Trailerladen oefenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Trailerladen oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 12:20

Goedemorgen bokkers,

Deze week gaan we oefenen met mijn 3.5 jarige met trailerladen.
Als we met trailer op wedstrijd/les gaan hebben we een auto te leen die het kan trekken.
Nu hebben we deze week de auto niet, en hebben we dus wel een andere auto met een trekhaak maar deze kan het gewicht niet trekken(max 800 kg).
Kan het kwaad om alleen de trailer te koppelen aan deze kleine auto? Zonder ermee te rijden? Dus echt alleen de auto gebruiken zodat de trailer ergens aan gekoppelt zit?

Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:22

Nee hoor, zolang je niet rijdt kan dat prima. Het gaat er enkel om dat de trailer niet heen en weer gaat zwiepen lijkt me? Je kunt er voor de zekerheid ook wat stenen onderzetten. Thuis heb ik onze trailer ook weleens achter de heftruck hangen en dat gaat ook prima, hij blijft mooi stabiel staan als ik oefen. Mss moet je wel even naar de kogeldruk kijken.

witchking

Re: Trailerladen oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:04

Zo lang je niet gaat rijden met de trailer en je paard erin kan het geen kwaad , wel even opletten dat de kogel van de auto niet ook te zwaar op de proef word gesteld als je paardje besluit te protesteren .