat voor bak het, de gewensde kleur of kleuren, staat, etc is tussen de 4000 en 10000 euro.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:54

1 egale kleur voor een grote vrachtwagen trailer, 2500 euro

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:03

Ik volg dit even, mijn wagen zit super in de verf, alleen de nieuwe klep nog niet. Iemand een idee wat een nieuwe laadklep spuiten kost? Klep is max. 2.00 x 2.40.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:04

ik zou na moeten vragen wat wij ook alweer kwijt waren enkele jaren terug, maar reken maar op richting de 10.000 euro

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:06

volgens mij ligt het ook aan de grote van de auto, wat voor lak je wilt (ook in de kleur zit wel een prijs verschil), in de lak kwaliteit kan soms al enorm in prijs verschillen en dan ook nog bij waar/wie je het laat doen ;-) als ik jou was zou ik dan gewoon offertes laten maken en dan kiezen waar je het laat doen.
maar ik denk dat je wel zo richting de 10.000 zeker gaat zitten :j

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:26

Voske1978 schreef:

Is het allleen de cabine of is het de hele vrachtwagen??
Heb je evt foto's van de vrachtwagen die je op het oog hebt??
Wij hebben naast ons paardentrailer bedrijf ook een autobedrijf met een schadeafdeling en dito spuitcabine, dus ik zou je een richtlijn kunnen geven zodat je een beetje weet wat je eraan kwijt zou zijn ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:28

gr_roos schreef:
Ik volg dit even, mijn wagen zit super in de verf, alleen de nieuwe klep nog niet. Iemand een idee wat een nieuwe laadklep spuiten kost? Klep is max. 2.00 x 2.40.

Als je interesse hebt kan ik je via pb wel een prijsopgave doen ;)

Voske1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 09:47

Bedankt voor de reactie's. Het is me duidelijk dat het helemaal afhangt van de staat van de vrachtwagen. Mocht het aan de orde komen, dan zal ik gewoon eerst offerte aanvragen.

Groet,
Voske

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:00

Donatello86 schreef:
1 egale kleur voor een grote vrachtwagen trailer, 2500 euro

Erg goedkoop hoor, auto is al duurder