webwinkel niet voorradig, laten weten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

webwinkel niet voorradig, laten weten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 15:08

Ik heb 4 artikelen besteld via een webwinkel waarbij staat levertijd 1-3 dagen. Bij 1 product staat 1-14 dagen.

Ik heb alle 4 vorige week zaterdag besteld, betaald en ben nu al ruim een week aan het wachten. Ik heb contact opgenomen met de webwinkel en blijkt dat 1 product niet voorradig is en besteld moet worden en nog niet bekend is wanneer deze komt, Een ander product waarbij stond 1-3 dagen ( foutive info op site) bleek ook niet op voorraad te zijn en komt dinsdag pas binnen ( 11 dagen na bestellen)
Nu heb ik zelf contact opgenomen met deze hun via pb, omdat ik het lang vond duren en de eerste keer was dat ik bij hun besteld heb. Tevens had ik 1 van deze producten graag dit weekend al willen gebruiken.

ik kreeg als reactie dat de winkel wel in de voorwaarden heeft staan dat hun het in delen mogen versturen, maar dat het geen verplichting is en het recht had om alles in 1 keer te mogen versturen en dat ik had moeten laten weten dat ik de andere producten eerder nodig had.

Is het niet normaal dat een winkel je inlicht als het langer gaat duren dan de genoemde tijd? ( In dit geval 1 tot 3 dagen) Hoe kijken jullie hier tegenaan?

ik wil geen reltopic of verkoper zwartpraten, ik vraag me gewoon af wat ee normale gang van zaken is aangezien ik dit niet eerder heb gehad en ik bij een evt volgende bestelling weet waar ik op moet letten

Dit staat er in de voorwaarden
De leverancier is gerechtigd in delen te leveren.
Overeengekomen dan wel opgegeven levertijden zijn niet te beschouwen als fatale termijnen. Overschrijding van de levertijd geeft de afnemer geen recht op vergoeding van enige schade, behoudens ingeval van opzet of grove schuld aan de zijde van de leverancier.
Volgens de wet kopen op afstand is mag de maximale levertijd 30 dagen bedragen, tenzij anders overeen gekomen. Indien de levertijd niet haalbaar is binnen 30 dagen zal de koper hier tijdig van op de hoogte worden gesteld. De koper heeft dan de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden of om een nieuwe levertermijn overeen te komen. Reeds betaalde bedragen dienen bij ontbinding binnen 30 dagen teruggestort te worden.

Ibbel

Re: webwinkel niet voorradig, laten weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:10

Volgens hun voorwaarden geven ze zelf aan dat opgegeven levertijden niet bindend zijn, en dat ze wettelijk verplicht pas contact moeten opnemen bij langer dan 30 dagen. Dus ze staan volkomen in hun recht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 15:13

Maar waarom wordt bij het product een levertijd van 1 tot 3 dagen genoemd? Dan ga je er als klant toch vanuit dat het binnen uiterlijk 3 dagen binnen is?

En omdat dit er staat : De leverancier is gerechtigd in delen te leveren, ga je er als klant toch ook vanuit dat als het ene binnen is, en een ander product lang op zich laat wachten dat je het dan al toegestuurd krijgt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:16

Bij één van de producten was de levertijd 14 dagen. Die is nog niet overschreden. Je kunt als klant niet verwachten dat bij een levertijd van 14 dagen voor een totaalpakket een leverancier een pakket in gedeeltes gaat versturen, wat dubbele verzendkosten betekent.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:05

Maar is het omdat het in de voorwaarden staat ook wettelijk in orde? In de voorwaarden kan je veel zetten, ook dingen die kant noch wal raken.
Neem bv. de bordjes die je vaak in maneges vindt 'de manege is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen'. De verzekeraar lacht hiermee, want deze boodschap heeft geen enkele juridische grond.
Maar goed, ik denk niet dat TS de ruitershop wil aanklagen, dus ik denk idd dat je dan het beste gewoon kan uitzitten en na levering van de spullen een mail sturen dat je niet tevreden bent met de gang van zaken. Een goed bedrijf zal jouw klachten ter harte nemen en willen verbeteren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:55

Wettelijk gezien moet een webwinkel binnen 30 dagen leveren (tenzij een andere termijn overeen is gekomen). Daar houdt deze winkel zich aan, althans in dit geval.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:05

Ah, ok, dat was het gat dat ik niet kon opvullen. Bedankt!

Dus TS, ik denk dat je nu gewoon moet wachten en als je echt je ongenoegen wil duidelijk maken bij de webshop, een keurige mail opstellen. Maar vraag je eerst af of het al de moeite waard is. Webshop is keurig en wettelijk in orde.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:17

ik wacht gewoon af, maar ik wilde dus weten omdat er staat dat er in gedeeltes verstuurd kan worden.
ik begrijp dat ze zoveel mogelijk in 1 keer doen ivm de verzendkosten, maar zou het niet netjes zijn om iets te laten weten dan?
Ik weet wel dat ik dus een volgende keer niks meer bestel als producten een andere levertijd hebben dan de andere te bestellen artikelen
het gaat in dit geval om fenegriek, die ik erbij besteld heb ivm de verzendkosten, terwijl ik die op elke winkel om de hoek kan kopen. Ik heb hierbij alleen niet gezien dat hier een andere levertijd opzat. Op alle andere producten stond namelijk 1-3 dagen en heb het net bij dit product dus niet gezien, pas na de aankoop

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:39

mag ik vragen om welke webshop het gaat.
Een aantal van mijn artikelen zijn pas in oktober leverbaar en was ook niet van te voren aangegeven.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:17

Ik weet niet om welke webshop het gaat, maar bij de Agradi bijv. is 1 telefoontje genoeg om je bestelling in gedeelten geleverd te krijgen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:49

ik vind het wel zo netjes dat ze je op de hoogte brengen van een andere levertijd.

Ik ken eigenlijk niet anders dan dat je, voordat je een produkt in je winkelmandje zet, je te zien dat het niet voorradig is of een langere levertijd op zit. Zo kan ik dan zelf de keuze maken of ik erop wil wachten of niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 13:48

het zijn inmiddels 26 dagen, nog 4 dagen af te wachten dus....
Op PB ook geen reactie meer hoelang het nog gaat duren.
Voor een artikel waar bijstaat 1-3 dagen vind ik het wel erg lang duren nu

op 2 dingen na is de rest wel al verstuurd, maar zou het toch netjes vinden als webwinkel klanten op de hoogte hielden, ook al zijn het ng niet de 30 dagen die ze hanteren. Is toch klantvriendelijker.
Is voor mij namelijk een reden om volgende keer een andere webwinkel te gebruiken.

ow, krijg nu wel een reactie, ik krijg het geld terug en de bestelling wordt geannuleerd
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-09-12 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.