Als eerste wil ik vragen om enkel te reageren als je er ''verstand'' van hebt en niet zomaar in het wilde weg wilt gaan roepen. Alvast bedankt!
Even wat voor informatie
Ik huur sinds 3 maanden een huis van mijn stal eigenaar (nog geen contract ondertekend kwam hij gistere pas mee aanzetten)
En had een aantal boxen gehuurd (al n jaar)
Er is nooit gesproken van een opzeg termijn en dergelijken
Nu heb ik 2 a 3 maanden geleden aangegeven dat paard X te koop stond
En dus mijn box wil ''opzeggen'' maar ik kan natuurlijk niet weten wanneer paard x verkocht zou worden
Dit was geen enkel probleem en dat zou wel goed komen er was zelfs spraken van als het paard verkocht zou zijn, ik die dagen dat X niet meer bij ons op stal zou staan het geld verrekend zou worden met de huur van volgende maand! helemaal super dus
Nu is mijn paard afgelopen Woensdag verkocht en Donderdag heb ik hem naar z'n nieuwe stekkie gebracht
Ik heb de stal eigenaar op de hoogte gesteld dat er zeer geïnteresseerde kopers kwamen
Hij vond het fijn voor me omdat ik er zo goed als afscheid van genomen had
Deze mensen zijn geweest en hebben hem gekocht ik heb de stal eigenaar diezelfde dag nog op de hoogte gebracht van de stand van zaken
Toen begon het gezeik ik moest de volgende maand nog vol huur betalen incl stroo hooi en brok (250 euro) ivm de maand opzeg termijn terwijl hier nooit een woord over gerept was
Toen ik aangaf dat ik het niet rieel vond om de volle mep te betalen terwijl ik helemaal geen stroo enz gebruik schoot hij enorm in de aanval
Ik heb hem een voorstel gedaan om een klein bedrag te betalen (ik wil ook gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan)
Dit wou hij niet hij wou de volle mep hebben
Toen ik aangaf dat ik dan een van mijn paarden bij mijn moeder op ging halen en die hier een maand neer zette (mijn volste recht overigens ik betaal voor alles en mag ik er ook gebruik van maken)
(verder een paard voor een maand ofzo hier neer zetten is nog nooit een probleem geweest (ik doe paarden africhten dus komt wel vaker voor))
Wou hij geen vreemde paarden op stal hebben
Ik weet nu dus niet wat mijn ''recht'' is en wat ik het beste kan doen
De laatste maand(en) zijn er zn 4 paarden vertrokken en 1 September gaan er weer 2 paarden
Ik zelf vermoed dat hij het erg moeilijk heeft hij loopt natuurlijk wel flink wat inkomsten mis
Maar omdat nu op mij te uiten of te verhalen....
Nu had ik 2 logee's is normaal geen enkel probleem zelfs daar heeft hij en z'n zoon me voor vanalles en nog wat uit gemaakt dat dit niet zou mogen enz enz
Terwijl ik gewoon normaal een huis huur (staat ook niets op het contract dat dit niet zou mogen zou ook raar zijn) ik en mijn logee's (ik heb wel vaker logee's denk aan familie vrienden die op bezoek komen en ver weg wonen enz) hebben nog nooit voor geen enkel probleem gezorgd en betalen altijd netjes voor de 1ste de huur van t huis en de paarden
Ik help meneer waar ik helpen kan hij hoeft maar aan te bellen en ik sta voor m klaar
Overdag als er iets is met een van de paarden
Snachts als er ingebroken word en noem maar op
Ik betaal genoeg en ik vind 250 euro erg veel geld dan geef ik dat nog liever aan iemand die niets heeft
Tuurlijk moet hij ook zijn hypotheek enz betalen maar dat is niet mijn zorg

Verder ben ik niet de enigste met problemen (er zijn dr nog veel meer... kan via pb)
Ik ben dus langsaam aan het oriënteren naar een ander huis stalling voor de paarden is al geregeld kan op meerdere plaatsen terecht met ze
Ik en mijn vriend kunnen in nood altijd naar mijn schoonouders of naar mijn eigen ouders maar dit wil ik zelf niet meer

Wie o wie kan mij/ons helpen met dit ''dubbio''
Alvast bedankt